//
کدخبر: ۲۲۳۴۴۹ //

صعود بهمنیار به جمع مدعیان المپیک در رنکینگ المپیکی ماه اکتبر

کاراته‌کار وزن -۵۰ کیلوگرم تیم ملی بانوان پس از درخشش در رقابت‌های کاراته وان مسکو ۲۰۱۹ با جهشی چهار پله‌ای در رنکینگ المپیکی ماه اکتبر روبه‌رو شده و به مکان پنجم وزن المپیکی -۵۵ کیلوگرم صعود کرد.

صعود بهمنیار به جمع مدعیان المپیک در رنکینگ المپیکی ماه اکتبر
به گزارش فرتاک نیوز،

 جدیدترین رنکینگ المپیکی کاراته‌کاران در ماه اکتبر از سوی فدراسیون جهانی کاراته اعلام شد و سارا بهمنیار پس از درخشش در کاراته وان مسکو ۲۰۱۹ برای دومین بار متوالی با جهشی خیره‌کننده روبه‌رو شد.

ملی‌پوش وزن -۵۰ کیلوگرم کشورمان پیش‌ازاین در رنکینگ المپیکی ماه سپتامبر به دلیل کسب مقام قهرمانی در لیگ جهانی توکیو ۲۰۱۹ با صعود پنج پله‌ای در رنکینگ المپیکی کاراته‌کاران روبه‌رو شده و به مکان نهم وزن المپیکی -۵۵ کیلوگرم صعود کرد.

بهمنیار برای دومین ماه متوالی موفق شد این بار صعودی چهار پله‌ای را تجربه کرده و با حضور در مکان پنجم وزن -۵۵ کیلوگرم المپیکی، یکی از کاندیداهای حضور در المپیک توکیو لقب بگیرد.

وی با کسب ۴۲۵۲٫۵ امتیاز بالاتر از بتینا پلانک اتریشی (با کسب ۳۹۸۲٫۵ امتیاز) و طراوت خاکسار (۳۹۸۲٫۵ امتیاز) در مکان پنجم جدول ایستاد، سراپ اوزچلیک با کسب ۷۶۵۷٫۵ امتیاز، تیرلیوجا آنژلیکا از اوکراین با کسب ۷۰۸۷٫۵ امتیاز، یون وین از چین تایپه با کسب ۴۹۲۰ امتیاز و میو میاهارا با کسب ۴۳۶۵ امتیاز به ترتیب در مکان‌های اول تا چهارم وزن -۵۵ کیلوگرم المپیکی ایستادند.

بهمنیار در وزن -۵۰ کیلوگرم جهانی نیز با کسب ۴۹۷۲٫۵ امتیاز، مکان پنجم جدول را تصاحب کرده است، در این وزن سراپ اوزچلیک با کسب ۱۰۴۸۵ امتیاز، میو میاهارا با کسب ۶۴۲۷٫۵ امتیاز، بتینا پلانک با کسب ۵۰۹۲٫۵ امتیاز و سارا هوبریخ با کسب ۵۰۳۲٫۵ امتیاز به ترتیب در مکان‌های اول تا چهارم ایستادند.

در وزن المپیکی -۵۵ کیلوگرم دو بازیکن برتر اوزان -۵۰ و -۵۵ کیلوگرم (درمجموع ۴ کاراته‌کا) جواز حضور در المپیک را بر اساس رنکینگ دریافت می‌کنند؛ به دلیل سهمیه مستقیم میاهارا کاراته‌کار ژاپنی برای حضور در المپیک توکیو، نفر پنجم این وزن نیز به مسابقات المپیک توکیو صعود می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۴۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان