//
کدخبر: ۲۱۹۷۰۷ //

فرمانده منتخب ویلموتس در تیم ملی ایران

احمد نوراللهی دیشب، برای اولین بار در ترکیب اصلی ویلموتس به میدان رفت.

فرمانده منتخب ویلموتس در تیم ملی ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

بازی ایران و کامبوج فارغ از نتیجه پرگل آن، حاشیه‌های جذاب زیادی داشت. علاوه بر سکوها، در داخل زمین هم چند اتفاق مهم افتاد. محبی، نوراللهی و محمدی، اولین گل ملی‌شان را زدند و خاطره‌ای ماندگار با پیراهن تیم ملی ساختند. برای نوراللهی، بازی دیروز علاوه بر گلی که زد می‌تواند شروع یک تغییر بزرگ باشد.

نوراللهی که مقطعی طولانی در تراکتورسازی از فوتبال دور بود، پس از بازگشت به پرسپولیس آنقدر خوب ظاهر شد که دوباره به تیم ملی دعوت شود و بر خلاف دفعات قبل، دو بازی در ترکیب اصلی کی‌روش به میدان برود. او در لیست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا هم قرار گرفت و مقابل ویتنام به عنوان بازیکن ذخیره فرصت بازی پیدا کرد. فصل پیش، نوراللهی با نمره ۲٫۷۱ از تیم آنالیز نود بهترین بازیکن فصل شد و در دوران ویلموتس هم، جزو لیست ثابت تیم باقی ماند. با این حال مربی جدید تیم ملی، تا دیروز هیچوقت او را در ترکیب اصلی تیمش نگذاشته بود.

نکته مهم درباره بازی دیروز، سن بازیکنانی است که به میدان رفتند. ویلموتس در این مسابقه، از هیچ بازیکن بالای ۳۰ سالی در ترکیب اصلی استفاده نکرد. سرمربی تیم ملی که قصد انتخاب ترکیب تیمش برای جام جهانی قطر را دارد سعی کرد بازیکنانی را به میدان بفرستد، که تا سال ۲۰۲۲ شرایط سنی مناسب برای حضور در تیم ملی را داشته باشند. در سال‌های اخیر و پس از خداحافظی جواد نکونام، امید ابراهیمی هافبک میانی تیم ملی و فرمانده میانه میدان بوده است. امید حالا ۳۲ ساله شده و تا جام جهانی بعدی، ۳۵ ساله می‌شود. بنابراین، ویلموتس از حالا به فکر انتخاب جانشین امید افتاده و مقابل کامبوج، برای اولین بار او را روی نیمکت نشاند و از نوراللهی استفاده کرد.

در بازی با کامبوج بجز نوراللهی و محبی، بقیه بازیکنان ترکیب اصلی، نفرات تکراری ویلموتس نسبت به بازی‌های گذشته بودند. بازیکنانی که گزینه‌های اول پست خودشان در مسیر جام جهانی هستند. محبی بجز دژاگه ۳۳ ساله، دو رقیب جوان به نام جهانبخش و ترابی دارد که در اردوهای بعدی به تیم ملی برخواهند گشت. شانس نوراللهی اما برای ماندن در ترکیب اصلی بیشتر است. او در همان مسیری قرار گرفته ابراهیمی، پس از خداحافظی نکونام رفت و می‌تواند فرمانده جدید تیم ملی در راه رسیدن به قطر باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: پارس فوتبال
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۷۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان