//
کدخبر: ۲۱۹۳۷۳ //

آمار فوق‌العاده تیم ویلموتس در فاز تهاجمی

مهم‌ترین تغییر در تیم ملی ایران در دوران پسا کی‌روش، تفاوت در انگاره‌های هجومی است. تیم مقتصد و آهنین کی‌روش حالا با ویلموتس بدل به تیم متفاوتی شده که حمله را به دفاع ترجیح می‌دهد و گل زده برایش هدف نخست است. از همین‌رو میانگین گلزنی در تیم ملی در دوران ویلموتس رشد قابل توجهی داشته.

آمار فوق‌العاده تیم ویلموتس در فاز تهاجمی
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم ملی فوتبال ایران زیر نظر مارک ویلموتس توانسته میانگین گل ‌زده بسیار خوبی را به ثبت برساند. هر چند تیم ملی ایران دیدار سخت و دشواری در ماه‌های اخیر برگزار نکرده اما تعداد گل زده این تیم بسیار بالا بوده و موجب ثبت یک حدنصاب خوب در گلزنی برای تیم‌ ملی ایران شده است.
شاگردان مارک ویلموتس در سال ۹۸ و از زمان اتمام جام ملت‌های آسیا، در 5 دیدار رسمی و غیررسمی به میدان رفتند که دیدار تیم ملی بزرگسالان برابر امید ایران در فیفا‌دی نبود و در فیفا ثبت نشده است.
با این حال تیم ویلموتس در 4 دیدار خود که دو بازی رسمی و دو بازی هم دوستانه بود، 21 گل زده و تنها یک گل از کره‌جنوبی دریافت کرده است. با این حساب این تیم توانسته در 4 بازی خود میانگین گل زده 2۵/۵ گل را ثبت کند و تنها 25/0 گل به ازای هر بازی دریافت کرده است.
بخش عمده‌ای از این موفقیت به خاطر گلباران کامبوج در تهران و زدن 14 گل است که تبدیل به سومین برد بزرگ فوتبال ایران از حیث گلزنی شده است. البته پیروزی 5 بر صفر برابر سوریه هم نقش پررنگی دارد که در گذشته تکرار نشده است.
استفاده از 3 مهاجم و 2 هافبک هجومی در تیم ویلموتس توانسته کمک زیادی به موفقیت در این زمینه کند و تیم ملی فعلاً از بازی‌های کم‌گل در دوران کی‌روش فاصله گرفته است. با توجه به این فرمول، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی توانستند برای تیم ملی ایران هت‌تریک کنند.
باید دید تیم ملی ایران می‌تواند گلزنی‌های خود را در دیدار رسمی برابر بحرین و عراق در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی تکرار کند و همچنین دروازه‌اش را بسته نگه دارد یا خیر.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۳۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان