//
کدخبر: ۲۱۵۲۲۵ //

گلر پرسپولیس؛مدیون پنالتی ها!

علیرضا بیرانوند با سیوی تماشایی موفق شد پنالتی علی کریمی را مهار کند تا چهارمین پنالتی تاثیرگذار زندگی اش نیز رقم بخورد.

گلر پرسپولیس؛مدیون پنالتی ها!
به گزارش فرتاک نیوز،

سرخپوشان پایتخت در حالی با گل مهدی عبدی موفق به شکست استقلال شدند که یک ساعت پیش از این گل، علیرضا بیرانوند با سیوی تماشایی مانع از گل شدن پنالتی علی کریمی شد. هافبک راست پای استقلال برخلاف معمول پنالتی را به به چپ خودش زد و بیرانوند نیز فریب نخورد و توانست این پنالتی را با یک شیرجه دقیق بگیرد تا نقش خود به عنوان گلر شماره یک سرخپوشان را ایفا کند.

البته این اولین بار نیست که بیرانوند نقش منجی را در ضربه پنالتی ایفا کرده است. اولین بار در لیگ پانزدهم او پنالتی مهدی طارمی را به عنوان دروازه بان نفت گرفت تا اجازه ندهد پرسپولیس برنده بازی شود. در آن مسابقه علی بیرو با شیرجه ای بلند، آقای گل لیگ را ناکام گذاشت و مانع از شکست تیم علی منصوریان شد. همان پنالتی یکی از عواملی بود که برانکو و طاهری را مجاب به جذب این گلر اهل خرم آباد کرد.

حضور در پرسپولیس دوران فوتبالی بیرانوند را تغییر داد. او زیر نظر کادرفنی کروات قرمزپوشان به گلر شماره یک تیم ملی بدل شد و پیشرفت فنی قابل توجهی را نیز تجربه کرد و در نهایت به جام جهانی نیز رسید تا برابر پرتغال، اسپانیا و مراکش دروازه بان تیم ملی باشد.

ایرانی ها باتوجه به نمایش های خاطره انگیز علیرضا حقیقی در سال 2014، انتظار عملکردی درخشان از بیرانوند را داشتند. او نیز برابر اسپانیا و مراکش نمایش قابل قبولی را ارائه داد اما در مقابل پرتغال یک شوت مهار نشدنی از کوارشما دروازه اش را گشود تا ایران در آستانه حذف قرار گیرد.

سیو پنالتی طارمی با پیراهن نفت

در دقیقه 52 همان بازی، پرتغال صاحب یک پنالتی هم شد تا کریستیانو رونالدو مثل سال 2006 فرصت گلزنی به ایران را پیدا کند. اما این بار ضربه شماره 7 اسطوره ای پرتغال را بیرانوند با دایوی فوق العاده مهار کرد تا اتفاقی ویژه را رقم بزند. این پنالتی بیرانوند را به صدر اخبار رسانه های بزرگ جهان برد و البته اغراق نیست که گفته شود، فوتبال او نیز به پیش و پس از سیو پنالتی رونالدو، تقسیم شد.

اگرچه ایران به مرحله بعدی جام جهانی صعود نکرد اما بیرانوند جایگاه ویژه ای در میان مردم یافت و پس از بازگشت به ایران در پیراهن تیم پرسپولیس نیز درخشید. چند ماه بعد او در جام ملت ها پنالتی بازیکن عمان را هم گرفت تا نشان دهد به یک پنالتی گیر واقعی تبدیل شده است.

اما ماجرای پنالتی ها به پیراهن نفت و تیم ملی ختم نشدند. در بازی دربی 89 و پس از این که احمد نوراللهی دروازه استقلال را گشود، آبی ها روی خطای کامیابی نیا صاحب ضربه پنالتی شدند و فرشید اسماعیلی پشت توپ قرار گرفت. اسماعیلی که می‌خواست روحیه آبی ها را بالا ببرد، به بیرانوند چیپ زد و او را فریب داد ولی این ضربه از بالای دروازه به بیرون رفت تا دروازه پرسپولیس بسته بماند.

ایران - پرتغال

این پنالتی بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت و باعث شد تا آبی‌ها انگیزه انتقام پیدا کنند. آن ها خوش شانس بودند که در دربی شماره 90 هم صاحب یک پنالتی شدند و این بار علی کریمی را پشت توپ قرار دادند تا این بار بیرانوند را مغلوب کند ولی بازهم این اتفاق رخ نداد. گلر قرمزها با مهار پنالتی علی کریمی یک اتفاق تاثیرگذار دیگر را در رزومه فوتبالی اش ثبت کرد و بازیکنان را به چنان اطمینانی رساند که تصور کنند «اگر مسی هم پنالتی بزند، بیرانوند آن را می‌گیرد».

حالا برخلاف گذشته، پنالتی زدن در مقابل پرسپولیس کار سختی است که شاید در آینده به کابوس بازیکنان حریف نیز تبدیل شود. با این حال طبیعی است که تمرکز در لحظه سیو حرف اول را می زند و بیرانوند نیز به خوبی می‌داند که برای تداوم این روند، نباید حتی به غرور نزدیک هم شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۲۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان