//
کدخبر: ۲۱۴۶۹۶ //

علی انصاریان: شهرآورد کیفیت نخواهد داشت

مدافع اسبق تیم‌های استقلال و پرسپولیس معتقد است این ۲ تیم خیلی زود در شهرآورد پایتخت باید به مصاف هم بروند که چنین شرایطی از کیفیت بازی آنها می‌کاهد.

علی انصاریان: شهرآورد کیفیت نخواهد داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

انصاریان از آن دست بازیکنان اقلیت سرخآبی است که علاقه ندارد درباره یک تیم خاص اظهار نظر کند. او در دهه ۷۰ و ۸۰ به مدت نزدیک به ۷ سال برای پرسپولیس به میدان رفت و یک سال نیز پیراهن استقلال را به تن کرد. این مدافع با تعصب به رغم پستی که داشت، ‌ ۲۱ گل برای سرخ‌پوشان و ۴ گل برای آبی‌پوشان به ثمر رساند تا از این نظر یک مدافع پیشتاخته و گلزن محسوب شود.

انصاریان اوایل دهه ۹۰ کفش‌های خود را آویخت و بیشتر وارد فضای ‌سینما و تلویزیون شد.

او روز شنبه درباره شهرآورد ۹۰ به سوال‌های خبرنگار ایرنا پاسخ داد.

علی آقا شهرآورد رو چطور می بینید؟

به نظرم هر ۲ تیم خیلی زود باید مقابل هم بازی کنند و هنوز از شرایط آرمانی و آمادگی لازم فاصله دارند. اگر این بازی چند هفته آینده برگزار می شد، ‌ حتما بازی زیبایی از هر ۲ تیم شاهد بودیم. ولی با توجه به اینکه هنوز سه هفته از لیگ گذشته و هر ۲ تیم هم جانب احتیاط را رعایت می کنند، فکر نکنم بازی جالبی از کار در بیاید و در نهایت با تساوی تمام خواهد شد.

شرایط مهاجمان ۲ تیم رو چطور ارزیابی می‌کنید؟

هر ۲ تیم زیاد در گلزنی زیاد موفق نبودند. البته پرسپولیس از نظر امتیاز شرایط بهتری دارد ولی موفقیت در شهرآورد به امتیاز و جایگاه تیم‌ها در جدول رده‌بندی مربوط نیست و هر اتفاقی ممکن است در بازی پیش بیاد.

شیخ دیاباته و علی علیپور مهاجمان استقلال و پرسپولیس هنوز گلزنی نکردند. به نظر شما آنها می‌توانند در شهرآورد ۹۰ گلزنی کنند؟

انصاریان: خوب شرایط بازی شهرآورد خیلی متفاوت با دیگر بازی‌های لیگ است و بازیکنان ممکن است اسیر حاشیه و حتی استرس شوند که در بازی آنها تاثیر گذار است. اما به نظرم این دیدار با تساوی تمام خواهد شد. امیدوارم هستم که درست پیش‌بینی کرده باشم.

شما از جمله بازیکنانی بودید که برای هر ۲ تیم استقلال و پرسپولیس بازی کردید. خاطره خاصی در آستانه شهرآورد دارید؟

همه دورانی که بازی کردم خاطره است. فرقی نمی‌کرد که برای کدام تیم بازی می‌کنم، بلکه همیشه هدفم ارائه بهترین بازی بوده. در مجموع بازی‌های خوبی به یاد دارم و اتفاق عجیب و غریبی هم رخ نداده است.

استقلال و پرسپولیس در شهرآورد پیش‌رو برای نخستین بار از سرمربیان ایتالیایی و آرژانتینی بهره می‌برند. این موضوع به افزایش کیفیت بازی کمک می‌کند؟

شهرآورد به گونه ای است که گاهی اوقات بازی از دست مربیان و بازیکنان هم خارج می‌شود و ممکن است بر خلاف روند بازی نتیجه دیگری ببینید. این ۲ سرمربی هم برای اینکه تفکرات خاص خود را در لیگ ایران پیاده کنند، به زمان نیاز دارند.

آقا خیلی کوتاه به سوالات جواب می دید؟

برای اینکه مدتی هست که از فوتبال فاصله گرفتم و بیشتر درگیر فضای هنری و فرهنگی هستم. البته تا آنجا که امکانش شود، بعضی از مسابقات را دنبال می کنم.

نمی خواهید به فوتبال برگردید؟  البته به عنوان مربی؟

فوتبال را دوست دارم و حتی علی کریمی پیشنهاد داد که کمکش کنم. دوره‌های مربیگری درجه C و  B رو هم گذارندم. ولی به خاطر بعضی از مسائل علاقه‌مند به حضور در فوتبال نیستم.

دلیل خاصی دارد؟

نه. همانطور که گفتم بیشتر وقتم صرف امور فرهنگی و هنری است.

به نظر شما فوتبال ب

هیچی. تغییری نکرده. چون فوتبال ما از پایه مشکل دارد. اگر هم بخواهیم پیشرفت کنیم باید فوتبال را از پایه بسازیم. ولی همچنان درگیر استقلال و پرسپولیس هستیم.

اگه مطلبی هست لطفا بفرمایید:

امیدوارم برای هیچکدام از هواداران و بازیکنان ۲ تیم اتفاق ناخوشایندی رخ ندهند. هرچند که معتقدم بازی مساوی خواهد شد.

دیدار ۲ تیم استقلال و پرسپولیس روز یکشنبه ۳۱ شهریورماه و از ساعت ۱۶ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. در جدول رده‌بندی استقلال با ۲ تساوی و یک شکست با ۲ امتیاز بدون کسب پیروزی در لیگ نوزدهم با حضور در جایگاه یازدهم جدول رده‌بندی به استقبال شهرآورد می‌رود. پرسپولیس نیز با ۲ پیروزی و یک شکست و ۶ امتیاز در جایگاه چهارم جدول ایستاده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۶۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان