//
کدخبر: ۲۱۱۶۱۵ //

چرا سرمربی تیم‌ملی رویه خلاف کی‌روش را در پیش گرفته؟

سرمربی بلژیکی تیم‌ملی فوتبال که برخلاف کارلوس کی‌روش در این چند ماه با کمترین حاشیه کار ‏خود را پیش برده، روی مسأله عدم اعتراض به داور توسط بازیکنانش در زمین تأکید جدی دارد.

چرا سرمربی تیم‌ملی رویه خلاف کی‌روش را در پیش گرفته؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مارک ویلموتس ‌چند روز بعد از حضورش در ایران، در تمرین تیم جوانان حاضر شد و به بازیکنان این تیم تأکید کرد که به ‌هیچ وجه به داور مسابقه اعتراض نکنند؛ اگرچه روی حرف‌شنوی از مربیان نیز تأکید داشت.

در بازی‌های ‌تدارکاتی تیم‌ملی در این مدت هم شاهد بودیم که ویلموتس با آرامش نسبی کنار خط حضور دارد و خیلی اهل ‌جنجال و درگیری با داور نیست. اینها دقیقا اتفاقاتی برعکس دوران حضور کی‌روش را رقم زده که نه‌تنها ‌خودش به داور حمله می‌کرد، بلکه از کادرفنی و بازیکنانش هم می‌خواست داور را در همه بازی‌ها تحت فشار ‌بگذارند.

تأکید ویلموتس به مسائل داوری و آگاه بودن بازیکنان به این مسأله باعث شد تا قبل از سفر به ‌هنگ‌کنگ یک جلسه توجیهی با تدریس علیرضا فغانی برای
ملی پوشان برگزار شود. در این کلاس داور ‌بین‌المللی فوتبال ایران به بازیکنان آخرین تغییرات قوانین داوری در فوتبال را توضیح داد تا آنها در بازی‌های ‌مختلف بی‌جهت به داور معترض نشوند یا حرکتی خلاف قانون انجام دهند که برای خودشان و تیم‌ملی ‌دردسرساز شود.  این‌طور که پیداست اعتراض به داوری در تیم ویلموتس ممنوع بوده و همه باید به حریم داور ‌احترام بگذارند. شخصیت آرام مربی بلژیکی که اتفاقا خیلی خشک هم نیست، باعث شده تیم‌ملی روند جدیدی ‌را در پیش بگیرد و شاهد تحول بزرگی چه از نظر رفتاری و چه فنی در تیم‌ملی باشیم. حالا باید دید با شروع ‌بازی‌های رسمی تیم‌ملی و البته در صورت رخ دادن اشتباهات داوری علیه ایران ویلموتس چه واکنش‌هایی از ‌خود نشان می‌دهد. با شرایط فعلی قطعا نباید انتظار جنجال‌های دوران کی‌روش را در کنار زمین داشته باشیم. ‌

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۶۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان