//
کدخبر: ۲۰۸۹۴۷ //

کلوپ: برگزاری سوپرلیگ اروپا به نفع فوتبال نیست

سرمربی تیم فوتبال لیورپول جزو آن دسته از افرادی است که ایده شکل‌گیری یک تورنمنت انحصاری برای بزرگان فوتبال اروپا را اشتباه می‌دانند.

کلوپ: برگزاری سوپرلیگ اروپا به نفع فوتبال نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

بعد از پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی که شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا را باعث مرگ لیگ‌های سنتی فوتبال در قاره سبز دانست و با آن ابراز مخالفت کرد، اکنون همتای آلمانی او در لیورپول هم می‌گوید که برگزاری چنین تورنمنتی به نفع فوتبال نیست.

از مدت‌ها پیش بحث‌هایی در خصوص احتمال خروج برخی از بهترین تیم‌های باشگاه‌های مطرح چند لیگ معتبر اروپایی از لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا و تشکیل یک تورنمنت انحصاری جدید با عنوان سوپرلیگ اروپا شنیده شده که این ایده طرفداران و مخالفان خاص خودش را داشته است.

کلوپ که یکی از مخالفان است، در این باره به نشریه کیکر آلمان گفت: من امیدوارم که هرگز تورنمنتی به عنوان سوپرلیگ شکل نگیرد. با شیوه‌ای که لیگ قهرمانان در حال حاضر دارد اداره می‌شود، فوتبال به محصولی فوق‌العاده تبدیل شده است. این موضوع حتی در مورد لیگ اروپا هم صدق می‌کند. به نظر من، لیگ قهرمانان همان سوپرلیگ است با این تفاوت که شما هر سال مجبور نیستید با رقبایی تکراری روبه‌رو شوید.

سرمربی آلمانی لیورپول افزود: درک می‌کنم که باشگاه‌ها می‌خواهند از نظر اقتصادی پیشرفت کنند و این مسئله مهمی است اما چرا باید تورنمنتی ایجاد کرد که در آن لیورپول برای یک دهه مجبور باشد هر سال با رئال مادرید روبه‌رو شود؟ چه کسی دوست دارد هر سال یک بازی تکراری را ببیند؟

کلوپ معتقد است که تقویم کنونی فوتبال برای برخی از بازیکنان بیش از اندازه فشرده است، فشرده‌تر هم خواهد شد و عدم تغییر این وضعیت باعث می‌شود که هواداران از فوتبال دور شوند.

او تأکید کرد: فیفا و یوفا هنوز به دنبال راه‌هایی هستند که تعداد تیم‌های حاضر در تورنمنت‌های مختلف را افزایش دهند. ظاهراً آنها می‌ترسند که دنیا یک روز بدون فوتبال بماند. من اما فکر می‌کنم که ماجرا درست برعکس چیزی است که آنها تصور می‌کنند. با تداوم این وضعیت مخاطب سرانجام یک روز خواهد گفت «من دیگر این بازی یا آن بازی را تماشا نمی‌‌کنم». ما معمولاً در زمستان دو سه هفته تعطیلی داشتیم و در آن ایام به سراغ تفریحات دیگری مانند پرش با اسکی، اسکی روی دامنه کوه‌ها، ورزش‌های چندگانه و ... می‌رفتیم. در انگلیس با تنوع ورزش‌های محبوبی که وجود دارد، مشکلی برای انجام چنین تفریحاتی نخواهد بود. بسیاری از مردم در زمستان سعی می‌کنند که حداکثر لذت را ببرند به جز در فوتبال که کار بازیکنان بیشتر می‌‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۹۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان