//
کدخبر: ۲۰۶۳۷۷ //

صالحی امیری:یک دستیار خارجی به تیم امید اضافه می‌شود

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: روز شنبه با پزشک مرادی جلسه ای داشتم و او از وضعیت سهراب خیلی راضی بود و قول داد سهراب را بدون جراحی به المپیک برساند.

صالحی امیری:یک دستیار خارجی به تیم امید اضافه می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک صبح امیروز میهمان برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم بود.

وی در ابتدای این برنامه درباره شایعه نامزد شدن برای فدراسیون فوتبال گفت: فرض را بر این بگذارید که ما همین جا هستیم و کارهایمان را به اتمام می‌رسانیم. من قطعا در هیچ فدراسیونی نخواهم بود و تلاشم این است که از جامعه بزرگ ورزش حمایت کنم و هیچ انگیزه‌ای برای حضور در هیچ فدراسیونی ندارم.

وی در خصوص تیم ملی امید نیز تاکید کرد: فرهاد مجیدی منتخب فدراسیون فوتبال و کادر فنی است و آن چیزی که رسالت ما است حمایت از سرمربی انتخاب شده است. ایشان در کنار استیلی و مجموعه کادر فنی، تیم را حمایت می‌کنند و انتظار ما این است که تیم از شرایط ۴۰ سال گذشته خود خارج شود و به المپیک ۲۰۲۰ راه پیدا کند، ولی همه باشگاه‌ها باید حمایت کنند و نسل جدید فوتبال نیازمند حمایت همه باشگاه‌ها است. مجموعه جوانی که اکنون در حال اردو هستند تا تجربه کافی را به دست بیاورند.

رییس کمیته المپیک ادامه داد: تیم امید بستر اصلی برای تیم ملی است و جوانان امروز بسیار خوب درخشیدند. حمایت‌های مالی و پشتیبانی در اردو نیز انجام شده و اخیرا با آقایان تاج و داورزنی جلسه‌ای داشتیم و مشغول بحث و تلاش برای حمایت هستیم تا این تیم بدون کوچکترین مشکل راهی ۲۰۲۰ شود.

صالحی امیری درباره حضور دستیار خارجی در این تیم و اینکه آیا ممکن است به المپیک راه پیدا کند، گفت: فرهاد مجیدی یک دستیار خارجی را پیشنهاد کرد، ما هم مشکلی نداریم و او اضافه می‌شود. ما در انتخاب مربی دخالت مستقیم نداریم، تلاشمان این است که آن‌ها موفق باشند. ما در تلاشیم که مسئله تیم امید درچارچوب تیم ملی ما دیده شود و اکنون هم وزارت ورزش و هم کمیته المپیک و هم فدراسیون به صورت جدی پشتیبان تیم امید هستیم تا شاهد راه یابی آن به ۲۰۲۰ باشیم.

وی درباره کاهش اختلاف در ورزش که سیاست اصلی کمیته ملی المپیک است، تصریح کرد: اختلافات دیگر نیست و حتی از لفظ کم هم استفاده نکنید. همیشه حاشیه‌های ورزش فربه و متن آن لاغر بود، اما در این دوره سیاست‌های ما بر این قرار گرفت که حاشیه‌ها که انرژی را کم می‌کنند کنار بگذاریم و به متن که ما را به قله می‌رساند بپردازیم. کنار گذاشتن حاشیه‌ها و داشتن برنامه برای رسیدن به وفاق مهم است. ما کسی را مقصر نمی‌دانیم و همه در کنار هم تلاش می‌کنیم. چالش‌ها و موانع هم مسئولیت دارد. ما همیشه دنبال مقصر می‌گردیم، ولی در این دوره دنبال مقصر نمی‌گردیم و وظیفه ما وفاق برای آماده سازی تیم‌ها و رسیدن به قله‌ها و سکو‌ها است و مسئولیت چالش‌ها را هم می‌پذیریم. چرا که مشکلات همواره از جایی شروع می‌شود که ما فرافکنی کنیم و تقصیر را دیگران بیندازیم.

وی یادآور شد: امروز کادر مدیریتی ورزش ایران همه و همه در یک شرایط واقعا انسجامی و وفاق به سر می‌برند، چون اهداف بلندتری داریم و می‌خواهیم در عرصه‌های جهانی بدرخشیم. اگر والیبال و کشتی ما می‌درخشد محصول انسجام است و ما چند رویداد دیگر پیش رو داریم که باید با وفاق وارد آن‌ها شویم.

صالحی امیری در خصوص پشتیبانی و حمایت مالی فدراسیون‌ها و ورزشکاران اظهار کرد: مجموعه ظرفیت نرم افزاری و سخت افزاری و منابع مالی ما در وزارت ورزش درگیر کسب سهیمه است. ما ستاد عملیاتی در کمیته المپیک به سرپرستی نصرالله سجادی ایجاد کردیم و ستاد عالی نیز به ریاست وزیر ورزش ایجاد شده و همه تصمیم گیر هستند. نظام تصمیم گیری فردی در دنیا هم منسوخ شده است. ما ۱۷ کمیته داریم که شامل نخبه‌ها هستند و اتاق تصمیم گیری و فکر ما این کمیته‌ها هستند و در نهایت ما به تصمیم گیری می‌پردازیم. از نظر منطق مدیریتی فردگرایی مرده است.

وی اذعان کرد: دولت با همین شرایط اقتصادی کمک می‌کند و ما حدود ۸۰ درصد منابع سال قبل را تا مرداد ماه تخصیص داده ایم. البته ورزش ما نیاز بیشتری دارد، اما به هر حال باید شرایط کشور را درک کرد. ظرفیت‌های ما همگی ۲۴ ساعته در خدمت و تیم‌ها در داخل و خارج در اردو هستند. آن چیزی که در ظرفیت کشور و توان دولت است انجام شده و در این زمینه شفاف بوده ایم و همه دریافت‌ها و پرداخت‌های ما در سایت موجود است.

رییس کمیته المپیک میزان سهمیه ایران در المپیک سال آینده و مقام ایران را اینگونه پیش بینی کرد: منطق پیش بینی منطق خوبی نیست. اگر بپرسید برای کسب سهمیه چه می‌کنید، باید بگویم ما تصمیم گیر نیستیم و هر کسی کسب سهمیه کرد اعزام می‌شود. برخی رشته‌ها تا اردیبهشت ۹۹ برای کسب سهمیه فرصت دارند. پیش بینی ما این است که کسب سهمیه ما از دور قبل بیشتر باشد. اساسا بحث مدال به سه عامل کسب سهمیه، وضعیت رقبا و آمادگی ۲۰۶ کشور دیگر برمی گردد. آنجا عرصه ثانیه‌ها است و در دوومیدانی صدم ثانیه هم ارزش دارد، امید ما این است که کاروان ما در ۲۰۲۰ بدرخشد.

صالحی امیری در خصوص راه اندازی موزه ورزش و تاریخ شفاهی ورزش توضیح داد: همواره موزه‌ها نمایانگر غرور ملت‌ها هستند. همانطور که یک ایرانی در موزه ایران باستان احساس غرور می‌کند، برای موزه ورزش نیز احساس نیاز کردیم و در ۲۵۰۰ متر فضا آن را راه اندازی کردیم تا کنون بیش از ۲۰۰ مدال و کاپ اهدا شده و از همه پیشکسوتان، ورزشکاران، خبرنگاران و مردم می‌خواهیم آثار، اسناد، عکسها، لباس و... را به موزه قرض بدهند و ما به آن‌ها سند می‌دهیم و محفوظ است.

وی افزود: درباره تاریخ شفاهی ورزش ایران هم یک نکته خیلی مهم این است که این ملت پرخاطره است. از سال ۱۳۰۶ ورزش مدرن ایران آغاز شده و جام ارجان مربوط به ۳۲۰۰ سال قبل است و ۵ حلقه است که برخی معتقدند ۵ حلقه المپیک از آن گرفته شده و همه ورزشی است. این تاریخ نیازمند بازگویی و بازنویسی است؛ بنابراین یک تیم قوی شروع به کار کرده اند و ما در مجموع برای همه رشته‌های ورزشی و همه قهرمانان فایل باز کرده ایم و تاریخ شفاهی بیانگر تلخی‌ها و شیرینی‌های جامعه ورزش در یک صد سال گذشته است.

رییس کمیته المپیک درباره زمان آغاز لیگ برتر فوتبال گفت: ما تصمیم گرفتیم در فوتبال خیلی مداخله نکنیم، چون پرمناقشه است. پریروز جلساتی داشتیم که امروز هم ادامه دارد و لیگ همین روز‌ها برگزار می‌شود. نسلی در جامعه منتظرند و نمی‌شود آن‌ها را نادیده بگیریم. روز‌های آینده تاریخ قطعی اعلام می‌شود و لیگ به عنوان بخشی از مطالبه مردم برگزار می‌شود.

وی درباره شایعه برگزاری بازی افتتاحیه لیگ در ۳۱ مرداد گفت: لیگ همین روز‌ها برگزار خواهد شد.

صالحی امیری درباره دلیل کاهش سهمیه در وزنه برداری در المپیک توضیح داد: کمیته ملی المپیک قوانین سختی را وضع کرده و ما باید بدانیم دنیا به سمت ورزش پاک می‌رود. در گذشته مشکلاتی درباره دوپینگ داشتیم. برای ۲۰۲۰ دو سهمیه بیشتر نداریم و باید دقت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نام ستاره وزنه‌برداری ایران اضافه کرد برای سهراب مرادی قهرمانمان که اکنون در آلمان است طلب شفا دارم. روز شنبه با پزشک ایشان جلسه‌ای داشتم و از وضعیت سهراب خیلی راضی بود. ایشان قول داد سهراب را بدون جراحی به المپیک برساند.

صالحی امیری درباره راه اندازی گروه تلگرامی که در آن اکثر قهرمانان به نام ایران در آن حضور دارند، تصریح کرد: جامعه ورزش هویت خود را از قهرمانان می‌گیرد، از تختی انسان بزرگ و بامعرفت و بافضیلت که پهلوان ما است تا سایر عزیزانی که در عرصه‌ها می‌درخشند؛ بنابراین نمی‌شود ورزش را بدون قهرمان توصیف کرد. ما گروهی داریم که احوال قهرمانان ورزشی را می‌پرسیم. ورزش بدون قهرمان معنایی ندارد و نمی‌شود از احسان حدادی بخواهید در ۲۰۲۰ سکو برود، اما مسائل او را نبینید یا سهراب مرادی قهرمان طلایی شما باشد، اما احوالش را نپرسید.

رییس کمیته المپیک در پایان گفت: ورزش ایران کام ملت را شیرین خواهد کرد و انگیزه و اراده قوی دارد تا شرایطی ایجاد کند که ملت ایران در شرایط سخت اقتصادی کامشان شیرین شود. همانطور که والیبال کام مردم را شیرین کرد و باقی رشته‌ها هم سهمیه خواهند گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۳۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان