//
کدخبر: ۲۰۵۵۱۰ //
مجهز به 8 زبان و چهره ای شبیه به رودگولیت

چلنگر جدید برانکو را بشناسید (گزارش)

محمد الغمدی علاوه برعربی، انگلیسی، اسپانیولی، پرتغالی، آلمانی، فرانسوی، زبان اشاره مخصوص ناشنوایان را نیز بلد است.


چلنگر جدید برانکو را بشناسید (گزارش)
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از نکات جالب تیم الاهلی حضور مترجم عربستانی است که حضور وی روی نیمکت سبزهای شهر جده جلب توجه می کند، او که 8 زبان زنده دنیا را بلد است و حتی برای استخدام وی بین باشگاه های عربستانی رقابت وجود دارد.

محمد الغمدی که حضورش در فوتبال را به عنوان فوتبالیست در باشگاه الوحده شروع کرد اما سرنوشت دیگری داشت و توانست یکی از اعضای مشهور فوتبال عربستان شود و این را مدیون هوش و تلاش خود است. داستان یادگیری زبان خارجه توسط وی به زمانی باز می گردد که به همراه خواهر خود به نیوزلند سفر کرده بود تا در آنجا دوران دبیرستان را بگذراند توانست زبان انگلیسی را فرا بگیرد تا علاوه بر عربی، توانایی مکالمه با یک زبان زنده دیگر دنیا را کسب کند.

او سپس به دلیل اشتغال در یک رستوران پرتغالی، توانسته زبان پرتغالی که جز 6 زبان برتردنیاست، را یاد بگیرد که در بعضی کشورهای دیگر مانند برزیل، آنگولا، موزامبیک و کیپ ورد استفاده می شود. الغمدی زبان فرانسوی را درهنگامی که به همراه نقاشان فرانسوی مشغول رنگ آمیزی دیوارخانه ها بوده فرا گرفته است.

وی سپس 6 سال در یکی از دانشگاه های شیلی تحصیل کرده و به دلیل اینکه زبان رسمی کشور شیلی، اسپانیولی است توانسته این زبان را نیز فرا بگیرد. الغمدی اما اسپانیولی را بسیار جذاب می داند، چرا که زبان دوم جهان است و بیش از 22 کشور با آن صحبت می کنند. این فرد عربستانی اصلی ترین مشکل کارش را تمرکز و حفظ کردن سریع می داند و می گوی اگر مترجم این توانایی را داشته باشد کار برای او بسیار ساده می شود.

 

اما داستان حضورش در فوتبال در نوع خود جذاب و دیدنی است ، اولین روزهای ترجمه خود را زمانی تجربه کرده که در الوحده فوتبالیست بوده و به دلیل اینکه تیمشان مترجم نداشته هر روز با بازیکن کلمبیایی رونالدو مورینیو از جده به مکه می آمده است. سپس به دلیل پارگی رباط پا فوتبال را  کنارمی گذارد و با پیشنهاد باشگاه الاهلی به مدت یک فصل و نیم به عنوان مترجم حضور داشته  و سپس به باشگاه الاهلی رفت که این یک چالش جذاب برای او  بود.

 

 

 

 

مترجم باشگاه الاهلی برای تکمیل زبان های خود از سال 2016 کلاس های آلمانی را رفته و آن را بطور کامل فرا گرفته و قصد دارد که زبان ایتالیایی را به جمع این زبان ها اضافه کند. الغمدی لیسانس زبان از دانشگاه شیلی، لیسانس و فوق لیسانس علوم سیاسی از جده را دارد. او نه تنها در باشگاه الاهلی بلکه دربازی های مهم دیگر به مانند سوپرکاپ ایتالیا که در عربستان برگزار می شود به عنوان مترجم حضور دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۵۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان