//
کدخبر: ۲۰۵۳۸۴ //

آیا قانون ۱۰-۹۰ در بازی داربی رعایت می‌شود؟

باتوجه به این که تاکنون داربی‌های پایتخت به خاطر مشکلات موجود در بلیت‌فروشی الکترونیکی بدون رعایت قانون ۱۰-۹۰ برگزار می‌شد، باید داربی هفته چهارم لیگ نوزدهم را به عنوان آزمون متصدیان فوتبال در نظر گرفت، زیرا آن‌ها لیگ برتر را به خاطر حل چنین مشکلاتی به تعویق انداختند و اگر باز هم چیزی تغییر نکرده باشد، مشخص می‌شود که باز هم این الزامات رعایت نشده است.

 آیا قانون ۱۰-۹۰ در بازی داربی رعایت می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

تعویق لیگ برتر برای تاریخی نامعلوم ابهامات زیادی را در هفته‌های اخیر به وجود آورده است. در این مدت صحبت‌های متفاوتی از سوی مسئولان ورزش ایران درباره این موضوع انجام شد و از تاکید فیفا بر حضور بانوان گرفته تا فراهم کردن الزامات امنیتی فیفا به عنوان دلایل تعویق لیگ برتر یاد شد.

سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، الزام حضور بانوان در بازی‌های لیگ برتر از سوی فیفا را رد کرد و الزامات ایمنی و امنیتی را به عنوان دلیل تعویق لیگ برتر عنوان کرد؛ الزامی که مسئولان سازمان لیگ در این مدت تاکید زیادی بر آن داشتند.

مدیران سازمان لیگ در این مدت تاکید کردند که اگر مواردی مانند نصب دوربین‌های مداربسته، گیت‌های بلیت‌فروشی الکترونیکی و شماره‌گذاری صندلی‌ها در ورزشگاه‌ها رعایت نشود، تیم‌ها قادر به میزبانی در ورزشگاه خانگی‌شان نیستند و بازی‌هایشان را باید در نزدیک‌ترین ورزشگاه مورد تایید سازمان لیگ برگزار کند.

تا این جای کار باتوجه به شواهدی که وجود دارد، به نظر می‌رسد که عزمی جدی برای حل مشکلات ورزشگاه‌ها وجود دارد اما فتاحی در صحبت‌های اخیرش به یک سوال تکراری، پاسخ می‌دهد؛ آیا قانون ۱۰-۹۰ در بازی داربی رعایت می‌شود؟ او در این‌باره گفت: تمام این مسائل برمی‌گردد به این موضوع که ما بتوانیم بلیت‌فروشی را کاملا الکترونیکی انجام دهیم. ان‌شاءالله وقتی این الزامات رعایت شود این موضوع هم اجرا خواهد شد.

باتوجه به این که لیگ نوزدهم طبق گفته مدیران فوتبال به خاطر رعایت الزامات امنیتی و حل مشکلات مربوط به بلیت‌فروشی الکترونیکی به تعویق افتاده است، پس در صورتی برگزار می‌شود که تمام این الزامات در ورزشگاه‌ها رعایت شود. همچنین مطمئنا این الزامات امنیتی با دقت بیشتری در مهم‌ترین ورزشگاه ایران یعنی ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان داربی و بازی‌های ملی رعایت می‌شود.

در مجموع، با در نظر گرفتن صحبت‌های فتاحی باید داربی ۹۰ که در هفته چهارم لیگ برتر برگزار می‌شود را به عنوان آزمون فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفت. زیرا در صورتی که آن‌ها بتوانند این داربی را با رعایت قانون ۱۰-۹۰ و بدون مشکل برگزار کنند، مشخص می‌شود که الزامات مدنظرشان به صورت کامل، نه فورمالیته رعایت شده است. پس باید تا هفته چهارم منتظر ماند و دید که بالاخره این قانون رعایت می‌شود و یا به خاطر همان مشکلات همیشگی – که لیگ نوزدهم به خاطر حل شدن آن به تعویق افتاده است – به فصول آینده موکول می‌شود؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۳۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان