تاریخ انتشار: 1397/05/24 17:30
در فاصله ی چهارهزار کیلومتری از مادرید
کد خبر: 134375

جدال رئال مادرید و اتلتیکو مادرید، داربی با رنگ و بویی متفاوت تر ازچند سال اخیر

امشب از ساعت۳۰ :۲۳ به وقت ایران سوپرجام‌ اروپا را دوتیم همشهری رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در ورزشگاه آر،کوک اره نا شهر تالین کشور استونی، برگزار می کنند.
جدال رئال مادرید و اتلتیکو مادرید، داربی با رنگ و بویی متفاوت تر ازچند سال اخیر

امین یزدانی؛ امشب از ساعت۳۰ :۲۳ به وقت ایران سوپرجام‌ اروپا را دوتیم همشهری رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در ورزشگاه آر،کوک اره نا شهر تالین کشور استونی، برگزار می کنند.

دیدار سوپرجام اروپا درفصل جاری در حالی درکشور استونی بین دوتیم همشهری رئال و اتلتیکو برگزار میشود که هردوتیم تغییراتی عمده و مهمی  در کادر فنی و ترکیب خود نسبت به فصل گذشته دارند.

کهکشانی ها پس ازسه فصل، زیزو را درکنار خط و‌ نیمکت ندارند و از طرفی رونالدو نیز پس از سالیان نسبتا طولانی که تمامی عناوین ممکن را با تیم اول پایتخت بدست آورده بود ،مادرید را به قصد تورین ترک کرده است تا چالش جدیدی را تجربه کند .نبود این دو‌نابغه فوتبال جهان، تاثیرات خود را در ابتدای فصل جاری بر روی بازی رئال خواهد گذاشت.

سبکی که لوپتگی در رئال جدید و بدون جذب ستاره ای نامدار ،ممکن است ،بکار گیرد،بازی مالکانه ای است که با تلفیقی از میراثی است که از زیزو در تیم رئال نهادینه شده،بهره می گیرد.گرچه لوپتگی در بازی های پیش فصل نتایج قابل قبولی گرفته است،اما بازی در چنین جام هایی با دیدارهای تدارکاتی بسیار متفاوت است.

باید منتظر اولین بازی رسمی رئال مادرید با هدایت لوپتگی ماند تا سبک بازی و برنامه های تاکتیکی او را در پرحاشیه ترین تیم جهان را مشاهده کرد تا آن گاه بتوان، نظر صائب تری داد. لوپتگی احتمالا از مدل از دو‌مدل پایه،۳-۳-۴ و ۲-۴-۴، ممکن است از دومی  استفاده کند،تا از  ناواس / مارسلو ، راموس ، واران ، کارواخال / کاسمیرو  کروس ، ایسکو،آسنسیو /  بنزما،بیل/ در ترکیب اولیه اش استفاده کند.البته این احتمال وجود دارد که لوپتگی، جای بیل و آسنسیو را با همدیگر عوض کند.

درآن سوی زمین شاگردان سیمیونه مربی انرژیک و پرجنب وجوش آرژانتینی اتلتیکو مادرید قرار دارند که همواره درطی چند سال اخیر ،بازی های این دوتیم از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار بوده  و آبستن حوادث بسیاری بوده است.اتلتی همیشه با انگیزه مضاعفی مقابل همشهری خود،بازی کرده و شیوه مقابله با آنها را بخوبی می دانند.عصبی کردن و محکم وخشن بازی کردن وپرسینگ شدید شاگردان سیمیونه از نکات کلیدی آنهاست.پرس در زمین خود که گاها تا یک سوم دفاعی خودی عقب تر می آید،بستن فضاهای کلیدی،فشردگی وچندلایه بازی کردن ونزدیکی خطوط میانی و دفاعی، پوشش دادن و بستن کانال های کناری زمین که عمده حملات رئالی ها از آنجا سازماندهی می شود، و همچنین جابجا شدن سریع بازیکنان و‌شیفت شدن در خطوط عرضی زمین،باعث میشود که سیمیونه روی ضد حملات و طراحی حملات ازکناره ها و اضافه شدن سریع هافبک های کناری به دو مهاجم خودی،نتایج بسیار خوبی را درمقابل تیم های قدرتمندی چون رئال و بارسا بگیرد. آنها مثل همیشه، روی شروع مجددها نیز حساب ویژه ای باز خواهند کرد..قطعا او دربازی امشب از این برنامه ها استفاده می کند.او سرعت تیمی فوق العاده ای دربازی بین فازها دارد.

خروج کاپیتان گابی یقینا در میانه زمین اتلتی، خلایی ایجاد می کند،زیرا او لیدر و فرمانده اصلی تیم سیمیونه بود. در بازی امشب سیمیونه بازهم از مدل پایه ۲-۴-۴ معروفش پرده برمی دارد و از اوبلاک / لوئیس( لوکاس هرناندز) ، گودین ، خیمنز ، خوان فران / لمار ، سائول نیگوئز ، پارتی،  کوکه / گریزمان -،دیگو کوستا/ در آرایش اولیه اش استفاده خواهد کرد

 کهکشانی ها، تنها تیمی هستند که از سال 2013 تاکنون توانسته اند، اتلتیکو مارید را در لیگ قهرمانان اروپا ازگردونه رقابت ها حذف کنند. این بازی که هنوز دو‌تیم به آمادگی کاملی دست نیافته اند، می‌تواند یک شگفتی‌ را در راه داشته باشد.هرچند این دو تیم در بازی های تدارکاتی پیش‌فصل نتایج نسبتا خوبی گرفته اند.آیا رئال مادرید برای سومین سال متوالی قادر به فتح  سوپرجام اروپا خواهد شد یا این شاگردان‌سیمیونه هستند که پس از 4 سال، مجددا فاتح این جام خواهند شد. آیا در بازی امشب شاهد حضور مودریچ روی نیمکت و کورتووا درون دروازه رئال مادرید خواهیم بود؟

امیدوارم شاهد دیداری جذاب،تماشایی و زیبایی از دو تیم شهر مادرید باشیم،تا با این بازی سنتی و‌کلاسیک، به استقبال فصل رویایی لالیگا برویم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48b95w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیش بازی دیدار حساس دو تیم رئال مادرید و اتلتیکومادرید