//
کدخبر: ۲۰۴۰۶۹ //

آیا پرسپولیس به مهاجم خارجی نیاز دارد؟

نقل‌وانتقالات تابستانی باشگاه پرسپولیس به آخرین مراحل خود رسیده است. پس از انتخاب سرمربی، جذب ستاره، خرید بازیکن جوان، قرار دادن 3 مهره در لیست مازاد و... حالا با خرید مهاجم خارجی فهرست سرخپوشان تکمیل خواهد شد.

آیا پرسپولیس به مهاجم خارجی نیاز دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

این در حالی است که پرسپولیسی‌ها ۱۷ بازیکن بزرگسال را در اختیار دارند، 3 مهره زیر ۲۵ را در لیست خود می‌بینند و با چند بازیکن جوان دیگر هم قرارداد بسته‌‌‌اند. نکته جالب این است که مهاجمان خارجی پرسپولیس در سال‌‌های اخیر عملکرد خوبی نداشته‌‌اند و بازیکنانی نظیر علیپور و طارمی بیشتر درخشیده‌اند.
۱۰ مهره هجومی در دست کالدرون
پرسپولیس در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم تیم بسیار پرستاره‌ای در اختیار داشت و موفق شد با آن تیم قهرمانی لیگ و جام حذفی را تجربه کند. این در حالی است که تصور می‌شد با جدایی ۵ ستاره در دوران محرومیت، سرخپوشان شرایط سختی داشته باشند اما آنها با تدبیر برانکو از محرومیت عبور کردند و در زمستان با تقویت خود به استقبال نیم‌فصل دوم رفتند.
از آن تیم ماریو بودیمیر به خواست خود جدا شد. سروش رفیعی، مهدی شریفی و سعید کریمی نیز دیگر مهاجمانی بودند که پرسپولیس را ترک کردند. به جای این بازیکنان فرشاد احمدزاده و وحید امیری جذب تیم شدند. اکنون کالدرون ۱۰ عنصر هجومی سرشناس را در فهرست خود دارد: «علی علیپور، مهدی ترابی، احمد نوراللهی، بشار رسن، وحید امیری، امید عالیشاه، فرشاد احمدزاده، امیر روستایی، محمد امین اسدی و سیامک نعمتی».
کالدرون مهاجم قدبلند می‌خواهد
گابریل کالدرون در مصاحبه‌‌های اخیر خود صراحتا اعلام کرده به مهاجم نوک نیاز مبرمی دارد. او پیش‌‌‌‌‌‌تر گفته بود 2 بازیکن را به باشگاه معرفی کرده و روز گذشته نیز گفت: «امیدواریم مهاجم تا ۴۸ ساعت آینده اینجا باشد». او همچنین بار دیگر بر لزوم جذب بازیکن بلندقامت تاکید و عنوان کرد: «از باشگاه خواستم در پی یک مهاجم قدبلند باشد و گفتم ترجیحا می‌تواند به عنوان بازیکن قرضی بیاید و باشگاه را تحت فشار نگذاشتم که حتما بخرند، چون فکر می‌کنم اینطوری منطقی‌‌‌‌‌‌تر است که بیاید و کیفیتش را نشان دهد و بعد خرید اتفاق بیفتد». این در حالی است که عده‌ای تصور می‌کردند با خرید وحید امیری و حضور مهره‌‌‌هایی نظیر ترابی، کالدرون نیازی به مهاجم نداشته باشد اما او گفت این بازیکنان را مهاجم نمی‌داند.
آیا خرید مهاجم خارجی منطقی است؟
پرسپولیسی‌ها تاکنون ۳ خرید در فهرست بزرگسالان داشته‌‌‌اند. آنها همچنین مربی جدید خود را با ارز خارجی جذب کردند و از طرف دیگر، بدهی سنگینی هم به برانکو ایوانکوویچ دارند. این در حالی است که هر روز درآمد دلاری باشگاه‌ها کمتر می‌شود و مشخص نیست در فصل جدید هم هواداران به چه شکل قرار است با سامانه هواداری همکاری کنند. حال در چنین شرایطی که پرسپولیس ۱۰ مهره هجومی در اختیار دارد و مهاجم نوکش نیز آقای گل این تیم است، آیا جذب مهاجم نوک خارجی نیاز اصلی سرخپوشان است و آیا بهتر نیست قرمزها منابع خود را به شکلی دیگر هزینه کنند؟
نکته قابل توجه این است که کالدرون با توجه به علاقه به سیستم 3-3-4 دوست دارد یک مهاجم نوک باتجربه نیمکت‌نشین علیپور باشد؛ نکته‌ای که در مصاحبه‌اش به آن اشاره کرد: «ما علاوه بر آقای علیپور بازیکنان جوان خوبی داریم اما بازیکن جوان باید فرصت و وقت باشد که خودش را نشان دهد. شما فکر می‌کنید بارسلونا و رئال با بازیکنان جوان قهرمان می‌شوند؟» پرسپولیس در حالی برای خرید مهاجم خارجی اقدام کرده که جری بنگستون، گادوین منشا و ماریو بودیمیر در 3 فصل مختلف نتوانستند به اندازه یک فصل علی علیپور گلزنی کنند. در تاریخ لیگ برتر نیز هر 4 آقای گل پرسپولیس یعنی علی دایی، محسن خلیلی، علی علیپور و مهدی طارمی ایرانی بوده‌‌اند و حالا باید دید مدیران پرسپولیس چه تصمیمی خواهند گرفت؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۰۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان