//
کدخبر: ۱۹۸۸۲۷ //

چهره جدید استقلال در لیگ نوزده؛ جذاب و مبهم!

استقلال لیگ نوزدهم را با آندره استراماچونی آغاز می‌کند و مسلما با توجه به جدایی چند بازیکن و اضافه شدن بازیکنان جدید و نشستن یک مربی ایتالیایی روی نیمکت، چهره کاملا متفاوتی را از استقلال خواهیم دید.

چهره جدید استقلال در لیگ نوزده؛ جذاب و مبهم!
به گزارش فرتاک نیوز،

 آبی‌های پایتخت لیگ هجدهم را با ریخت‌و پاش‌های فراوان شروع کردند اما از همان هفته‌های نخست هم مشخص بود که آن‌ها درست هزینه نکرده‌اند و نیمی از ورودی‌ها اصلا در حد‌و اندازه باشگاه نیستند. حالا استراماچونی سرمربی جدید استقلال است و دوست ندارد اشتباه شفر را تکرار کند. با نگاهی به لیست استقلال مشخص می‌شود که کار آبی‌ها در نقل‌و انتقالات تابستانی تمام نشده، بخصوص این‌که احتمال جدایی بازیکنانی مثل روزبه چشمی، علی کریمی و طارق همام وجود دارد و آبی‌ها باید در چند پست تقویت شوند. در این گزارش قصد داریم نگاهی داشته باشیم به چهره جدید آبی‌ها در لیگ نوزدهم.
دروازه‌بان‌ها: سیدحسین حسینی- مهدی نوراللهی
سال گذشته در همین مقطع قفس توری استقلال بزرگ‌ترین علامت سوال این تیم بود و هیچ‌کس نمی‌دانست که قرار است چه کسی دروازه‌بان اصلی باشد. اما حالا با جدایی سید‌مهدی رحمتی همه چیز مشخص شده و سیدحسین حسینی شماره یک آبی‌ها در لیگ نوزدهم خواهد بود. استقلال در روزهای باقی ‌مانده از نقل‌و انتقالات یک دروازه‌بان دیگر را هم به عنوان ذخیره حسینی به خدمت خواهد گرفت. مهدی نوراللهی‌20‌‌ ساله هم دروازه‌بان سوم آبی‌ها خواهد بود.
مدافعان: محمد دانشگر- سیاوش یزدانی- آرمین سهرابیان- میلاد باقری- شاهین طاهرخانی- میلاد زکی‌پور- وریا غفوری- امیرحسین کارگر
در لیگ نوزدهم به احتمال فراوان سیاوش یزدانی و محمد دانشگر، 2 مدافع اصلی استقلال خواهند بود اما با توجه به کم‌تجربه بودن دیگر گزینه‌ها به نظر می‌رسد استقلال باید یک مدافع وسط تخصصی دیگر را هم به خدمت بگیرد. به نظر می‌رسد استقلالی‌ها منتظرند تا تکلیف روزبه چشمی مشخص شود. در صورت ماندن چشمی در استقلال، مسلما شاهد رقابت جذابی بین او و یزدانی و دانشگر خواهیم بود. در‌کناره‌ها نیز استقلال باید تقویت شود. در‌حال حاضر وریا غفوری تنها گزینه استراماچونی در دفاع راست و زکی‌پور نیز تنها گزینه در دفاع چپ است.
هافبک‌های دفاعی: فرشید باقری- مسعود ریگی- روزبه چشمی‌- سینا خادم‌پور
استراماچونی احتمالا ترکیب استقلال را با سیستم 1-3-2-4 خواهد چید و برای این منظور به 2 هافبک دفاعی نیاز دارد. هنوز تکلیف علی کریمی مشخص نشده و این بازیکن شاید یکی از جداشده‌های استقلال باشد. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، فرشید باقری و مسعود ریگی گزینه‌های نهایی سرمربی ایتالیایی برای محکم کردن کمربند میانی خواهند بود. با ماندن چشمی، او می‌تواند در این پست هم یکی از انتخاب‌های استراماچونی باشد.
هافبک‌های تهاجمی: فرشید اسماعیلی- داریوش شجاعیان- رضا آذری- مهدی قائدی- محسن کریمی-طارق همام- محمد محمدی- سجاد آقایی- علی احمدزاده- محمد بلبلی- علی دشتی- مرتضی آقاخان-رضا کریمی- حسین حیدری
وضعیت طارق همام مثل روزبه چشمی و علی کریمی هنوز مشخص نیست اما حتی بدون حضور این بازیکن عراقی هم استقلال مشکلی در فاز تهاجمی خط میانی خود نخواهد داشت. استقلال در این پست بازیکنان خوبی دارد و احتمالا سرگیجه اصلی استراماچونی در انتخاب هافبک‌های تهاجمی خود باشد. هنوز برای پیش‌بینی زود است اما احتمالا علی دشتی، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و محمد بلبلی شانس بیشتری برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی خواهند داشت.
خط حمله: مرتضی تبریزی- روح‌ا... باقری- فردین نجفی
در نگاه اول می‌توان پی برد که استقلال در خط حمله با کمبود بازیکن مواجه است و به احتمال فراوان جذب یک مهاجم خارجی اصلی ترین برنامه استراماچونی در روزهای باقی‌مانده از نقل‌و انتقالات تابستانی خواهد بود. مهاجم خارجی استقلال که با انتخاب استراماچونی به تهران می‌آید، به احتمال فراوان انتخاب اول این مربی ایتالیایی در لیگ نوزدهم خواهد بود و اگر قرار باشد استقلال با 2 مهاجم بازی کند، باقری و تبریزی باید برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی با هم رقابت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۸۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان