//
کدخبر: ۱۹۷۴۵۷ //

کوچ دسته‌جمعی خارجی‌ها از فوتبال ایران؛ تراکتور اما خارج از دید!

در تابستان فصل جاری، بسیاری از باشگاه‌های بزرگ، مهره‌های کلیدی خارجی خود را از دست داده یا در حال از دست دادن می‌باشند که رقم خوردن این اتفاق همه‌گیر شده، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

کوچ دسته‌جمعی خارجی‌ها از فوتبال ایران؛ تراکتور اما خارج از دید!
به گزارش فرتاک نیوز،

در بازار نقل و انتقالات تابستانی فصل 1398/99 لیگ برتر ایران، باشگاه‌های بزرگ داخلی بیش از آنکه به خریدهای بزرگ مشغول باشند، در حال از دست دادن مهره‌های بزرگ خود، یکی پس از دیگری می‌باشند که این ماجرا باعث تعجب و برآمدن شک بسیاری از مخاطبین فوتبال ایران شده است! چرا که این اتفاق نمی‌تواند در آن واحد، برای چندین باشگاه بزرگ، به یک شکل رقم بخورد.

پیش‌تر وزارت ورزش با ابلاغ دستوری فوری، باشگاه‌ها را از ریخت و پاش‌های مرسوم و برگزاری اردو در کشورهای پرهزینۀ اروپایی منع کرده بود و از آنها خواسته بود حتی المقدور، در مکان‌های داخلی اردو بزنند و دور کشورهای اروپایی را خط بکشند که این ماجرا نمی‌تواند چندان بی‌ارتباط با این وضعیت امروز بازار نقل و انتقالات باشد!

به طور مثال، باشگاه پرسپولیس در اتفاقی باورنکردنی، برانکو ایوانکوویچ را که یک فصل دیگر با خود قرارداد داشت را از دست داد و بوژیدار رادوشوویچ به یکباره از صحنۀ اصلی باشگاه محو شد و بشار رسن نیز مدعی شد تمام توافقش با سرخ‌ها دروغ بوده است؛ استقلالی‌ها ایسما و گادوین منشا را از دست دادند و همام طارق ساز جدایی کوک کرد و آیاندا پاتوسی که ماندنش تضمینی بود به یکباره ناپدید شد؛ سپاهان استنلی کی‌روش را برای مدتی به خانه فرستاد و او نیز در آستانۀ جدایی از زردها قرار گرفت و پاسخی به شائبه‌های موجود نداد تا تنها باشگاه مستثنی از این قاعدۀ ناخوانا، تراکتور باشد که روز گذشته آنتونی استوکس ایرلندی را از دست داد! باشگاهی که فعلاً یوکیا سوگیتای ژاپنی را حفظ کرده و تنها باشگاهی است که یک مهرۀ کلیدی خارجی را در اختیار دارد.

شاید معادلاتمان با باشگاه تراکتور و وضعیتش همخوانی داشته باشد؛ چرا که این باشگاه به طور خصوصی و تحت تملک محمدرضا زنوزی فعالیت دارد و وابستگی به وزارت ورزش و یا هیچ ارگانی دیگر را ندارد و قادر خواهد بود تا خارج از چارچوب سازمانی و دولتی، هرگونه مخارجی را صورت بدهد؛ البته نباید فراموش کرد که جدایی لی اروین و آنتونی استوکس خود جای شائبه‌های فراوانی دارد، اما حضور کنستانت و دو سانتوس و سوگیتا در اردوی تی‌تی‌ها، می‌تواند برخلاف تئوری پاکسازی خارجی‌ها در فوتبال ایران، قدم بردارد و زاویه‌ای دیگر را به ما نشان بدهد.

مشخصاً کوچ خارجی‌ها از فوتبال ایران، نمی‌تواند اتفاقی باشد، خروج دسته جمعی آنها از لیگ برتر و البته وضعیت نابسمان ارز در کشور، همه و همه دلایلی می‌توانند باشند که این ماجرای بی‌سابقه را کلید زده باشند، اما فراموش نباید کرد که اگر پای فشار و یا دخالتی از سوی وزارت ورزش در این میان، در کار باشد، فوتبال ایران در دردسر بزرگی خواهد افتاد، چرا که هیچ نهاد و یا سازمانی حق دخالت در امور باشگاه‌ها، مخصوصاً نقل و انتقالات را ندارد و این ماجرا مثال بارز مهندسی کردن فوتبال است، هرچند که تراکتور خارج از این ذره‌بین و چارت سازمانی قدم برمی‌دارد و می‌تواند روزنه‌ای امیدبخش برای دیگر باشگاه‌ها در ادامۀ فصل نقل و انتقالات تابستانی باشد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۴۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان