//
کدخبر: ۱۹۴۳۷۹ //

روزهای عجیب و پرالتهاب هواداران پرسپولیس

حال این روزهای هواداران پرسپولیس بسیار عجیب است. این تیم سه دوره پیاپی قهرمان ایران شده، امسال هر دوجام داخلی را به‌دست آورده و از هر نظر بر قله فوتبال کشور جا خوش کرده است، اما هواداران پرسپولیس به‌جای لذت بردن از این روزهای تاریخی، با اضطراب ناشی از شایعه جدایی برانکو ایوانکوویچ دست و پنجه نرم می‌کنند.

روزهای عجیب و پرالتهاب هواداران پرسپولیس
به گزارش فرتاک نیوز،
 کلیات داستان را می‌دانید؛ برانکو تا دوشنبه آینده به باشگاه پرسپولیس مهلت داده طلب یک میلیون یورویی او را بپردازند. مدیران باشگاه بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام عصر سه‌شنبه اعلام کردند مبلغ طلب برانکو را فراهم کرده‌اند و او ماندنی خواهد شد، اما تنها ساعاتی بعد یک مصاحبه از برانکو در رسانه‌های کرواسی منتشر شد که وی در آن گفته بود حتی اگر پولش را بگیرد هم از پرسپولیس می‌رود، چون پیشنهادهای دیگری دارد. این نقل قول هواداران را نگران کرد، هرچند که ساعتی بعد خود برانکو مدعی شد چنین جمله‌ای را به‌کار نبرده است. به هر حال در شرایطی که گفته شده بود مربی کروات روز پنجم تیر برای آغاز دور جدید تمرینات پرسپولیس به تهران سفر می‌کند، الان همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

چرا برانکو می‌ماند؟

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برانکو در ایران و پرسپولیس خواهد ماند. تمامی بازیکنان این تیم مدعی هستند برانکو در آخرین دیدار مطلقا حرفی از خداحافظی نزده است. تازه حسین ماهینی از اعلام تاریخ شروع تمرینات از سوی برانکو هم خبر داده است. مدیران باشگاه هم می‎‌گویند با برانکو در مورد وصول طلبش و همین‌طور پرداخت قسط اول فصل بعد توافق کرده‌اند و او همه چیز را پذیرفته است. همچنین فراموش نکنیم ایوانکوویچ محبوبیت بسیار زیادی در  ایران  دارد و مشابه این شرایط را در یک فضای دیگر هرگز تجربه نخواهد کرد. از یاد نبریم او  پول  کمی هم از قرمزها نمی‌گیرد؛ به‌طوری‌که اصل و فرع قرارداد و پاداش‌هایش برای فصل گذشته بالغ بر یک‌ونیم میلیون  یورو  شد و این مبلغ اندکی برای یک مربی باشگاهی نیست. همچنین گمانه‌زنی‌هایی در مورد مذاکرات جدی  پرسپولیس  با مهدی طارمی به درخواست شخص برانکو در جریان است. همه اینها از احتمال ماندگاری ایوانکوویچ حکایت دارد.

چرا برانکو می‌رود؟

در نقطه مقابل شواهدی هم دال بر جدایی قطعی و قریب‌الوقوع مربی کروات وجود دارد. یک سوال مهم این است که چرا یک خبرگزاری در کرواسی باید به دروغ از قول برانکو بنویسد پرسپولیس را ترک خواهد کرد؟ این چه سودی برای  رسانه  دارد؟ تکذیب خبر از سوی ایوانکوویچ هم می‌تواند یک توجیه منطقی داشته باشد؛ او ترسیده که بازتاب مصاحبه‌اش در ایران باعث شود مدیران پرسپولیس با وجود تهیه پول، از پرداخت باقی‌مانده طلب او صرف‌نظر کنند. بنابراین به‌طور مصلحتی مصاحبه‌اش را انکار کرده تا اول به پولش برسد و بعد با باشگاه خداحافظی کند. اشتباهی که خیلی از هواداران پرسپولیس مرتکب می‌شوند این است که گمان می‌کنند برانکو یک سال دیگر قرارداد قطعی دارد و اگر پولش را بگیرد باید بماند.

این درحالی است که به خاطر تاخیر در پرداخت قسط قبلی قرارداد برانکو، او از امکان فسخ یکطرفه قراردادش برخوردار شده است. در مصاحبه‌ای که برانکو آن را تکذیب کرد، از قول او نوشته شده بود که از  خاورمیانه  یا کشوری در همان منطقه جغرافیایی ایران پیشنهاد دارد. این می‌تواند شامل  عربستان  هم باشد. مدت‌هاست که گفته می‌شود برانکو با الاهلی به توافق رسیده و حتی پیش‌قرارداد امضا کرده است. چند روز پیش عضو هیات‌مدیره باشگاه عربستانی گفته بود: «مربی ما معلوم شده. او طی سال‌های اخیر افتخارات زیادی به‌دست آورده؛ اما به درخواست خودش و به احترام تیم سابقش قرار شده تا دو هفته آینده اسم این مربی را اعلام نکنیم.» آیا این نشانی‌ها شما را به کسی غیر از برانکو می‌رساند؛ مردی که شاید تا پایان فصل گذشته منتظر حضور روی نیمکت تیم‌ملی بود، اما حالا با منتفی شدن این احتمال دیگر بهانه‌ای برای ماندن در ایران ندارد.

پلن دوم

اگر برانکو نیاید، تازه دردسر پرسپولیس برای تعیین جانشین او در این مدت کوتاه آغاز خواهد شد؛ جایی که فرصت کافی برای یافتن یک مربی خارجی خوب وجود ندارد و باشگاه احتمالا باید به استفاده از مربی داخلی رو بیاورد. در این میان شایعه مذاکره با  افشین قطبی  با واکنش‌های منفی و تندی از سوی هواداران پرسپولیس همراه شد، اما خبر جذاب برای آنها می‌تواند این باشد که با وجود تمدید قرارداد یحیی گل‌محمدی با پدیده، شانس‌هایی برای حضور او در پرسپولیس برای فصل بعد وجود دارد. اظهارنظر جالب دیروز هم مربوط به  کریم باقری  بود؛ دستیار چهار سال گذشته برانکو که در مورد احتمال حضورش به‌جای مربی کروات، در کمال صداقت گفته: «مرا چه به سرمربیگری پرسپولیس؟!»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۴۳۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان