//
کدخبر: ۱۹۳۱۷۵ //

ایران قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان شد

با کسب مدال نقره و برنز «علی داودی» و «علیرضا یوسفی» در دسته فوق سنگین مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان، ایران به مقام نخست مسابقات دست یافت.

ایران قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان شد
به گزارش فرتاک نیوز،

رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی سال ۲۰۱۹ جوانان جهان از ۱۲ تا ۱۸ خردادماه با حضور ۲۴۸ شرکت کننده (۱۱۲ وزنه‌بردار زن و ۱۳۶ وزنه بردار مرد) از ۴۷ کشور دنیا در شهر سووا در کشور فیجی درحال برگزاری است.

مسابقات گروه A دسته به علاوه ۱۰۹ کیلوگرم صبح امروز شنبه آغاز شد و «علی داودی» به مصاف ۱۲ حریف دیگر خود رفت.

نماینده وزنه برداری ایران در نخستین حرکت یک ضرب وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی را مهار کرد ولی در حرکت دوم وزنه ۱۹۱ کیلوگرمی را انداخت. او در حرکت سوم وزنه ۱۹۳ کیلوگرم را بالای سر برد و صاحب نشان ارزشمند طلا در یک ضرب شد.

در یک ضرب «لالایان» از ارمنستان با مهار وزنه ۱۹۲ کیلوگرمی دوم شد و «هانزنکو» ازاکراین پس از ثبت وزنه ۱۷۲ کیلوگرمی در جایگاه سوم ایستاد.

«علیرضا یوسفی» دیگر وزنه بردار دسته فوق سنگین ایران بود که در مصاف با رقبای خود وزنه‌های ۱۵۶ و ۱۶۳ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت آخر با مهار وزنه ۱۷۱ کیلوگرم در جایگاه چهارم حرکت یک ضرب قرار گرفت.

در حرکت دو ضرب نیز داودی ابتدا وزنه ۲۲۵ کیلو را انداخت ولی در دومین حرکت این وزنه را بالای سر برد. اما در حرکت سوم نتوانست وزنه ۲۳۳ کیلوگرم را مهار کند تا در دو ضرب به مدال برنز برسد. وی در مجموع با ۴۱۸ کیلوگرم به مدال نقره مجموع رسید.

بدین ترتیب در دسته فوق سنگین لالایان از ارمنستان با مجموع ۲۲۷ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۴۱۹ کیلوگرم به مدال طلا دو ضرب و مجموع رسید.

یوسفی نیز با مهار ورزنه ۲۲۵ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۳۹۶ کیلوگرم به مدل برنز مجموع رسید.

بدین ترتیب تیم ملی وزنه‌برداری جوانان کشورمان در رقابتهای قهرمانی جوانان جهان با ۲ مدال طلا، ۴ نشان نقره و ۹ گردن آویز برنز و کسب ۶۲۲ امتیاز برای چهارمین سال متوالی بر سکوی نخست تکیه زد.

تیم ملی وزنه برداری ایران با ترکی حسین نجفی (دسته ۶۱ کیلوگرم)، روح‌الله‌بیرانوند (دسته ۷۳ کیلوگرم)، حسین سلطانی (دسته ۸۱ کیلوگرم)، محمدحسینی (۸۹ کیلوگرم)، افشین طاهری (دسته ۹۶ کیلوگرم)، علی قاسمی و امیرعزیزی (دسته ۱۰۲ کیلوگرم) و علیرضا لطفی (دسته ۱۰۹ کیلوگرم)، علیرضا یوسفی و علی داودی (دسته ۱۰۹+ کیلوگرم) ۶۲۲ امتیاز را کسب کرد و برای چهارمین سال متوالی پس از سالهای ۲۰۱۶ تفلیس گرجستان، ۲۰۱۷ توکیو ژاپن و ۲۰۱۸ تاشکند ازبکستان قهرمان شد.

در این رده بندی پس از تیم ایران، تیم آمریکا با ۵۵۲ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و ژاپن با ۵۲۱ امتیاز سوم شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۳۱۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان