//
کدخبر: ۱۹۲۲۲۵ //

توضیحات رییس کمیته اخلاق درباره حواشی فینال جام حذفی

مرتضی تورک، رئیس کمیته اخلاق توضیحاتی درباره نشست رسیدگی به اتفاقات و حاشیه‌های دیدار فینال جام حذفی ارائه کرد.

توضیحات رییس کمیته اخلاق درباره حواشی فینال جام حذفی
به گزارش فرتاک نیوز،

و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مرتضی تورک، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره نشست امروز (دوشنبه) این کمیته در مورد اتفاقات دیدار فینال جام حذفی اظهار داشت: از شب گذشته و پس از اتفاقات رخ داده در دیدار تیم‌های پرسپولیس و داماش، پرونده‌ای در کمیته اخلاق تشکیل شد. امروز هم از طرف فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و دادستانی کل کشور به اهواز عزیمت کردیم و جلساتی را با مسئولان ارشد مختلف برگزار کردیم. مجموعه گزارش‌های دریافتی را در نهایت در اختیار رئیس محترم فدراسیون فوتبال قرار خواهیم داد که هم‌اینک در کنگره فیفا و کنفدراسیون و همچنین هیئت رئیسه AFC حضور دارد.

وی ادامه داد: مسئولیت برقراری امنیت ورزشگاه‌ها با سازمان لیگ نیست و نهادهای دیگری نظیر نیروی انتظامی، شورای تأمین استان و دیگر مراجع ذی‌صلاح وظیفه تأمین امنیت ورزشگاه‌ها را بر عهده دارند. شورای تأمین در ارتباط با برگزاری مسابقه تشکیل شده بود، اما در بحث اجرا مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. در این ارتباط به نظر می‌رسد از سوی برخی نهادها کوتاهی رخ داده است. تجهیز نبودن ورزشگاه‌ها به دوربین و بحث امکانات فروش بلیت الکترونیک از مباحثی است که به صورت جدی باید مورد بررسی قرار بگیرد. بلیت‌فروشی از لحاظ ضوابط انجام شد و در حالی که ظرفیت ورزشگاه 28 هزار نفر بود، برای 20 هزار نفر بلیت‌فروشی صورت گرفت. با این وجود متأسفیم که می‌بینیم بیش از 30 هزار نفر وارد ورزشگاه شدند و در قسمت‌های خطرناکی مانند نرده‌ها بعضاً استقرار یافتند.

رئیس کمیته اخلاق در ادامه تصریح کرد: قطعاً وقتی فروش بلیت به صورت الکترونیکی باشد و دوربین‌های مدار بسته نیز در ورزشگاه‌ها استقرار یابند، کنترل نیروی انتظامی بیش از پیش خواهد بود. لذا انتظار از وزارت ورزش و جوانان این است که ضمن تأکید بر حقوق فوتبال، ورزشگاه‌ها را به امکانات مدرن مجهز کنند.

تورک افزود: در بخش سازمان لیگ و کمیته مسابقات نیز در هفته اخیر و در بازی‌های حساس مشکلاتی داشتیم و بر این اساس لزوم تقویت این بخش‌ها هم به صورت جدی لازم به نظر می‌رسد. از سوی دیگر لزوم تقویت ارکان قضایی فدراسیون فوتبال نیز موضوع بسیار حائز اهمیتی است که در این باب کمیته انضباطی با صدور آرای بازدارنده و سریع می‌تواند از وقوع مباحث این‌چنینی جلوگیری کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۲۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان