تاریخ انتشار: 1398/03/12 18:08
کد خبر: 97950

فینالی که کیفیت در آن قربانی احتیاط شد

دیدار فینال لیگ قهرمانان در حالی با قهرمانی لیورپول با برتری مقابل تاتنهام به پایان رسید که این بازی کیفیت چندانی در حد فینال نداشت.

فینال لیگ قهرمانان اروپا بامداد امروز بین لیورپول و تاتنهام در ورزشگاه مترو پولیتانو شهر مادرید برگزار شد و در نهایت شاگردان کلوپ با نتیجه 2 بر صفر مقابل شاگردان پوچتینو به برتری دست یافتند و پس از دو فصل حضور متوالی در فینال در نهایت عنوان قهرمانی را کسب کردند.

در تحلیل زیر نگاهی به کیفیت فنی این بازی می‌اندازیم

سیستم دو تیم: لیورپول 3-3-4/تاتنهام: 3-3-4 در مواقع دفاع این تیم به سیستم 2-4-4 روی می‌آورد.

نیمه اول: هر دو تیم با چاشنی احتیاط پا به میدان گذاشتند اما پنالتی دقیقه 2 معادلات را به هم زد.

برنامه تاتنهام: شاگردان پوچتینو با آغاز بازی با گلی که دریافت کرده غافلگیر شدند اما برنامه اصلی آنها حملات از سمت چپ خود و سمت راست لیورپول جایی که آرنولد توپ می‌زد طراحی می‌شد.در سمت چپ تاتنهام حرکات ترکیبی  سون،‌ و دله‌علی با حربه گمراه کرده و عرض دادن به بازی توسط هری کین در دستور کار قرار داشت.در اصل به همین دلیل بود که کلوپ به آرنولد اجازه نفوذ زیاد در نیمه اول نمی‌داد. در کل در نیمه اول ارتباط بین خط  حمله و دفاع تاتنهام به دلیل نا کارآمدی خط میانی قطع بود و بالانس در بازی این تیم هچیگاه برقرار نشد.

پرس: تاتنهام هیچگاه لیورپول را در زمین تحت فشار پرس قرار نداد. چرا که  این برنامه را در دستور کار نداشت و تنها در دقایقی از بازی که بازیکنان لیورپول از نیمه زمین خودی خارج می‌شوند بازیکنان پوچتینو به پرس رو می‌آوردند.

برنامه لیورپول: شاگردان کلوپ در نیمه اول با گل زود هنگام مقداری عقب نشستند و سعی در کنترل بازی داشتند برنامه‌ای که هیچ گاه در دستور کار آنفیلدی‌ها قرار نداشت.لیورپول از ابتدا با اتکا به پاس‌های پشت دفاع برای صلاح و مانه سعی داشت از سرعت این دو ستاره خود استفاده کند و به همین دلیل گوش‌های چپ و راست اسپرز درگیر مهار این دو بودند و در حمله شرکت نمی‌کردند.

پرس:برخلاف حریف لیورپول  پرس از جلو را در برنامه داشت از همان جلوی دروازه حریف مدافعان تاتنهام را پرس می‌کردند و با آنها اجازه بازی سازی از عقب را ندادند.این روال تا پایان بازی ادامه داشت و بیشتر توپ های که لوریس از مقابل دروازه آغاز کرد پس از چند پاس سالم در نهایت نصیب بازیکنان لیورپول می‌شد.

ضعف دو تیم: هر دو تیم در ارسال پاس در میانه میدان و کنترل بازی ضعیف عمل کردند و در طول بازی شاهد بازی زیبا از جانب دو تیم نبودیم.


نیمه دوم:لیورپول با شروع نیمه دوم برای اینکه از گل زده خود دفاع کند سعی در حضور در زمین حریف داشت ولی هیچگاه دو بال راست و چپ لیورپول همزمان در حمله حاضر نشدند و همواره 3 بازیکن به همراه فابیانو در زمین لیورپول حضور داشتند.گرچه در فرمت کلی 5 بازیکن در زمین خودی و 5 بازیکن در زمین حریف در برنامه آنفیلدی‌ها از ابتدا قرار داشت.

تاتنهام با استارت نیمه دوم به بازی عرض داد و تمام توپ ها از کناره‌ها و حضور بازیکنان در جناحین روی دروازه لیورپول ارسال می‌شد.در ادامه حضور مورا باعث شد تا توپ بیشتر در میانه میدان به تاتنهامی‌ها برسد  

تعویض ها: گرچه فرمینو از ابتدا در ترکیب اصلی لیورپول حضور داشت اما کلوپ با توجه به عملکرد اوریگی  مقابل بارسا به مانند واینادلدوم باید از ابتدا از اوریگی به جای فریمینو استفاده می‌کرد.در نقطه مقابل هم وقتی وینکس از بازی خارج شد و مورا به زمین آماده شرایط به نفع این تیم عوض شد.

نتیجه: در کل بازی کیفیت بالای یک فینال را نداشت و نشان داد که دو تیم انگلیسی به دلیل شناخت و استرس شکست کیفیت را قربانی احتیاط کردند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/279dqg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



 هشدار کاپیتان لیورپول؛ قوی نبودند فینالیست نمی‌شدند