//
کدخبر: ۱۹۱۶۲۱ //

بهترین بازیکن فصل پرسپولیس کیست؟

فارغ از آنچه در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی برای قرمزها رقم خورد، با بررسی بازی‌های پرسپولیس در لیگ برتر و همینطور لیگ قهرمانان آسیا می‌توان کیفیت شاگردان برانکو طی یک فصل اخیر را قضاوت کرد.

بهترین بازیکن فصل پرسپولیس کیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 فصلی که با توجه به پیشروی پرسپولیس در لیگ قهرمانان، فشردگی مسابقات و پیدا شدن چند رقیب در راه قهرمانی لیگ برتر - برخلاف دو فصل پیش از آن - فوق‌العاده دشوار بود. با این حال با در نظر گرفتن مسابقات پرسپولیس در ۹ ماه اخیر می‌توان شش گزینه را برای انتخاب بهترین بازیکن این فصل تیم برانکو در نظر گرفت. گزینه‌هایی که اگر چه درباره قرار گرفتن‌شان در این فهرست تردیدی وجود ندارد اما انتخاب یکی از آنها به‌عنوان برترین و بهترین بازیکن فصل پرسپولیس، کار بسیار دشواری خواهد بود.

علیرضا بیرانوند

درست است که او چند بازی لیگ برتر را به دلیل مصدومیت و محرومیت از دست داد اما مثل دو فصل گذشته یکی از ستون‌های قهرمانی تیمش بود. بیرانوند بعد از جام جهانی درخشانی که تجربه کرد، روند کم‌نوسانی در پرسپولیس داشت و هر چقدر به ذهن‌مان فشار بیاوریم، غیر از یکی دو مورد یادمان نمی‌آید که گل بدی خورده باشد. ثبات بیرانوند درون دروازه باعث شد او برای سومین فصل پیاپی رکورد بیشترین کلین‌شیت فصل را به نام خودش بزند و در هت‌تریک قهرمانی پرسپولیس سهم بزرگی برای خود بردارد. هر چند برخی معتقدند خط دفاعی مقتدر پرسپولیس مقابل او سهم بزرگی در ثبت این کلین شیت‌ها و بهتر شدن آمار بیرانوند داشته اما واقعیت این است که از قابلیت‌های فنی این دروازه‌بان ملی‌پوش نمی‌توان به راحتی عبور کرد و حالا دیگر تقریبا هیچکس تردید ندارد که علیرضا بیرانوند بهترین دروازه‌بان لیگ بوده و در ثبت دوباره قهرمانی کمک قابل توجهی به پرسپولیس کرده است.

سیدجلال حسینی

بسیاری معتقدند اگر در لیگ پانزدهم برانکو او را به پرسپولیس می‌آورد و سیدجلال مجبور نبود در نفت تهران بازی کند، الان پرسپولیس در قهرمانی‌های پیاپی لیگ به عدد چهار رسیده بود. هر چند خط دفاع پرسپولیس در لیگ هجدهم نتوانست مثل دو فصل قبل عنوان بهترین خط دفاعی را به نام خود کند و در این آیتم رقابت را به حریف دیرینه‌اش استقلال باخت اما سیدجلال مثل ستونی که ترک‌خوردنی نیست، در خط دفاع مقابل حریفان ایستادگی کرد و با وجود فشردگی مسابقات خم به ابرو نیاورد. جالب‌تر این است که کاپیتان پرافتخار قرمزها حتی در مقطع پایانی فصل که قوای جسمانی تیم ته کشیده بود، کیفیت بالای خودش را حفظ کرد و عجیب اینکه همچنان در بالاترین سطح بازی می‌کرد. او با ایجاد اتحاد و همدلی در کنار نقاط قوت فنی‌اش یکی از مهمترین عوامل سومین قهرمانی لیگ برتری پرسپولیسِ برانکو بود.

شجاع خلیل‌زاده

خیلی‌ها به خاطر حرکات عصبی و پرخاشگری‌هایش به او خرده می‌گیرند که پرسپولیس را در مواقع حساس به دردسر می‌اندازد و بحران ایجاد می‌کند اما انصافا اگر تعداد این بحران‌ها و مشکلات را با نمایش‌های فوق‌العاده شجاع مقایسه کنیم، کفه ترازو به سود نقاط قوت او به شدت سنگینی می‌کند. شجاع هم در فشردگی مسابقات خیلی کم مصدوم شد و تقریبا در هر مسابقه یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود. بسیاری معتقدند او بهترین بازیکن پرسپولیس در فصل اخیر بوده است و دلیل آن شاید نمایش‌های فداکارانه‌اش باشد که بدجوری به چشم می‌آمد. شماره سه خوش‌پرش و خوش‌صحبت پرسپولیس غیر از نمایش‌های فوق‌العاده در خط دفاع، با ثبت دو گل سه امتیازی در نیم‌فصل اول در وجه دیگری نیز به کمک تیمش آمد و حتما یکی از با کیفیت‌ترین بازیکنان پرسپولیس در این فصل بوده است.

کمال کامیابی‌نیا

روند صعودی کیفیت این هافبک دفاعی از فصل اولی که برانکو پرسپولیس را تحویل گرفت تا همین فصل اخیر کاملا محسوس بوده است. هر چند کمال به خاطر سهل‌انگاری باعث شد کتف مصدومش وبال گردنش شود و چند بازی را از دست بدهد اما هر گاه در زمین بود، در میانه زمین یک وزنه تأثیرگذار و مهم به حساب می‌آمد. برانکو این فصل بیشتر از همیشه روی کامیابی‌نیا حساب باز کرده بود و کمال هم جواب مثبتی به او داد. این بازیکن با ایجاد تعادل در دفاع و حمله، در این فصل هافبک پخته‌تر و کامل‌تری به نظر می‌رسید. ضمن اینکه از نظر اخلاقی هم دیگر شر و شور جوانی را نداشت و هوشمندانه‌تر و مفیدتر از قبل بازی کرد و تقریبا نوسان نداشت.

احمد نوراللهی

خیلی‌ها برای یادآوری بازی‌های خوبش در این فصل سراغ گل او در دربی برگشت می‌روند. گلی که استقلال را پس زد و باعث شد پرسپولیس گام بزرگی به سوی قهرمانی بردارد. اهمیت این گل آنقدر زیاد است که می‌توان احمد نوراللهی را فقط به خاطر رقم زدن همین اتفاق به شدت ستایش کرد اما واقعیت این است که او در طول فصل فوق‌العاده بود. نوراللهی با تمام انرژی و توانش برای پرسپولیس بازی کرد و همواره سعی داشت در بحران‌ها به هر نحوی شده، گره از کار این تیم باز کند. این بازیکن با آزادی عمل بیشترش در این فصل تبدیل به یک هافبک خلاق و مدرن شد که هم خوب دفاع می‌کند، هم گل می‌زند و برای هم‌تیمی‌هایش موقعیت می‌سازد. حالا هیچکس تردید ندارد که جوانک آزادشهری بعد از شروع خیره‌کننده‌اش در تیم درخشان، تبدیل به عنصری مهم و پیش برنده در تیم برانکو شده است.

علی علیپور

در این مقطع پایانی فصل افت کرد و البته جای تأسف است که از سوی برخی هواداران مورد کم‌لطفی قرار گرفت. علیپور اما همان گلزن فوق‌العاده فصل قبل بود که شاید تنها به خاطر حساسیت مسابقات هفته‌های پایانی و البته تحلیل رفتن قوای جسمانی در این مقطع نتوانست پایانی خوش برای فصل خودش رقم بزند و در آقای گلی دبل کند. با این حال او به اندازه یک مهاجم قابل و باکیفیت گل زد و تا هفته آخر در کورس آقای گلی بود. یادمان نرود او در بسیاری از بازی‌های بزرگ خیال برانکو و پرسپولیسی‌ها را راحت کرد و کیفیت بالایش را با ضرباتی تعیین‌کننده و هوشمندانه به نمایش گذاشت تا جایی که حالا مشتری اروپایی دارد. علیپور هم بدون تخفیف حتما در جمع بهترین‌های فصل پرسپولیس قرار خواهد گرفت چرا که ثابت کرد درخشش فصل قبلش اتفاقی و جرقه‌ نبوده و روی او به‌عنوان یک مهاجم تمام‌کننده می‌توان حساب ویژه‌ای باز کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۱۶۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان