//
کدخبر: ۱۸۸۹۱۸ //

سرپرست سپاهان: چرا آئین نامه قانون ۵۰ /۵۰ را زودتر نفرستادند؟

سرپرست تیم سپاهان اصفهان گفت: چرا می‌خواهند این آیین‌نامه را پیش از بازی با پرسپولیس ارسال کنند؟ چرا در مراسم قرعه‌کشی پیش از آغاز فصل آن را به باشگاه‌ها ابلاغ نکردند؟!

سرپرست سپاهان: چرا آئین نامه قانون 50 /50 را زودتر نفرستادند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا فتاحی در خصوص نایب قهرمانی تیم سپاهان در فصل هجدهم لیگ برتر، گفت: این نایب قهرمانی با حمایت بی‌دریغ دکتر عظیمیان مدیرعامل محترم کارخانه فولاد مبارکه، جناب منوچهر نیکفر رئیس هیأت مدیره، آقایان سلطان حسینی، لطفی و بت‌شکن اعضای محترم هیأتمدیره، جناب مهندس تابش مدیرعامل باشگاه و در کنار آنها سرمربی فهیم تیم امیر قلعه‌نویی به دست آمد که جا دارد از ‌آنها تشکر کنم. تشکر ویژه‌ای هم از بازیکنان و همچنین دیگر اعضای کادر تیم فوتبال سپاهان دارم و همین‌طور هواداران پرشورمان که یک سال از ما حمایت کردند. این نایب قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به آنها تبریک می‌گویم.

فتاحی در ادامه افزود: من به شخصه احترام خاصی برای همه پیشکسوتان و مربیان فوتبال ایران قائل هستم، متأسفانه شخصی صحبت‌هایی را در مورد نایب قهرمانی سپاهان مطرح کرد که به نظر می‌رسد به خاطر دیده شدن این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند. نباید به زحمت‌ها و تلاش‌های یک سال یک مجموعه، با این حرف‌ها خدشه‌ وارد کنند. همه می‌دانند که ما چقدر از اشتباهات داوری آسیب دیدیم و همیشه هم گفتیم این اشتباهات سهوی بودند و عمدی نیستند. در همان بازی ما مقابل پدیده اگر پنالتی در دقیقه 3 گرفته نشده بود یا به زعم بسیاری از کارشناسان داوری پنالتی بازیکن پدیده روی کی‌روش استنلی گرفته می‌شد این حرف‌ها اکنون مطرح نبود. آیا اگر ما آن بازی را می‌بردیم این اتفاقات می‌افتد و این حرف‌ها مطرح می‌شد؟ این صحبت‌ها هیچ گونه ارزش و تأثیری روی نتایج و حرکت رو به جلوی سپاهان نخواهد داشت.

سرپرست سپاهان اصفهان در خصوص مسأله تقسیم هواداران این تیم و پرسپولیس در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی به صورت مساوی، گفت: در این مورد دوستان می‌گویند که قانونی از قبل وجود داشته اما ما در فصل 92-91 و در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی با استقلال بازی کردیم که آنجا در ورزشگاه آزادی تقسیم‌ بندی هواداران به صورت 90 به 10 انجام شد، در فینال هم با خود پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بازی کردیم که آنجا هم 90 به 10 بود. سال گذشته هم استقلال و صنعت نفت در نیمه‌نهایی بازی کردند که آنجا هم قانون 90 به 10 اجرا شد، امسال هم در بازی پرسپولیس و سپیدرود این اتفاق افتاد و در بازی ما مقابل مس کرمان نیز همین قانون اجرا شد.

وی در خصوص اینکه آیا ابلاغی در این مورد به باشگاه سپاهان ارسال شده است، گفت: هیچ ابلاغی توسط سازمان لیگ حتی در سال‌های گذشته به باشگاه سپاهان و همچنین هیأت فوتبال استان اصفهان نشده است. شورای تأمین اصفهان هم مخالف بحث 50 - 50 است، مهمترین بحث این بازی امنیت آن است، تماشاگر 5، 6 ساعت وقت تلف می‌کند که به ورزشگاه بیاید و از دیدن یک فوتبال جوانمردانه لذت ببرد بنابراین مهمترین مسأله این مسابقه برای ما بحث امنیت هواداران است و حتی بازیکنان است. 

فتاحی در ادامه افزود: تا قبل از مطرح شدن بحث 50-50، ما چندین جلسه را با هوادارانمان برگزار کردیم تا با توجه به مشکلاتی که در بازی مقابل پرسپولیس در تهران به وجود آمد بتوانیم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام بدهیم، به آنها گفتیم مردم اصفهان شهیدپرور هستند و نباید اتفاقاتی بیفتد که آن‌ها زیر سؤال بروند. هوادارانمان هم قول دادند که همه چیز در روز مسابقه جوانمردانه باشد و فقط تیم خودشان را تشویق کنند تا هواداران اصیل و محترم پرسپولیس هم در نقش جهان برای تماشای این مسابقه مشکلی نداشته باشند، اما به خاطر این ابلاغیه هلهله‌ای در اصفهان برپا شده که شرایط برگزاری مسابقه را سخت کرده است. 

سرپرست سپاهان افزود: جناب تابش هم اعلام کردند که ممکن است به خاطر این مساله از جام حذفی کناره‌گیری کنیم. اگر در فینال مسابقات باشد این امر میسر است که تماشاگران به صورت 50 - 50 تقسیم شوند اما در مراحل قبلی نمی‌توان این کار را انجام داد، این جدول تنظیم شده و میزبانی مسابقه به ما رسیده است. اگر ما میزبان مسابقه هستیم باید این حق ادا شود. 

وی در مورد اینکه مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرده که آیین‌نامه را برای باشگاه سپاهان ارسال می‌کنند، گفت: آنها گفته‌اند که آیین‌نامه را ارسال می‌کنیم و هنوز چیزی ارسال نشده است. سؤال من این است که چرا می‌خواهند این آیین‌نامه را پیش از بازی با پرسپولیس ارسال کنند؟ چرا آن را قبلاً نفرستادند؟ چرا در مراسم قرعه‌کشی پیش از آغاز فصل آن را به باشگاه‌ها ابلاغ نکردند؟! این آیین‌نامه اصلاً به باشگاه‌ها ابلاغ نشده است. هواداران ما از این مسأله خیلی ناراحت هستند و امیدواریم که سازمان لیگ تدبیری در این مورد بیندیشد.

فتاحی در مورد احتمال کناره‌گیری داماش گیلانیان از مسابقه پایانی جام حذفی گفت: بحث فینال در حوزه اختیارات سازمان لیگ است و در حوزه ما نیست.اگر به امید خدا به فینال جام حذفی راه پیدا کردیم، هر کجا که سازمان لیگ مشخص کند بازی می‌کنیم. ما 31 استان‌ داریم و تمام شهرها برای ما قابل احترام هستند. هر کجا که یک ورزشگاه خوب و یک زمین مناسب داشته باشد که بشود روی آن فوتبال بازی کرد ما حاضر می‌شویم و در این مورد تابع تصمیم سازمان لیگ هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۹۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان