//
کدخبر: ۱۸۸۹۱۱ //

گزارش مارکا از بازی خداحافظی ژاوی در تهران؛ بدون تدارکات ویژه

روزنامه مارکا نوشت: ژاوی مقابل تیمی خداحافظی می کند که فصل گذشته در نیمه نهایی، السد را از لیگ قهرمانان آسیا حذف کرد.

گزارش مارکا از بازی خداحافظی ژاوی در تهران؛ بدون تدارکات ویژه
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز ژاوی ارناندس برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد. اگرچه ژاوی را در سال های اخیر بارها در تهران دیده ایم و به نوعی حضورش در ورزشگاه آزادی شکوه گذشته را ندارد، اما باید یادآور شویم که او همان شماره 6 تیم بارسلونا و شماره 8 تیم اسپانیاست که روزگاری حضورش در مقابل تیم های ایرانی چیزی مثل یک افسانه بود و فقط باید امیدوار به همگروهی در جام جهانی می بودیم تا او را مقابل تیم های ایرانی ببینیم. اما به هر حال حالا چرخش روزگار، ژاوی را از بارسلون به تهران آورده تا اسطوره کاتالان ها، در ورزشگاه بزرگ آزادی کفش هایش را بیاویزد.

روزنامه مارکای اسپانیا که متمایل به تیم رئال مادرید است، در گزارشی به خداحافظی ژاوی پرداخته است:

«امروز، دوشنبه، 20 می. این یک روز عادی در فوتبال نیست. اگرچه در کشوری دور (غیرصمیمی و سرد)، با یک تیم غیرمعمول (السد) و در یک تورنمنت رسمی (لیگ قهرمانان آسیا)؛ فوتبال دنیا یکی از بهترین اساتید خود در دو دهه گذشته یعنی ژاوی ارناندس را از دست می دهد. فوتبالیست کاتالان امروز آخرین بازی حرفه ای خود را ساعت 18:30 به وقت اسپانیا در تهران و مقابل پرسپولیس انجام می دهد. ساعت 20:30 فوتبال او به عنوان یک بازیکن به پایان می رسد اما خیلی زود عصر مربیگری اش فرا خواهد رسید.

برای انجام بازی خداحافظی، هیچ تدارک ویژه ای انجام نشده است؛ نه از طرف حریف، نه در زمین و نه تورنمنت، هیچ کدام کمکی به یک خداحافظی ویژه نمی کنند. علاوه بر این السد - دلیلی که باعث شده ژاوی به سرزمین ایران برود - از جایگاه خود در صدر مطمئن نیست. آن ها دو امتیاز بیشتر از پاختاکور دارند و برای سرگروهی باید امروز برنده باشند تا هم تیمی های ژاوی فرصت خوبی برای قهرمانی در آسیا به دست بیاورند؛ فرصتی که فصل پیش هم داشتند اما رقیب امروز السد اجازه آن را نداد.

ژاوی فوتبال را در حالی در 39 سالگی ترک می کند که در حدود 800 بازی رسمی و حرفه ای را انجام داد. فوتبالیستی که مهره ای کلیدی در استایل بازی لاروخا و بارسلونا به حساب می آمد تا زمانی که تصمیم گرفت دوره جدیدی از زندگی اش را در بخش دیگری از دنیا یعنی قطر استارت بزند. مردی که 34 جام کسب کرد، البته 4 جام با همین تیم السد به دست آمد.

دیروز ما (مارکا) با ژاوی تماس گرفتیم. او اعتقاد دارد که خداحافظی رسمی و سلطنتی اش را در ماه می 2015 در فینال کوپا دل ری انجام داد. جایی که بارسلونا موفق شد قهرمانی را به دست بیاورد.

از حالا دوران مربیگری ژاوی آغاز می شود. ژاوی به زودی تیم جدیدش را معرفی می کند. احتمالا جانشین ژسوالدو فریرا در السد شود. مسیر او کاملا روشن است؛ از پایین به بالا. شاید در تیم ملی قطر در جام جهانی 2022 و اگر بشود، تمرین تیم بارسلونا!

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۹۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان