//
کدخبر: ۱۸۷۴۸۶ //

راند آخر لیگ برتر ایران؛ فوتبال با طعم مرگ و زندگی!

جدال سخت استقلال ، پدیده و تراکتورسازی برای تصاحب 2 سهمیه باقی‌مانده آسیایی به هفته آخر کشیده شد.

راند آخر لیگ برتر ایران؛ فوتبال با طعم مرگ و زندگی!
به گزارش فرتاک نیوز،

 هفته آخر لیگ برتر یکی از جذاب ترین هفته ها طی سالیان اخیر است ، در حالیکه دو مدعی برای قهرمانی مبارزه می کنند و تیم های استقلال تهران ، پدیده شهرخودرو مشهد و تراکتورسازی تبریز که دستشان از جام قهرمانی کوتاه مانده ، حالا فقط به کسب ۲ سهمیه باقی مانده آسیایی بمیدان می روند .

بعبارتی باید عنوان کرد که هر ۴ سهمیه آسیائی ما بین تیم های اول تا چهارم لیگ برتر تقسیم خواهد شد بنابراین هیچ لغزشی فرصت جبران ندارد و به کابوس تبدیل خواهد شد بخصوص برای استقلالی ها که فرصت های ایده آلی از دست دادند و در هفته ۲۹ رویای تصاحب جام قهرمانی برایشان به یاس تبدیل شده و حالا فقط سهمیه می خواهند.

در هفته بیست و نهم نتایجی رقم خورد که باعث حسرت مدعیان شد ، چراکه پرسپولیس که می توانست در همین هفته جشن قهرمانی بگیرد در برابر دیده گان هوادارانش ، با ماشین سازی مساوی کرد و سپاهان نیز در مشهد متوقف شد تا وقتی بازی ها به اتمام رسبد، امیر قلعه نوئی آه از نهادش بلند شد که چه فرصتی از کف رفت ، یا اینکه استقلالی ها زانوی غم بغل کنند که چرا آن گل لعنتی مردود اعلام شد تا آن ها علیرغم تساوی دو مدعی نتوانستند همه چیز را به هفته پایانی بکشانند؟!

هفته سی ام و بعبارتی هفته پایانی لیگ برتر ما تکلیف‌اش تا حدودی مشخص است که سند قهرمانی بنام یکی از دو تیم پرسپولیس و یا سپاهان زده خواهد شد.

حالا این دو تیم باید فرصت سوزی های طول فصل و امتیاز از کف دادن ها ی بسیار را فراموش کنندو به همین بازی بیندیشند که در این رابطه پرسپولیس راه دشوارتری نسبت به سپاهان ودر شهر جم و برابر پارس جنوبی سخت کوش دارد .

پرسپولیس ازاین میدان فقط یک تساوی می خواهد تا در جنوب کشور جام قهرمانی را بالای دست ببرداما سپاهان در اصفهان وبرابر استقلال خوزستان که به دسته پایین تر سقوط کرده و انگیزه ای ندارد توان کسب  سه امتیاز این بازی را دارد ولی این خواسته زمانی ارزش دارد و بوی قهرمانی خواهد گرفت که پارس جنوبی با مربی پرسپولیسی اش بتواند از این بازی پیروز خارج شود !

البته اگر روی بد سکه را نگاه کنیم شاید سپاهان حتی دستش از سهمیه آسیایی هم کوتاه بماند یعنی در هفته پایانی ببازد و رقبای دیگر یعنی استقلال تهران و پدیده پیروز شوند که در آن صورت سپاهان به رده چهارم سقوط می کند  تا برای کسب سهمیه چشم به جام حذفی و ابتدا شکست پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی وسپس شکست داماش در فینال خواهد دوخت که البته اینها گمانه زنی است و باید ان را در نظر داشت. اما ان روی سکه این است که پرسپولیس و سپاهان دو سهمیه آسایی را یعنی یا سرخپوشان و یا زرد پوشان با هر نتیجه ای که بدست می آورند ودر رده های اول و دوم باقی  بمانند بدست می آورند تا آنگاه سه تیم سوم تا پنجم برای تصاحب دو سهمیه باقی مانده مبارزه کنند !

در این صورت سهمیه قهرمان جام حذفی احتمالا به تیم چهارم لیگ بر اختصاص خواهد یافت چرا که  از مدتها قبل داماش گیلان به فینال را یافته و دیگر تیم پس از دیدار پرسپولیس و سپاهان مشخص می شودبا این حساب وبا توجه به اینکه داماشی ها بدلیل حق کشی که فکر می کنند در حقشان روا شده تهدید به کناره گیری از جام حذفی کردند که اگر هم این اتفاق نیافتد بعید است که بتوانند رقیب جدی ای برای فینالیست برتری شان باشند که در آنصورت همان طور که گفتیم تک سهمیه جام حذفی ، سر از لیگ برتر در خواهد آورد که این تصورات باعث جذاب تر شدن هفته آخر برای تصاحب دو سهمیه باقی مانده خواهد شد.

با حساسیت موجود استقلالی ها تمرین صبح امروز سه شنبه را بدلیل عدم دریافت مطالباتشان تحریم کرده اند که در این مقطع ، منطقی بنظر نمی رسد چون پدیده و تراکتورسازی منتظر یک لغزش کوچک هستند تا بتوانند بیشترین سود را ببرند و سهمیه آسایی را به هوادارانشان هدیه کنند. استقلال در روز پایانی باید به مصاف سپیدرودی برود که برای بقای در لیگ برتر باید استقلال را شکست دهد و سپس نفت مسجد سلیمان در برابر ذوب آهن پیروز نشود و...

با این حساب استقلال۵۴ امتیازی اگر سهمیه می خواهد باید از این میدان با امتیاز خارج شود چراکه پدیده ۵۳ امتیازی و تراکتور ۵۱ امتیازی از در تلاش هستند تا در روز آخر رقابت ها از پس ماشین سازی و فولاد بر آیند و هیچ اما و اگری باقی نگذارند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۴۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان