//
کدخبر: ۱۸۳۹۸۰ //

مهره کلیدی نبرد سرنوشت ساز پرسپولیس و تراکتور

یکی از عجیب ترین سوالاتی که در میکسدزون های خبری لیگ هجدهم مطرح شد به هفته سوم باز می گردد؛ جایی که تراکتورسازی با نتیجه سنگین سه بر صفر و در دیداری که حاشیه های زیادی داشت مغلوب استقلال شد و در پایان بازی خبرنگاری از دژاگه پرسید آیا برای استراحت به ایران آمده ؟!

 مهره کلیدی نبرد سرنوشت ساز پرسپولیس و تراکتور
به گزارش فرتاک نیوز،

کاپیتان باتجربه تیم ملی از شنیدن این سوال تعجب کرد؛ با این حال به مانند یک بازیکن حرفه ای رفتار کرد و در پاسخ این سوال که یک خبرنگار حرفه ای آن را مطرح نمی کرد، با ناراحتی گفت :« بازی سختی بود و سرعت خیلی بالایی داشت. من هم هنوز بدنم آماده نشده. منظور سوال شما را نمی فهمم ولی بازی خوبی بود.»

این البته اولین روز سخت و اولین چالش دژاگه در فوتبال ایران بود که دشواری های آن را هنوز نمی شناخت. تراکتورسازی طی نیم فصل اول دو مربی داشت و در نیم فصل دوم با حضور لیکنز این تیم توانست برای چند هفته هم که شده به ثبات برسد و تا قبل از دیدار برابر سپیدرود در رشت بهترین تیم نیم فصل دوم بود؛ ولی روزهای سخت از راه رسیدند و بدترین تجربه لیگ هجدهم هم برای دژاگه رقم خورد؛ جایی که او برای دفاع از هم تیمی خود که از یک هوادار سیلی خورده بود، خودش وارد عمل شد و هوادار خاطی را تنبیه کرد.

روزهای سخت تراکتورسازی همچنان ادامه دار است؛ آنها با هزینه های میلیاردیِ مالکشان، فقط به کسب قهرمانی می اندیشدند ولی سه شکست پیاپی برابر سپیدرود، پیکان و ذوب آهن حالا قرمزپوشان تبریزی را به جایی رسانده که برای زنده نگه داشتن امیدهای قهرمانی فقط به پیروزی برابر پرسپولیس فکر می کنند.

در همین هفته های سخت لیگ هجدهم اما دژاگه نمایش های خوبی داشته و زدن 5 گل طبق آمار ثبت شده نشان می دهد او فقط در فصل 2009-2008 که روزهای خوشی را در وولفسبورگ سپری می کرد، توانسته بیشتر از این تعداد گل ثبت کند و در فصلی که با امیدهای آلمان و در کنار ستاره هایی نظیر اوزیل قهرمان جوانان اروپا شد، 8 گل برای تیمش زده بود.

دژاگه 32 ساله در این فصل 21 بار از ابتدا در ترکیب تیمش حاضر شده و تنها 6 بار تعویض شده که نشان از اهمیت نمایش های او در دیدارهای تراکتورسازی دارد. همانطور که کی روش در جام ملت ها و پس از اینکه در جام جهانی به او فرصت نداد، به یکباره اشکان را با بازوبند و جلوتر از بقیه به میدان فرستاد تا از کیفیتش برای نظم دهی به تیمش در میانه میدان استفاده کند؛ جایی که دوبار هم مقابل یمن و عمان موفق به گلزنی شد.

شماره 21 قرمزپوشان تبریزی حالا در شرایطی به حساس ترین دیدار فصل رسیده و سه بازی تا پایان اولین قرارداد حرفه ای خود در فوتبال ایران فاصله دارد که می تواند با کیفیت خود و ایفای نقش محوری در بازی، تعیین کننده نتیجه باشد؛ همانطور که در دیدار برابر استقلال این کار را انجام داد.

با تمام این تفاسیر اما، اولین سال حضور کاپیتان تیم ملی در فوتبال ایران رو به اتمام است و معلوم نیست با دشواری هایی که او از سرگذرانده چه افکاری برای  فصل آینده در ذهن دارد. مرور تمام اتفاقات فصل جاری نشان می دهد دژاگه نه تنها فرصت استراحت پیدا نکرد که شاید یکی از سخت ترین فصول دوران حرفه ای خود را در یکی از حساس ترین و فشرده ترین ادوار تاریخ لیگ برتر تجربه کرد و حالا هم باید در دیداری به میدان برود که اگر سخت ترین نباشد، یکی از تعیین کننده ترین بازی های فصل است و این ها همه در شرایطی است که در غیاب مسعود شجاعی مسئولیت دژاگه بیشتر هم شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۹۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان