//
کدخبر: ۱۸۳۱۹۸ //

پیشکسوت تراکتورسازی: برای خروج از چاله نباید خودمان را به چاه بیندازیم

پیشکسوت باشگاه تراکتورسازی، گفت: نباید با مصاحبه عجولانه تیم را وارد حاشیه می‌کردند، بعد از بازی با سپیدرود تراکتورسازی دو بازی دیگر را واگذار کرد.

پیشکسوت تراکتورسازی: برای خروج از چاله نباید خودمان را به چاه بیندازیم
به گزارش فرتاک نیوز،

علی اکبر ذوالمجیدیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد سویمن شکست متوالی تراکتورسازی در لیگ برتر‌،گفت: به نظر من محمدرضا زنوزی در باشگاه دست تنها است و اطرافیان او از نظر فکری کمکی نمی‌کنند. تغییر 5-6 مدیرعامل و 4-5 سرمربی در یک فصل اتفاق خوبی نیست. تنها بودن زنوزی در تصمیمات یکی از دلایل رخ دادن این اتفاقات است. مثلا محسن فروزان در بازی با سپیدرود مرتکب یک اشتباه شده است. این اشتباه سهوی یا عمدی بود باید کارشناسی می‌شد تا تیم به این شکل وارد بحران نمی‌شد.

* چرا مدرکی علیه فروزان رو نکردند

وی افزود: کسانی که در این سه هفته علیه فروزان تهمت زدند هیچ مدرکی رو نکردند. باید امثال حسن آذرنیا به زنوزی کمک کنند و این اتفاقات را کارشناسی کنند. اگر بررسی کردند و به نتیجه رسیدند که اشتباه عمدی بوده آنوقت از طریق باشگاه اقدام کنند اما اگر اشتباه سهوی بوده برای ادامه کار تلاش کنند. از این اشتباهات در دنیا فوتبال زیاد رخ می‌دهد. مگر دخه‌آ در بازی منچستر یونایتد مقابل بارسلونا مرتکب اشتباه نشد؟ زنوزی باید اطرافیانش را بهتر انتخاب کند و افرادی در باشگاه حضور یابند که از لحاظ فوتبالی و تصمیماتی به او کمک کنند.

*مدیریت احساسی در فوتبال جواب نمی‌دهد

پیشکسوت تراکتورسازی در مورد اینکه آیا تصمیمات احساسی بعد از دیدار مقابل سپیدرود باعث ورود تراکتورسازی به حاشیه شد، گفت: احساسات در فوتبال نتیجه نمی‌دهد. برخی افراد آنقدر احساسی هستند که با یک اشاره هر اقدامی می‌کنند. باید هوادار را مدیریت کرد و به طور دقیق اتفاقات را برایش موشکافی کرد. برخی هواداران آنقدر احساساتی هستند که با هر حرفی تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

* برای خروج از چاله نباید خودمان را به چاه بیندازیم

وی در مورد اینکه آیا بهتر نبود محمدرضا زنوزی برای اقدام علیه محسن فروزان کمی صبر می‌کرد و در باشگاه این مسئله را حل می‌کرد؟ گفت: بله همینطور است. اگر کسی اشتباه کرده 5-6 کارشناس که شرایط را به خوبی می‌شناسند باید این مسئله را بررسی کنند و سپس رای را به بازیکن اعلام کنند. صدور رای بلافاصله بعد از بازی با انجام مصاحبه برای آرام کردن صدای اعتراض هواداران است. باید این مسئله مدیریت شود. برای خروج از چاله نباید خودمان را در چاه بیندازیم.

* با مصاحبه عجولانه تیم را وارد حاشیه کردند

ذوالمجدیان در ادامه تأکید کرد: نباید  با یک مصاحبه عجولانه تیم را وارد حاشیه می‌کردند. بعد از بازی با سپیدرود تیم دو بازی دیگر را واگذار کرده است. در این مسابقات که محسن فروزان حضور نداشته است؟ چرا این مسابقات را دیگر باختند. تصمیمات آن روز زنوزی عجولانه بود. از سوی دیگر هواداران در بازی با پیکان هم کار خوبی نکردند و یک فرد به صورت خودجوش کاپیتان تیم ملی را زد که اتفاق بسیار بدی بود. اگر جو آرام نشود روز چهارشنبه اتفاقات بدتری شاید رخ دهد. الان وضعیت اصلا خوب نیست. دیروز یک نفر در ورزشگاه آزادی فوت کرد و من نگرانم شرایط در بازی روز چهارشنبه بدتر شود. نباید احساسی برخورد کرد. نباید به خاطر باخت فحاشی کرد. برخی با هیاهو در ورزشگاه می‌خواهند ابراز وجود کنند.

* استوکس خودش هم باورش شده جانشین ندارد

وی در مورد اعتراض دوباره آنتونی استوکس به تعویض در دیدار مقابل ذوب آهن،‌اظهار داشت:‌ در اروپا یک بازیکن را آنقدر بزرگ نمی‌کنند که با تعویض به مربی اعتراض کند. آنقدر استوکس استوکس گفتند که این بازیکن هم باور کرده اگر تعویض شود جایگزینی ندارد به همین خاطر معترض می‌شود. در فوتبال ایران این فضا بسیار غلط است. هیچ بازیکنی نباید خودش را فیکس بداند. در اروپا رونالدو را دقیقه 80 وارد زمین می‌کنند اما اینجا بازیکنان این توقع را ندارند. در ایران کسی که در زمین است خودش را بهترین و نیمکت نشین خودش را ضعیف‌ترین می‌داند. در ایران این تفکر به بازیکن تزریق می‌شود. مثلا اگر مسعود شجاعی درون زمین راه هم برود کسی جرات نمی‌کند او را تعویض کند چرا که فکر می‌کنند با این اتفاق بازیکن خراب می‌شود. باید این تفکر را تغییر داد و نگاه‌ها را حرفه‌ای کرد. تاکتیک مربی است که باعث می‌شود بازیکنان درون زمین قرار بگیرند اما اینجا کسی که فیکس نباشد ناراحت می‌شود. شاید مربی طلاح دانسته امروز یک بازیکن دیگر بازی کند. استوکس از اروپا به ایران آمده و تفکرات فوتبال ایران را فهمیده به همین خاطر با یک تعویض اعتراض می‌کند. 

*الان هر کسی از یک نفر ناراحت است

پیشکسوت تراکتورسازی در مورد دلایل افت این تیم، خاطرنشان کرد: الان نقش بزرگانی مثل زنوزی، عباس الیاسی و آذرنیا بسیار تاثیر گذار است. باید جلسه‌ای با بزرگان و کسانی که مردم حرفشان را قبول دارند بگذارند  و جو را آرام کنند. الان نیاز به هم اندیشی است. اگر فضا آرام شود می‌توانیم در تبریز پرسپولیس را شکست دهیم. باید با هواداران قدیمی که سایر هواداران هم به حرفشان گوش می‌دهند صحبت کنند تا جو سکوها آرام شود. هواداران، بازیکنان،‌مدیران و ... همه کمک کنند تا شرایط تیم خوب شود. الان با هر کسی صحبت می‌کنم یک حرف می‌زند. یک نفر از زنوزی، یک نفر از سرمربی، یک نفر از شجاعی، یک نفر از فروزان و ... ناراحت است. باید این مسائل مدیریت شود. باید به صلاح تراکتورسازی اقدامات لازم انجام شود و روز چهارشنبه یک بازی خوب را مشاهده کنیم. امیدوارم برنده شویم اما اگر بازنده شویم دنیا به آخر نرسیده و با کار بهتر می‌توانیم در فصل بعد موفقیت  لازم را کسب کنیم. تراکتورسازی الان شانسش برای قهرمانی بسیار کم است اما باید به همان هدف اولیه که کسب سهمیه بود دست یابد. نباید این فرصت کسب سهمیه را از دست داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۱۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان