//
کدخبر: ۱۸۰۴۰۳ //

۵ نکته از پیروزی حیاتی پرسپولیس برابر سایپا و علی‌ دایی

در هفته‌ای که تراکتورسازی و سپاهان گاف دادند، پرسپولیس باید سایپا را می‌برد تا فاصله معقولی در صدر جدول ایجاد کند.

5 نکته از پیروزی حیاتی پرسپولیس برابر سایپا و علی‌ دایی
به گزارش فرتاک نیوز،

این برد البته به‌دست آمد؛ هر چند به سختی و با جان به لب‌کردن هواداران. چند نکته از متن و حاشیه بازی بخوانید:

  در این بازی بالاخره تکلیف رابطه پرسپولیسی‌ها و علی دایی روشن شد؛ رابطه یک برادری که هرگز «تنی» نبوده است. در طول سالیانی که دایی مربیگری می‌کند، معمولا هواداران پرسپولیس در تقابل‌های رودررو او را تشویق کرده‌اند اما شهریار توجهی به این موضوع نکرده و با رفتارهای حاشیه‌ای که گاهی تندتر از حد معمول هم می‌شد، حساسیت کاذب درست کرده است. این داستان در بازی رفت امسال پرسپولیس و سایپا به اوج رسید و دایی در فاصله یک هفته تا فینال لیگ قهرمانان آسیا کام هواداران پرسپولیس را تلخ کرد. همین موضوع باعث شد غروب شنبه شاهد اعتراض گسترده سرخ‌ها به دایی باشیم. او یک‌بار هم تشویق نشد و مردم به دفعات برای طعنه به سرمربی سایپا نام علی کریمی را صدا کردند. البته محمد‌آقا، برادر دایی بعد از بازی در مورد شعارهای اعتراضی گفته: «سکوها هر چه گفتند به‌خودشان و خانواده‌شان گفتند». چیز بدی نبود اخوی؛ گفتند «علی فقط کریمی» و از قضا کریمی را مثل اعضای خانواده‌شان هم دوست دارند!

  با وجود رابطه شکرآب شده دایی و پرسپولیسی‌ها، سرخپوشان باید ممنون سرمربی پیشین خود باشند. سایپا که این اواخر تیم چغری نشان داده، 7بازی پایانی‌اش را بدون شکست پشت‌سر گذاشت تا سرانجام به پرسپولیس رسید و مغلوب شد. آنچه این نکته را برای قرمزها حیاتی‌تر می‌کند این است که سایپا دور برگشت از دو رقیب مستقیم پرسپولیس در کورس قهرمانی امتیاز گرفت؛ آنها در هفته‌های نوزدهم و بیست‌وچهارم 2 تیم تراکتورسازی و استقلال را با نتیجه بدون گل متوقف کردند اما برابر پرسپولیس تن به شکست دادند تا خدمتی بزرگ به قرمزها کرده باشند.

   در 2 فصل گذشته که پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد، به‌طور همزمان عنوان بهترین خط حمله و خط دفاع لیگ را هم به‌خودش اختصاص داد. آنها در لیگ شانزدهم 46گل زده و 14گل خورده داشتند و پارسال هم آمار 48گل زده و 15گل خورده را به نام خودشان به ثبت رساندند. امسال اما بعید است هیچ‌کدام از این دو عنوان به سرخپوشان برسد. آنها بر سر کم گل‌خوردن رقابت نزدیکی با استقلال داشتند، اما دو‌گلی که این تیم از سایپا خورد وضع را خراب کرد. هم‌اکنون پرسپولیس 12 گل خورده دارد، درحالی‌که استقلال فقط 9 گل دریافت کرده است. در خط حمله هم قرمزها با 3 گل این هفته به عدد 33 گل زده رسیدند و با استقلال یر به یر شدند، اما هنوز تراکتور و سپاهان را با 38و 36 گل زده بالاتر از خود می‌بینند.

   با توجه به فشردگی رقابت‌ها، برانکو چاره‌ای جز چرخاندن بازیکنانش ندارد. او تلاش می‌کند به‌طور نوبتی به نفراتش استراحت بدهد؛ اتفاقی که در بازی با سایپا شامل مهدی ترابی و مهدی شیری شد. به این ترتیب در سمت راست خط دفاعی، سیامک نعمتی به جای شیری به میدان رفت و از قضا نمایش قابل‌قبولی هم داشت. این سومین پستی است که نعمتی در 3 بازی متوالی برای پرسپولیس تجربه می‌کند. او در دیدار با پیکان هافبک چپ بود، مقابل الاهلی به‌عنوان مهاجم به میدان رفت و در مصاف با سایپا هم دفاع راست شد. نعمتی آچار فرانسه به درد بخور برانکو است؛ از معدود بازیکنانی که حتی تغییر پست هم باعث افت کیفیت او نمی‌شود.

   در روزی که مصدومیت احمد نوراللهی و استراحت چند بازیکن باعث شد حتی مهدی شریفی هم فیکس شود، همچنان خبری از امید عالیشاه نبود. او اگر در برابر نیمکت‌نشینی قدری صبورتر بود، با توجه به این تقویم پرفشار قطعا به اندازه کافی بازی می‌کرد اما حیف که اغلب بازیکنان ایرانی فقط تا نوک دماغ‌شان را می‌بینند. عالیشاه سرنوشت امثال مسلمان، رضاییان، صادقیان و حتی خودش را دید و عبرت نگرفت، حالا هم منتظر یاغی بعدی پرسپولیس هستیم که سرنوشت عالیشاه را ببیند و درس نگیرد!

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۴۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان