//
کدخبر: ۱۷۸۶۱۱ //
فوتبال علیه جنگ!

نبرد دارا و ندار، تقابل استعداد با نفت و دلار

باردیگر قطار لیگ قهرمانان آسیا به ایستگاه حساس خود رسید، جایی که طی امروز فردا دو رقیب سنتی فوتبال در غرب آسیا روبروی هم صف آرایی خواهند کرد.

نبرد دارا و ندار، تقابل استعداد با  نفت و دلار
به گزارش فرتاک نیوز،

یک سوی این نبرد استقلال و پرسپولیس ایران و در طرف مقابل الهلال و الاهلی عربستان،  دوباره تَن  فوتبال دوستان در این دو کشور و حتی آسیا از شدت شوق و هیجان تب دار خواهد شد.

در نگاه آماری استقلال ایران تاکنون 19 بار به مصاف رقبای سعودی خود رفته که حاصل آن 7 برد 2 تساوی و 10 شکست برای  پسران آبی فوتبال  بوده است.

دیگر نماینده ایران، ارتش سرخ بعنوان پر طرفدار ترین تیم آسیا 17 بار در تقابل با تیمهای عربستانی شرکت کرده که سهم آن 6 برد 7 تساوی و 4 شکست می باشد. و نکته جالب آن عدم شکست پرسپولیس ایران در هیچک از دیدارهایی بوده که این تیم در ریاض مقابل رقبای عربستانی خود قرار گرفته است.

 مدتی است که تنشهای سیاسی بین دولت ایران و عربستان پنجه در روح جوانمردی ورزش انداخته!! پول و لابی سعودی بازیهای فوتبال میان نمایندگان این دو کشور را به کشور ثالث کشانده و عاشقان فوتبالی این دو کشور  را از دیدن این رقابتهای جذاب در ورزشگاه های خانگی محروم کرده است.

 همواره میدانهای ورزشی فرصتی مناسب برای نزدیکتر کردن ملتها به یکدیگر می باشد  که در این بین سهم ورزش پرطرفدار فوتبال از سایر رقابتهای ورزشی بیشتر است.

در روزهای فوتبالی آتی فارغ از هرگونه اختلاف نظر و کشمکش های سیاسی نمایندگان ایران و عربستان با هم نبردی جانانه خواهند داشت، اما بدون ویرانی ، آوارگی و ریخته شدن خون انسانهای بیگناه

نبردی دیدنی از استعداد ذاتی و ناب فوتبال ایران در تقابل با سرمایه گذاری هنگفت سعودی با خرید ستاره های خارجی  اوج لذت و هیجان تماشای فوتبال را برای همگان به ارمغان خواهد داشت، روح ورزش در تضاد با جنگ و جدلهای سیاسی فوتبال را بهانه ای خواهد کرد برای نزدیکی ملتها

امیدواریم شاهد پیروزی نمایندگان  فوتبال  ایران که با مشکلات مالی عدیده ای دست و پنجه نرم میکنند در مقابل نمایندگان متمول فوتبال عربستان باشیم.

نویسنده: روح الله سلطانی لشکناری

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۶۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان