//
کدخبر: ۱۷۸۳۹۶ //

بودیمیر مهاجم باکس اما بیرون هجده

پرسپولیس بعد از پیروزی مهم برابر استقلال در داربی پایتخت، با اعتماد‌به‌نفس بالایی به مصاف پیکان رفت و در نهایت توانست این بازی را با 3گل پیروز شود؛ اتفاقی که جایگاه سرخ‌ها را در صدرجدول رده‌بندی تثبیت کرد.

بودیمیر مهاجم باکس اما بیرون هجده
به گزارش فرتاک نیوز،

برتری مقابل پیکان در این بازی با عملکرد مثبت تازه‌واردها،  باعث شد تا برانکو و شاگردانش به 3امتیاز ارزشمند این دیدار دست یابند. در روزی که مهدی ترابی،  ستاره این روزهای این تیم روی نیمکت نشسته بود، سهم بودیمیر در رسیدن به این پیروزی مهم،  بیشتر بود. او در ابتدای حضور در ترکیب سرخپوشان در امر گلزنی چندان موفق نبود درحالی‌که بسیاری منتظر یک مهاجم تمام‌کننده و سرزن بودند. با این حال بودیمیر با پاس‌های سطح بالای خود موقعیت‌های خوبی را برای بازیکنان کناری‌اش ایجاد می‌کرد. اگرچه منتقدانش گل‌نزدن مهاجم جدید سرخ‌های پایتخت را نشانه ضعف او می‌دانستند، اما بودیمیر در مقابل پیکان توانست یک پنالتی برای تیمش بگیرد و یک پاس گل زیبا برای علیپور فراهم کند. مهاجم تنومند سرخ‌ها،  همچنین بارها با فشار روی خط دفاعی پیکان، مانع بازی‌سازی آنها شد تا نشان دهد که این بازیکن حرف‌های زیادی در ادامه خواهد داشت.
 مهاجم باکس اما بیرون هجده
مهم‌ترین نکته درخصوص این بازیکن به سبک بازی او برمی‌گردد. مهاجم کروات سرخپوشان با توجه به فیزیک بدنی‌اش یک فوروارد هدف است اما سبک بازی پرسپولیس و پاس‌های کوتاه و روی زمین باعث شده تا این بازیکن مجبور باشد برای گرفتن پاس از هجده قدم دور شود و به سمت دروازه خودی حرکت کند. این اتفاق باعث شده تا بودیمیر در موقعیت گل زیادی قرار نگیرد و بیشتر در کارهای تیمی شرکت کند. نکته مهم اینجاست که از زمان حضور بودیمیر در ترکیب پرسپولیس کمترین پاس ممکن به این بازیکن رسیده ‌و از طرفی سرخپوشان تا به اینجای کار روی ارسال‌ها هیچ موقعیتی را برای او فراهم نکرده‌اند.
 ساکن، ولی خوش‌تکنیک
یکی از ویژگی‌های مهاجم کروات پرسپولیس به ساکن‌بودن این بازیکن بر‌می‌گردد. بودیمیر با توجه به قدو‌قامت بلند خود و البته سن‌وسال تقریبا بالایش، زیاد اهل دوندگی نیست و بیشتر مواقع در زمین راه می‌رود و شاید بتوان این موضوع را بزرگ‌ترین نقطه ضعف او دانست. از طرف دیگر، این بازیکن تکنیک بسیار بالایی دارد و به‌راحتی یک در برابر یک را از پیش رو بر‌می‌دارد و همین مسئله باعث شده است که به خوبی در کارهای تیمی شرکت کند.
  پاس‌های تأثیرگذار 
ماریو بودیمیر در شرایطی در نیم‌فصل دوم برای سرخپوشان بازی می‌کند که به جز زدن یک گل در لیگ قهرمانان، هنوز نتوانسته در لیگ گلزنی کند اما در طرف دیگر با دادن 2پاس گل نشان داده که به خوبی می‌تواند زوج خط حمله خودش را تغذیه کند. او چندبار هم در طول مسابقه‌ها پاس‌های طلایی به هم‌تیمی‌هایش داده که نتوانسته‌اند از آن استفاده کنند. به هر حال تا اینجای کار بودیمیر در نقش یک گل‌ساز مؤثر ظاهر شده است.
 بودیمیر یا منشا؟
در نیم‌فصل اول با توجه به محرومیت سرخپوشان از پنجره نقل‌و‌انتقالات، برانکو از علیپور و منشا به‌صورت ثابت در تمام بازی‌ها استفاده کرد و مهاجم نیجریه‌ای سرخپوشان با دادن 2پاس گل و یک گل زده به‌کار خود پایان داد و در نهایت برانکو این بازیکن را از لیست تیم خود خارج کرد تا منشا نیم‌فصل دوم را در تیم رقیب یعنی استقلال توپ بزند. در طرف مقابل مهاجم کروات پرسپولیس در فاصله 6هفته به پایان لیگ تا اینجای کار با گرفتن یک پنالتی و 2پاس گل توانسته عملکردی مشابه منشا داشته باشد و حالا تا پایان این فصل این فرصت را دارد که نشان دهد چرا برانکو این بازیکن را جانشین منشا کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۳۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان