//
کدخبر: ۱۷۴۴۵ //
هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال

استارت سرخابی‌ها در سال جدید با انگیزه‌های متفاوت/ تقابل جانشینان در اصفهان و آخرین تلاش‌های ژنرال برای قهرمانی

هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال با دیدار دو تیم بزرگ پایتخت مقابل حریفان خود پیگیری می‌شود.

استارت سرخابی‌ها در سال جدید با انگیزه‌های متفاوت/ تقابل جانشینان در اصفهان و آخرین تلاش‌های ژنرال برای قهرمانی
به گزارش فرتاک نیوز،

هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال فردا (شنبه) با برگزاری 4 دیدار به پایان می‌رسد که در مهم‌ترین بازی‌ها تیم فوتبال پرسپولیس میهمان صنعت نفت آبادان است و استقلال از فولاد خوزستان پذیرایی می‌کند.

ورزشگاه تختی آبادان، ساعت 16:30

صنعت نفت آبادان - پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس، صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر با 56 امتیاز است و 10 امتیاز با تراکتورسازی، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود فاصله دارد. شاگردان برانکو که سال 95 را با شکستی تلخ مقابل الریان قطر در لیگ قهرمانان آسیا به پایان بردند، در اولین دیدار خود در سال 1396، صنعت نفت آبادان رده سیزدهمی را پیش رو دارند که به شدت خطر سقوط را احساس می‌کند. شاگردان فیروز کریمی با بحران گلزنی مواجه هستند و در 7 بازی اخیر خود تنها یک گل به ثمر رسانده‌اند. برانکو احتمالاً در این دیدار به علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش خود استراحت می‌دهد و از بوژیدار رادوشوویچ کروات استفاده می‌کند.

ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ساعت 17

سپاهان - سایپا

عبدالله ویسی، استقلال خوزستانی را که خود قهرمان لیگ برتر و آسیایی کرده بود، رها کرد، به این امید که روی نیمکت تیم محبوبش بنشیند و سپاهان را به روزهای اوج خود برگرداند اما «گواردیولای وطنی» حتی نتوانست سال جدید را کنار زردپوشان تحویل کند و در روزهای پایانی سال 1395 از سمت خود اخراج شد. مدیران باشگاه سپاهان بار دیگر به سراغ زلاتکو کرانچار رفتند و این مربی کروات که یک بار آنها را به قهرمانی لیگ برتر و یک مرتبه به قهرمانی جام حذفی رسانده بود را به اصفهان برگرداندند. حالا کرانچار باید رودرروی تیمی قرار بگیرد که حسین فرکی را روی نیمکت خود دارد. فرکی که در لیگ برتر چهاردهم جانشین کرانچار شد و سپاهان را به قهرمانی رساند و البته فصل بعد با دلخوری و ناراحتی اصفهان را ترک کرد، برای فاصله گرفتن از منطقه سقوط در جدول باید دست پر به خانه برگردد. در حال حاضر سپاهان با 32 امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار دارد و سایپا با 25 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت آبادان در رتبه دوازدهم ایستاده است.

ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت 17:30

تراکتورسازی - گسترش فولاد

اگر امیر قلعه‌نویی نتواند در دربی تبریز به پیروزی برسد به نوعی باید با قهرمانی در لیگ برتر شانزدهم خداحافظی کند. در فاصله 6 هفته مانده به پایان مسابقات، تراکتورسازی 10 امتیاز با پرسپولیس صدرنشین فاصله دارد و برای زنده نگه داشتن امید قهرمانی باید از سد گسترش فولاد بگذرد. تراکتورسازی در نیم‌فصل دوم عملکرد چندان خوبی نداشته و در دو دیدار اخیر خود به نتیجه تساوی بدون گل رضایت داده است. از سوی دیگر گسترش فولاد رده نهمی، 3 بازی است که رنگ پیروزی را نچشیده است. مهدی کیانی، کاپیتان تراکتورسازی به دلیل محرومیت نمی‌تواند تیمش را در این بازی همراهی کند.

ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 18:50

استقلال - فولاد خوزستان

استقلال در نیم‌فصل دوم با علیرضا منصوریان اوج گرفته و هم زیبا بازی می‌کند و هم خوب نتیجه می‌گیرد. آبی‌پوشان آرام آرام خود را در جدول رده‌بندی بالا کشیدند و حالا تنها 2 امتیاز با تراکتورسازی رده دومی فاصله دارند. استقلالی‌ها می‌دانند که شانس زیادی برای قهرمانی در فصل جاری ندارند و بیشتر به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده هستند. شاگردان منصوریان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر میزبان فولاد خوزستان هستند. آبی‌پوشان که در 6 دیدار از 7 بازی اخیر لیگ برتری خود به پیروزی رسیده‌اند باید به مصاف فولاد خوزستانی بروند که هر 3 بازی آخر خود را با نتیجه تساوی به پایان برده است. حمید بوحمدان، هافبک فولاد به دلیل محرومیت در این دیدار غایب است و وضعیت وحید طالب‌لو هم مشخص نیست. دروازه‌بان فولاد خوزستان که سابقه بر بازو بستن بازوبند کاپیتانی استقلال را دارد دچار مصدومیت شده و معلوم نیست بتواند مقابل تیم سابق خود به میدان برود یا خیر. مهم‌ترین غایب این بازی سید مهدی رحمتی، دروازه‌بان و کاپیتان استقلال است که درخواست تجدید نظرخواهی او مورد قبول کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار نگرفته و باید این بازی را هم از روی سکوها تماشا کند.

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان