//
کدخبر: ۱۶۹۵۶۵ //

غوغای ستاره جنجالی استقلال

پاتوسی با تمام جنجال هایی که طی دو هفته گذشته به راه انداخته بود در اولین نمایش خود با پیراهن شماره ۵ آبی ها نشان داد ارزش این همه جار و جنجال را داشت.

غوغای ستاره جنجالی استقلال
به گزارش فرتاک نیوز،

وی نشان داد سازمان لیگ بجای قوانینش می تواند از قوانین جدید استفاده کند به طور مثال سازمان لیگ می‌تواند به جای سابقه ملی و باشگاهی از ارزش ترانسفرمارکت بازیکنان به عنوان یک مبنا برای بازیکنان خارجی استفاده کند

آیاندا پاتوسی در اولین بازی‌اش برای استقلال عملکرد درخشانی داشت و با زدن یک گل و تاثیرگذاری روی یک گل دیگر، نقش اول برد خانگی آبی‌پوشان مقابل پارس جنوبی جم بود. بدون تردید این عملکرد عالی بهترین پایان ممکن برای چند روز سخت بود. پاتوسی که از ابتدای حضورش در ایران درگیر حواشی بسیاری بود با این درخشش به همگان ثابت کرد بازیکن سطح بالایی است و استقلالی‌ها بی دلیل برای او دست به جیب نشده‌اند.

حضور این بازیکن آفریقایی در هفته گذشته با هجمه‌های زیادی از سوی افراد مختلف مواجه شد. ابتدای ورود گفته می‌شد او شرایط بازی در لیگ برتر را ندارد چرا که از آخرین حضورش در تیم ملی بیش از دو سال گذشته بود؛ قانونی که پیش‌تر برای نفراتی چون کی‌روش استنلی هم رعایت نشده بود و این بازیکن توانست نیز مجوز بازی در ایران را بگیرد. البته با بررسی‌های دقیق‌تر سازمان لیگ این موضوع حل شد ولی در این بین کم نبودند کسانی که اعتقاد داشتند پاتوسی بازیکن باکیفیتی نیست و بهتر است هرچه سریع‌تر دیپورت شود. بحث بعدی که در مورد پاتوسی به وجود آمد درباره صدور آی‌تی‌سی این بازیکن بود که گفته می‌شد چون تا پایان مهلت قانونی نقل و انتقالات صادر نشده است، این بازیکن دیگر نمی‌تواند برای آبی‌ها به میدان برود. موضوعی که ثابت شد اشتباه است و چون باشگاه استقلال پیش از پایان موعد نقل و انتقالات درخواست خود را ثبت کرده بود، مشکلی از این بابت این تیم را تهدید نمی‌کند.

در سال‌های اخیر حضور پرتعداد بازیکنان خارجی بی‌کیفیت در لیگ برتر کشورمان باعث شد تا سازمان لیگ به فکر وضع قوانین جدیدی بیفتد تا جلوی این موضوع گرفته شود. قوانینی که البته ایرادات بسیاری دارد و می‌توانست جلوی حضور پاتوسی را هم بگیرد. حالا درخشش پاتوسی و پیش از او کی‌روش استنلی به همگان ثابت کرده باید یک بازنگری جدی در قوانین نقل و انتقالاتی سازمان لیگ صورت بگیرد. به طور مثال سازمان لیگ می‌تواند به جای سابقه ملی و باشگاهی از ارزش ترانسفرمارکت بازیکنان به عنوان یک مبنا برای بازیکنان خارجی استفاده کند تا از ورود بازیکنان سطح پایین به لیگ برتر کشورمان جلوگیری شود. به هرحال قصه پاتوسی فعلا ختم به خیر شده است و آبی‌ها می‌توانند از این ستاره جدید خود در ادامه رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا استفاده کنند و او هم اگر می‌خواهد از گزند انتقادات در امان بماند، باید در ادامه نیز نمایشی مثل دیدار با پارس جنوبی داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۵۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان