//
کدخبر: ۱۶۹۱۲۸ //

وکیل پرسپولیسی هم حق را به استقلال داد

عادل فردوسی‌پور در برنامه دوشنبه شب نود مدعی شد قرارداد و بازی کردن آیاندا پاتوسی غیرقانونی است و اگر او در هر مسابقه‌ای در لیگ و به ویژه لیگ قهرمانان آسیا بازی کند نتیجه ۳ بر صفر به سود رقبا خواهد شد.

وکیل پرسپولیسی هم حق را به استقلال داد
به گزارش فرتاک نیوز،

عادل فردوسی‌پور در برنامه دوشنبه شب نود مدعی شد قرارداد و بازی کردن آیاندا پاتوسی غیرقانونی است و اگر او در هر مسابقه‌ای در لیگ و به ویژه لیگ قهرمانان آسیا بازی کند نتیجه ۳ بر صفر به سود رقبا خواهد شد. حتی توضیحات مدیرعامل استقلال هم مجری این برنامه را قانع نکرد تا او ادعا کند در هر محکمه‌ای می‌تواند غیرقانونی بودن این بازیکن را اثبات کند. اما واکنش‌ها، توضیحات، مصاحبه‌ها و مدارکی که دیروز از طرف افراد و ارگان‌های مختلف مطرح و منتشر شد خلاف این موضوع را نشان می دهد.

فتحی از صدور کارت بازی پاتوسی خبر داد

امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال ظهر دیروز اعلام کرد آی‌تی‌سی پاتوسی رسیده و برای بازی با پارس‌جنوبی جم کارت بازی او صادر می‌شود:

    «کارت بازی پاتوسی برای حضور در ترکیب استقلال صادر می‌شود. درخواست صدور آی‌تی‌سی آیاندا پاتوسی در زمان مجاز به فیفا ارسال شده است و این بازیکن با دریافت کارت بازی از امروز می‌تواند در ترکیب استقلال قرار بگیرد.»

مو لای درز این قرارداد نمی‌رود

بعد از خطیر نوبت به مرد حقوقدان استقلال و معاون ورزشی باشگاه رسید تا تاکید کند که قرارداد پاتوسی هیچ مشکلی ندارد:

    «به ضرس قاطع می‌گویم پاتوسی کوچکترین مشکلی برای استقلال در ایران و آسیا ندارد. قرارداد او به گونه‌ای است که مو لای درز آن نمی‌رود و هیچ خسارتی برای باشگاه استقلال نخواهد داشت. ماده ۲-۸ بخش ۳ قوانین نقل و انتقالات فیفا تصریح می‌کند باشگاه مقصد باید تا آخرین روز از زمان ممکن در نقل و انتقالات درخواست صدور آی‌تی‌سی را به فدراسیون مبدا ارسال کند. کاری که باشگاه استقلال آن را انجام داد.»

علی خطیر می گوید اگر خارج از زمان قانونی این کار انجام شده بود، خود سیستم درخواست باشگاه استقلال را رد می‌کرد:

    «ما درخواست خودمان را زمانی ارسال کردیم که هنوز پنجره نقل و انتقالات بسته نشده بود که اگر این‌طور بود اصلا درخواست ما رد می‌شد. فدراسیون فوتبال آفریقای‌جنوبی هم درخواست ما را تایید و آی‌تی‌سی پاتوسی را را ارسال کرد. حالا اگر آی‌تی‌سی بعد از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات صادر شده و به فدراسیون فوتبال ما رسیده باشد هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. پاتوسی کاملا قانونی و در چارچوب قوانین بین‌المللی نقل و انتقالات فیفا با استقلال قرارداد بسته و طبق همین قوانین برای استقلال در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بازی خواهد کرد.»

وکیل پرسپولیسی هم حق را به استقلال داد

کارشناسان حقوقی از جمله عبدالصمد ابراهیمی وکیل سابق مهدی طارمی که به اردوگاه پرسپولیس نزدیک‌تر است هم حق را به باشگاه استقلال و پاتوسی می‌دهند:

    «درخصوص بحث آی‌تی‌سی پاتوسی، باشگاه استقلال از فیفا استعلام گرفت. فیفا اعلام کرد در تعارض در دیدگاه ملاک آی‌تی‌سی است و طبق آن دستورالعمل، باید فقط تا درخواست آی‌تی‌سی تا زمانی که پنجره باز است ارسال شود که ارسال شده است. اینکه چه زمانی آی‌تی‌سی صادر شود مهم نیست. بنابراین حضور پاتوسی از این بابت منعی ندارد.»

فصل الخطاب فدراسیون به نفع استقلال

در گزارشی که سایت رسمی فدراسیون فوتبال منتشر کرد کاملا تکلیف این موضوع روشن شده و تمام ابهامات از بین رفت. بر این اساس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال درخصوص صدور مجوز بازی (آی‌تی‌سی) آیاندا پاتوسی بازیکن تبعه آفریقای‌جنوبی باشگاه استقلال تهران نتیجه درخواست صدور مجوز را اعلام کرد. در این گزارش آمده :

    «ماده ۲-۱-۸ از پیوست ۳ آیین‌نامه وضعیت نقل و انتقالات بازیکن صراحتا اعلام می‌‌کند در دیرترین حالت ممکن، ITC باید توسط فدراسیون جدید در TMS و در آخرین روز از پنجره نقل و انتقالاتی فدراسیون جدید درخواست گردد. با توجه به اینکه درخواست ITC توسط فدراسیون فوتبال ایران در ساعت ۲۳:۲۱ دقیقه روز شنبه مورخ ۱۳/۱۱/۹۷ (آخرین روز نقل و انتقالات میان فصل) ثبت شده، سایر مراحل باقیمانده از روند کار ITC شامل صدور توسط فدراسیون فوتبال آفریقای‌جنوبی و وصول فدراسیون فوتبال ایران در چارچوب قوانین و مقررات سازمان لیگ و براساس نتایج حاصل از استعلام‌های دریافتی و با توجه به تاییدیه‌های دریافتی از فیفا انجام شد.»

کنفرانس خبری تحت تاثیر آیاندا

این موضوع به کنفرانس خبری استقلال و پارس‌جنوبی جم هم کشیده شد و سرمربی حریف تاکید کرد نباید پاتوسی بازی کند چرا که طبق صحبت‌های مطرح شده در برنامه نود بازیکن غیرقانونی است. بعد از این صحبت‌ها بود که مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال هم با اعلام گزارش رسمی فدراسیون فوتبال گفت:

    «برخلاف صحبت‌های آقای تارتار، با توجه به اطلاعیه فدراسیون فوتبال، صحبت‌های شب گذشته تلویزیونی درست نیست و فدراسیون فوتبال به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری اعلام کرده این روند قانونی است. به همین دلیل صحبت‌های آقای تارتار نیز فرافکنی است و صحت ندارد. بهتر است به قانون و تصمیمات فدراسیون فوتبال احترام بگذاریم.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۱۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان