//
کدخبر: ۱۶۶۶۰۷ //

خبر بد آسیایی برای هواداران پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس و استقلال نماینده‌های قطعی ایران در مرحله گروهی به شمار می‌روند و تیم‌های ذوب‌آهن و سایپا نیز باید برای رسیدن به مرحله نهایی از دو خوان آسان و سخت عبور کنند.

خبر بد آسیایی برای هواداران پرسپولیس و استقلال
به گزارش فرتاک نیوز،

بازهم به پایان سال شمسی نزدیک شدیم و لحظه شماری برای آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شروع شد. ۳۲ تیم از نقاط مختلف قاره کهن به رقابت می‌پردازند تا نهایتا یکی از آنها جام قهرمانی را بالای سر ببرد. پرسپولیس و استقلال نماینده‌های قطعی ایران در مرحله گروهی به شمار می‌روند و تیم‌های ذوب‌آهن و سایپا نیز باید برای رسیدن به مرحله نهایی از دو خوان آسان و سخت عبور کنند.

استقلال؛ مصاف با الهلال و الدحیلِ کهکشانی

استقلال باز هم در گروه مرگ  لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت و این بار کار به‌شدت سخت‌تری برای صعود به یک‌هشتم نهایی دارد. شاگردان وینفرد شفر باید رودرروی تیم‌های الهلال عربستان، العین امارات و الدحیل قطر قرار بگیرند. ۶ بازی فوق‌العاده دشوار که به سلامت پشت‌سر گذاشتن آن می‌تواند تا حد زیادی آبی‌ها را به حضور در جمع تیم‌های نهایی امیدوار کند. رقبای استقلال برای حضوری قدرتمندانه در این فصل از مسابقات ریخت و پاش وسیعی داشته‌اند و با نیت بردن جام پا به رقابت‌ها می‌گذارند.

الهلال عربستان

آنها تمام هم و غم خود را برای جبران افتضاح فصل قبل و بردن جام سوم گذاشته‌اند. چند روز قبل بود که زوران مامیچ ۴۷ ساله کروات از العین به ریاض آمد تا هدایت آبی‌های سرشناس عربستانی را عهده‌دار شود. آنها در تعطیلات زمستانی دست به خرید چند ستاره نامدار زدند. میلوژ دگنک مدافع تیم ملی استرالیا با مبلغی در حدود ۳٫۶ میلیون یورو از ستاره سرخ بلگراد خریداری شد تا در خط دفاعی حضور داشته باشد. هتان باهبری یکی از خوب‌های تیم ملی عربستان در جام ملت‌ها الشباب را ترک کرد و به تیم اول کشور پیوست. آندره کاریلو، ستاره پرویی هم با قراردادی قرضی راهی الهلال عربستان شد. جاناتان سوریانوی اسپانیایی با ۳۳ سال سن بعد از اتمام قراردادش با تیم بیجینگ گوان چین به خدمت گرفته شد و درنهایت مهم‌ترین خرید الهلالی‌ها، سباستین جووینکو بود که از تورنتوی کانادا راهی عربستان شد؛ مورچه اتمی ایتالیایی‌ها با ۸۷۵ هزار یورو جذب شد و جمع خارجی‌های تیم را به عدد هشت رساند. آنها با توجه به قانون جدید AFC می‌توانند از پنج بازیکن خارجی غیرآسیایی و یک بازیکن آسیایی بهره ببرند و با این اوصاف باید دو مهره خود را کنار بگذارند. بافی تمباگومیس، سباستین بوتیا، علی الحبسی، کارلوس ادواردو دیگر ستاره‌های خارجی تیم مامیچ به حساب می‌آیند.

الدحیل قطر

تیم متمول قطری برای اینکه قافیه را به الهلال نبازد؛ دو بمب بزرگ در نقل‌وانتقالات زمستانی ترکاند. آنها مهدی بن‌عطیه مراکشی، مدافع اسبق رم، بایرن مونیخ و یوونتوس را با هشت میلیون یورو به خدمت گرفتند تا کمربند خط دفاعی‌شان را مستحکم کنند. سپس به سراغ پیدا کردن یک جایگزین برای نام تائه هی مصدوم رفتند. شویا ناکاجیمای ژاپنی با ۳۵ میلیون یورو از پورتیمیننزه پرتغال به خدمت گرفته شد تا یک رکورد بزرگ برای جابه‌جایی این ستاره ۲۴ ساله سامورایی به ثبت برسد. الدحیل همچنین دو بازیکن جوان و بومی جدید را در جمع خود می‌بیند. احمد یاسر با اتمام قرارداد قرضی‌اش با ویسل کوبه به خانه برگشت. یوسف اَیمان ۱۹ ساله هم به‌طور قرضی از یوپن به قطر آمد. لوکاس مندز، ادمیلسون جونیور و یوسف العربی دیگر خارجی‌های قرمزپوشان به حساب می‌آیند که زیر نظر دستیار سابق مورینیو، روی فاریا باید پا به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بگذارند.

العین امارات

نماینده امارات در جدال با دو رقیب عربی دیگر خود قافیه را باخت. آنها در نقل‌وانتقالات زمستانی زوران مامیچ را از دست دادند و فعلا با دستیار او زلیچکو سوپیچ ادامه می‌دهند. تنها خرید این تیم روبن ریبیروی ۳۱ ساله پرتغالی بوده است. بازیکنی که بدون تیم بود و با عینی‌ها به توافق رسید. او پیش از این در اسپورتینگ لیسبون بازی می‌کرد. به جز او سفیدبنفش‌های امارات، شیوتانی، دومبیا، کایو و مارکوس برگ را به‌عنوان نفرات خارجی در تیم‌شان به همراه دارند.

پرسپولیس؛ همان السد و یک الاهلی متفاوت

در گروه D پرسپولیس به خوبی توانست بعد از محرومیت از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی، خود را تقویت کند و چند مهره را به خدمت بگیرد. تیم برانکو هنوز یکی از حریفان خود را در گروه نشناخته است. جایی که به یکی از تیم‌های پاختاکور ازبکستان، النصر امارات یا کورا الجاویای عراق خواهد رسید.

الاهلی عربستان

بعد از افت چند هفته‌ای، یک انقلاب بزرگ در تیم سبزسفید عربستان به وجود آمد. آنها که قافیه را در لیگ به الهلال واگذار کردند دست به یک خانه تکانی پردامنه زدند. اولین اقدام برکناری گوئده آرژانتینی و روی کار آوردن کمک عربستانی‌اش، یعنی یوسف العنبر بود. مسئولان باشگاه در پنجره زمستانی دست به خرید ۶ بازیکن زدند. آدِرلان سانتوز برزیلی و ۲۹ ساله از والنسیا به خدمت گرفته شد. کلودیو بائزای شیلیایی با ۲۵ سال از کولوکولو خریداری شد. دیگر انتقال بزرگ تیم نیکولا استانچیو بود؛ ستاره ملی‌پوش تیم ملی رومانی و باشگاه اسپارتا پراگ جمهوری چک با ۱۰میلیون یورو لباس سبزسفید الاهلی را به تن کرد. حسین عبدالغنی‌سلیمانی معروف و ۴۲ ساله هم از تیم اُحد به خدمت گرفته شد تا در خط دفاعی به میدان برود. عبدالعزیز سرحانی و رانجی دو بازیکن در خط هافبک و حمله بودند که از باشگاه‌های داخلی خریداری شدند. به جز این نفرات الاهلی ستاره‌هایی چون ژوزف دسوزا(برزیل)، عمر سوماه(سوریه)، محمد عبدالشافی(مصر)، پائولو دیاز(شیلی)، عثمان الحاج(چاد)و دجانینی(چاد) دارد و باید سه نفر از جمع آنها را برای لیست آسیایی خود کنار بگذارند.

السد قطر

ژوسوالدو فریرا در آخرین سال مربیگری خود ترجیح داد دست به ترکیب اصلی‌اش نزند و استخوان‌بندی تیم را با وجود ستاره‌هایی چون ژاوی، گابی، بونجاح و… حفظ کند. آنها فقط در پنجره زمستانی طارق سلمان ملی‌پوش ۲۱ ساله را از تیم دوم لئونسای اسپانیا جذب کردند و به صورت قرضی تا جولای ۲۰۱۹ با او قرارداد بستند.

پاختاکور ازبکستان

ازبک‌ها تمام دارایی خود را برای صعود پاختاکور به مرحله گروهی  لیگ قهرمانان آسیا  به کار بردند. این تیم هفت بازیکن جدید به خدمت گرفت. حدود هفت بازیکن قدیمی‌اش را برگرداند و در کنارش دو بازیکن خارجی هم کنار خود می‌دید. مارات بیکمائف، دوستومبک خمدموف، اکرمجون کومیلوف و… جزء مهم‌ترین ورودی‌های پاختاکور بودند.

کوریا الجاویای عراق

شاگردان راضی شنایشل، شانس چندان زیادی برای صعود به مرحله گروهی  لیگ قهرمانان آسیا ندارند اما با این حال آنها در نقل‌وانتقالات زمستانی محسن عبدالله اماراتی را از باشگاه العین به خدمت گرفتند. سباستین آنتیچ کروات هم دیگر خارجی این تیم عراقی به حساب می‌آید.

النصر امارات

دیگر تیمی که می‌تواند در گروه پرسپولیس در  لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد، النصر دبی است. تیمی که آلوارو نگردوی اسپانیایی و رونی فرناندز شیلیایی را در ترکیب خود دارد و به تازگی ژوان عمری(لبنان)، یعقوب حسن‌محمد(امارات) و جونیور دوترا(برزیل) را خریداری کرده است. سرمربی این تیم ‌آبی‌پوش هم ایوان یووانوویچ صربستانی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۶۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان