//
کدخبر: ۱۶۰۸۸۰ //

ممانعت دولت مالزی از حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی در رقابت های پارا شنای قهرمانی ۲۰۱۹ جهان

دولت مالزی اعلام کرد که از حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی در رقابت های پارا شنای قهرمانی 2019 جهان که در ماه جولای امسال در این کشور برگزار می شود، ممانعت خواهد کرد.

ممانعت دولت مالزی از حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی در  رقابت های پارا شنای قهرمانی 2019 جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه از قول «سیف الدین عبدالله» وزیر امور خارجه مالزی نوشت: دولت مالزی از حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی در رقابت های پارا شنای قهرمانی 2019 جهان که جولای امسال در این کشور برگزار می شود، ممانعت به عمل خواهد آورد و در حمایت از کشور فلسطین در آینده نیز میزبانی رویدادهایی با حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی را عهده دار نخواهد شد.

به گفته وی، هیچ شرکت کننده ای از رژیم صهیونیستی اجازه حضور در رقابت های قهرمانی پارا شنای 2019 جهان را که به میزبانی این کشور برگزار می شود، نخواهد داشت؛ تورنمنتی که کارکردی مشابه مسابقات انتخابی پاراالمپیک 2020 توکیو دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از عبدالله نوشت: علاوه بر این، مجلس مالزی تصمیم گرفته است تا از میزبانی هرگونه رویدادی با حضور شرکت کنندگان یا نمایندگان رژیم صهیونیستی خودداری کند؛ از نظر من این تصمیم، انعکاس موضع قاطع دولت (مالزی) در خصوص موضوعات مرتبط با اسرائیل است.

وی ادامه داد: ما به مساله فلسطین تنها از نگاه مذهبی نمی نگریم، بلکه از بعد بشردوستانه و مسائل حقوق بشری به آن نگاه می کنیم؛ این تصمیم به نیابت از ستمدیدگان و جهاد برای آنان است.

کشور مالزی هم مشابه بیشتر کشورهای مسلمان، با رژیم صهیونیستی مناسبات دیپلماتیک ندارد.

دولت مالزی با چشم پوشی از تهدید کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) مبنی بر خلع شدن از امتیاز میزبانی، اعلام کرد که بر موضع خود در این خصوص، پافشاری خواهد کرد.

رقابت های شنای پاراالمپیک 2019 جهان قرار است از تاریخ 29 جولای تا چهارم آگوست در ایالت ساراواک مالزی برگزار شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۰۸۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان