//
کدخبر: ۱۵۹۱۱۰ //

کی‌روش در بین هفت سرمربی برتر جام ملت‌های آسیا

حضور سرمربی‌های مشهور بر روی نیمکت تیم‌های آسیایی، جام ملت‌های 2019امارات را دیدنی‌تر کرده است.

کی‌روش در بین هفت سرمربی برتر جام ملت‌های آسیا
به گزارش فرتاک نیوز،

 جام ملت‌های آسیا که  از پانزدهم دی ماه شروع شده و امروز (چهارشنبه) دور اول مرحلۀ گروهی آن به پایان می‌رسد. تساوی سخت امارات میزبان، شکست استرالیا، برد پرگل ایران و عربستان برابر حریفان خود تا اولین امتیاز فلسطین در تاریخ جام ملت‌های آسیا را می‌توان جز مهم‌ترین اتفاقات جام تا به این لحظه دانست.

سایت آس به معرفی سرمربی‌های مشهور و برجستۀ حاضر در این تورنمنت پرداخته که نام "کارلوس کی‌روش" به‌عنوان قدیمی ترین سرمربی یک تیم دراین جام دیده می‌شود.

1 - کارلوس کی‌روش در  پی پایانی خوش بعد از هفت سال درتیم ملی ایران

سرمربی تیم ملی ایران که سابقه‌ی دستیاری فرگوسن و هدایت رئال مادرید را در کارنامه‌ی خود دارد و توانست برای اولین بار دو دوره ی متوالی ایران را راهی جام جهانی کند، بدنبال آن است در دومین تجربۀ خود و شاید هم آخرین،  با تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا قهرمان شود.

2 - اسون گوران اریکسون؛ سرمربی فیلیپین

سرمربی تیم ملی فیلیپین که به تازگی به این تیم آمده سابقۀ پنج سال هدایت تیم ملی انگلیس را را در کارنامه‌ی خود دارد.

اریکسون درحالی که بر روی نیمکت تیم‌های بزرگی نظیر منچسترسیتی و بنفیکا نشسته است در  آگوست گذشته به فیلیپین آمد تا هدایت این تیم را در جام ملت‌های آسیا بر عهده داشته باشد.

3 - پائولو بنتو؛ با کره جنوبی طعم شکست را نچشیده

این سرمربی پرتغالی که در تیم اسپورتینگ روزهای خوبی رو سپری کرده بود از آگوست 2018  که به کره‌جنوبی آمده است در هشت بازی خود به چهار  پیروزی و چهار تساوی دست پیدا کرده است.

4 - مارچلو لیپی؛  سرمربی چین

سرمربی چین پرافتخارترین سرمربی این جام بشمار می‌رود، این سرمربی ایتالیایی که سابقه‌ی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با یوونتوس دارد و توانسته ایتالیا رو در جام جهانی 2006 قهرمان کند، بعد از سال 2010  که  آخرین دوره‌ی حضور او در تیم ملی ایتالیا بود به لیگ چین آمد تا هدایت گوانگژو اورگرانده را بر عهده بگیرد و با این تیم قهرمان لیگ چین و قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد و سپس به تیم ملی چین پیوست.

5 - هکتور کوپر؛ سرمربی ازبکستان

این سرمربی معروف آرژانتینی که در تیم‌های زیادی در لالیگا حضور داشته و با مصر به جام جهانی 2018 صعود کرد، بعد از جام جهانی هدایت تیم ازبکستان را برعهده گرفت.

6 - آنتونیو پیتسی؛ سرمربی عربستان

سرمربی آرژآنتینی عربستان که با شیلی روزهای شیرینی رو سپری  و این تیم را قهرمان  کوپا آمه‌ریکا کرد و در اواخر سال 2017 به عربستان  آمد.

7 - آلبرتو زاکرونی؛ هدایت امارات میزبان را بر عهده دارد

این مربی بنام ایتالیایی که در سال 2011  ژاپن رو به قهرمانی جام ملت‌های آسیا رساند از سال 2017  با امارات قرارداد بست تا یکبار دیگر در این تورنمنت حضور داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۱۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان