//
کدخبر: ۱۴۸۶۷۰ //

تقابل دوباره پرسپولیس با تبریزی‌ها و رقابت نکونام و کریمی

در ادامه مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، امروز سه دیدار برگزار می‌شود.

 تقابل دوباره پرسپولیس با تبریزی‌ها و رقابت نکونام و کریمی
به گزارش فرتاک نیوز،

 در چارچوب مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، سه دیدار برگزار می‌شود که در زیر نگاهی به آنها می‌اندازیم.

نساجی - سپیدرود

اگر چه بیشتر نگاه‌ها به بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس با حریفان‌شان است، اما نباید از تقابل جواد نکونام و علی کریمی در این دیدار گذشت،‌ دو همبازی قدیمی که این بار در کسوت مربی با هم تقابل خواهند داشت. سپیدرود هفته گذشته در زمین خودش دیدار 6 امتیازی برابر نفت مسجد سلیمان را واگذار کرد تا شرایط برای این تیم در جدول خطرناک‌تر از گذشته شود. با 6 امتیازی که از استقلال خوزستان کسر شد، فرصت خوبی برای سپیدرود بوجود آمد تا هم از انتهای جدول خودش را جدا کند و هم در زمین خودش با برتری برابر نفت مسجدسلیمان چند پله بالا برود، اما شاگردان علی کریمی استفاده نکردند و اکنون با 9 امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفته‌اند.

نساجی در دو دیدار قبلی برابر ماشین‌سازی و صنعت نفت آبادان 4 امتیاز گرفته و با 12 امتیاز در رده دوازدهم ایستاده است. آنها نسبت به سپیدرود شرایط خوبی دارند، اما تفاوت آنها در کسب نتیجه تنها سه امتیاز است. اگر رشتی‌ها در قائمشهر سه امتیاز را کسب کنند، با نساجی هم امتیاز می‌شوند. فارغ از نتایج دو تیم، تقابل کریمی و نکونام در این بازی دیدنی خواهد بود. این دو سال‌ها در تیم ملی هم بازی بودند، اما مقطعی در تیم ملی به اختلاف خوردند.

ماشین‌سازی - پرسپولیس

ماشین سازی در 5 دیدار گذشته شکستی نخورده و هفته گذشته سپاهان مدعی را متوقف کرده است. شاگردان رضا مهاجری تنها یک پیروزی دارند، دو بار شکست خورده و 10 تساوی را ثبت کرده‌اند. ماشین سازی نشان داده همانطور که سخت می‌برد، سخت نیز شکست می‌خورد. برانکو که چند هفته‌ای درگیر مصدومیت بازیکنانش بوده، برای این بازی نیز دو مصدوم و یک محروم دیگر دارد، شایان مصلح و سیامک نعمتی به دلیل مصدومیت و کمال کامیابی‌نیا به خاطر محرومیت سرخ‌پوشان را همراهی نخواهند کرد. محمد انصاری و حسین ماهینی نیز از قبل مصدوم بودند و به احتمال زیاد شجاع خلیل‌زاده نیز به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه گردن به میدان نمی‌رود. ماشین‌سازی نیز طبق گفته مهاجری چند مصدوم دارد و همانند دیدار با سپاهان از چند مهره جدید در ترکیب تیمش استفاده خواهد کرد.

شاگردان برانکو با 4 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را دارند، اما آمار گل زده آنها نسبت به سال گذشته پایین بوده است. سرخ‌پوشان به سختی گل می‌خورند و در کار تیمی عملکرد خوبی دارند. پرسپولیس از 11 بازی گذشته خود 21 امتیاز کسب کرده و در رده چهارم قرار گرفته است. برانکو و تیمش دو دیدار عقب افتاده داشته و فرصت خوبی دارند تا به صدر جدول نزدیک شوند. ماشین‌سازی با 13 امتیاز در جایگاه دهم جدول رده‌بندی است و اگر پیروز شود، چند پله در جدول صعود خواهد کرد.

با توجه به اتفاقات دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی، بدون شک هواداران تراکتورسازی برای حمایت از ماشین‌سازی در ورزشگاه بنیان دیزل حضور خواهند یافت و سرخ‌پوشان باید برای دومین هفته متوالی در حضور تماشاگران تبریزی‌ها به میدان بروند.

استقلال - صنعت نفت

دیدار پایانی امروز در حالی انجام می‌شود که استقلال پس از مدت‌ها به ورزشگاه آزادی بازمی‌گردد. ورزشگاهی که شاگردان وینفرد شفر تنها یک بار طعم پیروزی آن هم برابر تراکتورسازی را چشیده‌اند. تساوی برابر پیکان، فولاد خوزستان، پرسپولیس و شکست برابر سپاهان کارنامه استقلال در آزادی بوده است. به اینها باید شکست سه بر یک مقابل السد قطر و کنار رفتن از جام حذفی مقابل سایپا را اضافه کرد. شاگردان شفر با 12 بازی و 18 امتیاز در رده ششم قرار گرفته است. استقلال برای این دیدار پژمان منتظری و آرمین سهرابیان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. منتظری به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته و تمرینات اختصاصی‌اش را آغاز کرده است.

یکی از انتقادهایی که به شفر شده، استفاده از ترکیب‌های متفاوت در هر بازی است. سرمربی استقلال در دیدار قبلی از مهدی رحمتی درون دروازه استفاده کرد و به نظر می‌رسد او همچنان به کاپیتان تیمش اعتماد کند. روزبه چشمی و آرمین سهرابیان در قلب خط دفاعی قرار می‌گیرند. میلاد زکی‌پور دفاع چپ بوده و احتمالا وریا غفوری به دفاع راست بازگردد. علی کریمی، فرشید باقری، طارق همام و فرشید اسماعیلی در خط میانی قرار می‌گیرند و اللهیار صیادمنش و روح‌الله باقری مهاجمان آبی‌پوشان خواهند بود، مگر اینکه به جای صیادمنش از گرو در ابتدای بازی استفاده شود.

 برنامه کامل بازی‌های هفته چهاردهم به همراه اسامی داوران به شرح زیر است:

پنجشنبه 8 آذر ماه

نساجی مازندران - سپیدرود رشت، ساعت 15، ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر

داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: بابک داوری و امیر مبشر، داور چهارم: سیدمهدی سیدعلی

ناظر: حسین نجاتی

ماشین‌سازی تبریز - پرسپولیس، ساعت 15، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

داور: سیدرضا مهدوی، کمک‌ها: میریعقوب حجتی و حمیدرضا کنعانی، داور چهارم: شاهو اصلانی

ناظر: علی خسروی

استقلال - صنعت نفت آبادان، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادی تهران

داور: علی صفایی، کمک‌ها: مهدی عالیقدر و مهدی شفیعی، داور چهارم: جواد محمدی

ناظر: حیدر شکور

جمعه  9 آذر ماه 97

سایپا - استقلال خوزستان, ساعت 15:30، ورزشگاه پاس قوامین تهران

داوران: امیر عرب‌براقی، علی میرزابیگی، براتعلی مولوی و سیدعلی میرغفاری

ناظر داوری: حاتم بک‌‌پور

سپاهان اصفهان - پدیده خراسان, ساعت 15:15، ورزشگاه نقش جهان اصفهان

داوران: حسین زرگر، مهدی الوندی، محمدرضا مدیرروستا و رضا عادل

ناظر داوری: یدالله جهانبازی

نفت مسجدسلیمان - پیکان تهران, ساعت 15:15، ورزشگاه شهید بهنام محمدی

داوران: جواد رحیم‌زاده، محمدعلی پورمتقی، حسین مرادی و یاسر همرنگ

ناظر داوری: مسعود مرادی

شنبه 10 آذر ماه 97

پارس جنوبی جم - تراکتورسازی تبریز, ساعت 15، ورزشگاه تختی جم

داوران: کوپال ناظمی، محمدرضا منصوری، محمد راهی و روح‌الله شریفی

ناظر داوری: عبود سنگاشکن

به گزارش تسنیم، روز گذشته تیم‌های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن در اولین دیدار هفته به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۸۶۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان