//
کدخبر: ۱۴۸۶۵۶ //

آشنایی با خریدهای زمستانی برانکو؛ پرسپولیس کهکشانی می شود

بازگشت ۳ بازیکن جدا شده پرسپولیس محتمل است و در صورت رخ دادن این اتفاق شاهد یک تیم کهکشانی در نیم فصل دوم هستیم.

آشنایی با خریدهای زمستانی برانکو؛ پرسپولیس کهکشانی می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

پرسپولیس در فصل هجدهم به دلیل محرومیتی که در پنجره نقل و انتقالات داشت و جدایی چند تن از ستاره‌های خودش نیم فصل سختی را تجربه کرده است و البته سریال مصدومیت بازیکنان این تیم باعث شده برانکو حتی در چینش ۱۱ بازیکن اصلی خود به مشکل بخورد و نفراتی در پست‌های غیر تخصصی برای سرخپوشان بازی کنند.

با این وجود دلخوشی هواداران پرسپولیس این روزها نزدیک شدن به نقل و انتقالات زمستانی و باز شدن پنجره این تیم بعد از یک سال محرومیت است تا با جذب بازیکنان کلیدی و کار آمد بتوانند قدرت سابق خود را بدست آورده و همان تیم مدعی و شکست ناپذیر سابق شوند. در این میان علاوه بر مهدی شیری، مهدی شریفی، مهدی ترابی و سروش رفیعی که جذبشان قطعی شده است و از نیم فصل به جمع سرخپوشان اضافه می‌شوند، چند چهره جذاب دیگر هم در آستانه بازگشت قرار دارند.

این روزها صحبت از بازگشت ۳ ستاره سابق سرخپوشان به جمع نفرات این تیم مطرح شده است. مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده و وحید امیری نفراتی هستند که از جمع شاگردان برانکو جدا شده ولی شرایط بازگشتشان در حال حاضر فراهم شده است.

مهدی طارمی این روزها عملکرد چندان بدی در ترکیب تیمش نداشته است ولی همان مشکلی که در پرسپولیس با هواداران داشت در الغرافه هم برایش پیش آمده و آنهم از دست دادن فرصت‌های زیاد گلزنی است. طارمی در طول یک فصل به اندازه یک مهاجم خوب گل می‌زند و امتیازات زیادی برای تیمش می‌گیرد ولی از دست دادن فرصت‌های گلزنی در مواقع حساس باعث می‌شود هواداران گهگاهی علیه او جبهه بگیرند و چنین جوی در حال حاضر میان او و هواداران الغرافه ایجاد شده. خود طارمی هم به نظر می‌رسد از حضور در این تیم خوشحال نیست و همین موضوع باعث شده احتمال جدایی وی قوت بگیرد.

وحید امیری، دیگر جدا شده پرسپولیس به واسطه درخشش در جام جهانی در ترکیب تیم ملی پیشنهاد خوبی از ترابوزان اسپور ترکیه به دست آورد و به این تیم پیوست. او که شماره ۹ تیم را در اختیار گرفت و مبلغ خوب ۷۵۰ هزار دلار دریافتی را از این باشگاه داشت در دیدار پیش فصل تیمش مصدوم شد و چند هفته ابتدایی را از دست داد و پس از بهبود مصدومیتش هم زیاد فرصت بازی پیدا نکرد و معمولا یار تعویضی تیمش بوده و نتوانسته توانایی‌هایش را نشان دهد تا یکی از گزینه‌های خروج پنجره زمستانی لیگ ترکیه لقب بگیرد.

نفر دیگر فرشاد احمدزاده است که او هم با گرفتن شماره ۱۰ ورکسلاو نشان داد خرید مهمی برای این تیم است و اتفاقا شروعی طوفانی در این تیم داشت گل‌ها و پاس گل‌ها و حرکات تکنیکی در دیدارهای ابتدایی باعث شد محبوبیت بالایی میان هواداران این تیم داشته باشد ولی رفته رفته هم اوضاع تیم خراب شد و به رتبه‌های انتهای جدول سقوط کرد و هم جایگاه احمدزاده در این تیم کمرنگ و کمرنگ‌تر شده و حالا به تیم دوم منتقل شده است و سرمربی این تیم اعلام کرده در زمستان او را در فهرست خروجی قرار خواهد داد.

مشکل اساسی در بازگشت این ۳ بازیکن کاهش شدید محبوبیتشان روی سکوها است. فرشاد احمدزاده و وحید امیری در شرایطی سخت پرسپولیس را تنها گذاشتند و طارمی علاوه بر این موضوع، مقصر اصلی شرایط سخت پرسپولیس و از دست رفتن قهرمانی آسیا برشمرده می‌شود و باید دید هواداران پرسپولیس حاضر به پذیرش دوباره این نفرات در ترکیب این تیم هستند یا نه ولی در هر صورت قدرت گرفتن دوباره این تیم چیزی نیست که هواداران بخواهند مقابلش بایستند.

اگر مهدی شریفی، سروش رفیعی، مهدی ترابی و مهدی شیری را خریدهای قطعی و طارمی، امیری و احمدزاده را خریدهای احتمالی سرخپوشان بدانیم فقط با همین ۷ بازیکن شاهد یک پرسپولیس کهکشانی در نیم فصل دوم خواهیم بود که مقابله با آن کاری دشوار و قهرمان نشدنش کمی بعید به نظر می‌رسد.

با اضافه شدن مهدی طارمی خط حمله پرسپولیس قدرتی مضاعف خواهد گرفت و مهدی ترابی و وحید امیری در خط هافبک جناحین سرخپوشان را بیمه می‌کنند. فرشاد احمدزاده هم به احتمال زیاد در این چینش به عنوان مدافع چپ به میدان خواهد رفت. پستی که پیش از این در آن بازی کرده و عملکرد خوبی هم داشته است.

با این نفرات پرسپولیس یک ترکیب کهکشانی ۱۱ نفره در زمین خواهد داشت و این در حالیست که نفرات خوبی مثل بشار رسن، مهدی شریفی، امید عالیشاه، احمد نوراللهی، گادوین منشا و شایان مصلح هم از روی نیمکت کار را دنبال خواهند کرد.

هواداران پرسپولیس که در ۳-۴ فصل اخیر و در دوران حضور برانکو در لیگ برتر عادت کرده بودند تیمی قدرتمند و همیشه پیروز را ببینند که بردهای مقتدرانه‌ای کسب می‌کند، در یک سال اخیر شرایط متفاوتی را تجربه کردند و هرچند که نسبت به بضاعت تیم نتایج فوق‌العاده‌ای بدست آمده ولی اثری از آن پرسپولیس جذاب و تماشایی نیست و حالا فرصت بازسازی این تیم و بازگشت به روزهای اوج فرا رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۸۶۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان