//
کدخبر: ۱۴۶۷۴ //

خطری که پرسپولیس را تهدید می کند

یک کارشناس حقوقی گفت: با توجه به سابقه ای که پرسپولیس سال 86-85 در خصوص کسر امتیاز دارد، پس در سبقه حقوقی این باشگاه، کسر امتیاز وجود دارد و این احتمال می‌رود که برای پرسپولیس تنبهی مشابه یا حتی تنبیهی شدیدتر را اعمال کنند.

 خطری که پرسپولیس را تهدید می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

تمرکز فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) روی پرونده های مربوط به باشگاه‌های ایرانی مدتی است که آغاز شده و هر روز شاهد شنیدن اخبار جدید در این خصوص هستیم.

از محرومیت باشگاه های استقلال و تراکتورسازی از فعالیت نقل و انتقالاتی گرفته تا مطرح شدن مباحث کسر امتیاز از برخی باشگاه های دیگر.

در همین خصوص به سراغ «رضا شاه منصوری» کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان رفتیم و ایشان به تشریح مباحث جدی پیرامون پرونده‌های باشگاه های ایرانی در فیفا پرداخت که در ادامه می خوانید؛

*یک هجمه جدی در راه است

طبق بررسی های اولیه که با وکلای این پرونده ها انجام دادیم متوجه شدیم فیفا در حال روانه کردن یک هجمه جدی دیگر علیه باشگاه های ایرانی است. البته آقای تاج با انجام یکسری فعالیت ها و مذاکره با رییس فیفا، قدم‌هایی برای حل این مشکلات برداشته بودند و در نهایت موفق به دریافت مهلت پرداخت بدهی باشگاه‌ها شدند. از همه مهمتر دو موضوع بود؛ بحثCNS  داخلی فدراسیون فوتبال و دیگری ایجاد کمیته تعیین وضعیت در فدراسیون.

 

*محرومیتی که شامل استقلال نمی‌شود

موضوع ایجاد کمیته تعیین وضعیت در فدراسیون، هم بُعد داخلی دارد و هم بُعد خارجی؛ بعد داخلی آن به این صورت است که به موجب دستور موکد رییس فدراسیون فوتبال باشگاه هایی که در فیفا پرونده جریانی دارند سال بعد از گرفتن هرگونه بازیکن خارجی محروم هستند. البته این تحریم شامل باشگاه استقلال نمی‌شود چرا که آنها تمام پرونده‌های خارجی خود را مختومه کرده‌اند. این در حالی است که باشگاه هایی مثل پدیده، پرسپولیس، سیاه جامگان و تراکتورسازی مشمول این ماجرا هستند.

 

احکامی که از طریق روابط بین الملل فدراسیون فوتبال به باشگاه ها ابلاغ شده، قطعیت دارند و آن فرصتی که باشگاه ها می‌توانستند به دادگاه عالی ورزش شکایت کنند هم منقضی شده است. پس وقتی حکمی در چنین شرایطی قرار می‌گیرد یعنی در مرحله اجرا است. در این صورت یک توالی عرفی را ایجاد میکنند تا ببینند باشگاه در جهت کسب رضایت این مربیان و بازیکنان اقدامی انجام داده اند یا خیر.

 

* جدول لیگ برتر تغییر می‌کند

فیفا به دنبال اعمال فشار بیشتر روی باشگاه های درگیر پرونده است و با وضعیت موجود که ما می بینیم قطعا تا پایان فصل بواسطه احکام جدیدی که از فیفا صادر خواهد شد، شاهد تغییرات فاحشی در جدول لیگ برتر خواهیم بود. ناگفته نماند که احکام فیفا شامل سه بخش می‌شود؛ کسر امتیاز، لغو پروانه امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر.

 

*احتمال اعمال جریمه شدیدتر برای پرسپولیس

با توجه به سابقه ای که پرسپولیس سال 86-85 در خصوص کسر امتیاز دارد، پس در سبقه حقوقی این باشگاه، کسر امتیاز وجود دارد و این احتمال می‌رود که برای پرسپولیس تنبهی مشابه یا حتی تنبیهی شدیدتر را اعمال کنند. طبق آیین نامه حسب پرونده های مفتوح باشگاه ها در فیفا حکم اعمال خواهد شد و زمانی که یک باشگاه قبلا سابقه محکومیت داشته باشد در پرونده جدید مورد تشدید حکم قرار می گیرد. فراموش نکنیم که فیفا احکامی احکامش را موثر بر شرایط مکانی و زمانی تیم‌های در جدول صادر می‌کند. امیدوارم که در خصوص پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها چنین اتفاقی رخ ندهد اما با توجه به شرایط موجود چنین چیزی دور از انتظار است.

 

*تزریق رفتار حرفه‌ای به باشگاه‌ها

از جناب آقای تاج ریاست فدراسیون فوتبال و آقای حسن زاده ریاست کمیته انضباطی باید تشکر کرد که امسال یک اهتمام ویژه ای را اعمال کردند که یک رفتار حرفه ای را به باشگاه ها نزریق کنند. بدیهی است که شاهد انجام چنین مواردی در سال‌های گذشته نبودیم.

 

 

منبع: افکار
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان