//
کدخبر: ۱۴۵۵۳۰ //

خطر محرومیت در کمین بازیکنان پرسپولیس

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: رای دیدار تیم‌های پرسپولیس و سایپا تهران صادر شده و به زودی به دو باشگاه فوق ابلاغ خواهد شد.

خطر محرومیت در کمین بازیکنان پرسپولیس
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی درباره رای پرسپولیس و سایپا گفت: رای پرونده پرسپولیس و سایپا صادر شده و بعد از انجام تشریفات قانونی ابلاغ خواهد شد. با توجه به تعطیلات هفته گذشته و نیز دیدار بزرگ فینال لیگ قهرمانان آسیا و ارسال لایحه دفاعیه باشگاه پرسپولیس، صدور رای بازی پرسپولیس و سایپا اندکی با تاخیر انجام شد اما رای صادر شده و به زودی ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که گاهی باشگاه‌ها غیبت بازیکنان و عدم شرکت آنان در برنامه‌های تیمی را به کمیته انضباطی منعکس می‌کنند که این موضوع وجاهت قانونی ندارد. اگر بازیکنی ترک تمرین یا مسابقه کرده است دو راه برای باشگاه وجود دارد. اول اینکه ضوابط انضباطی داخلی خود را اعمال کرده و به نحو مقتضی بازیکن متخلف را مطابق متن و مفاد قرارداد تنبیه کند. راه دوم این است که اگر از این ترک تمرین و فسخ قرارداد یا جدایی غیرقانونی، متحمل خسارت شده است، وفق مقررات می‌تواند در کمیته وضعیت بازیکنان علیه بازیکن مذکور اقدام قانونی نماید لذا در پاسخ مقامات باشگاه کارون خرمشهر باید بگویم که کمیته انضباطی صلاحیت رسیدگی به موضوع بازیکنان قهر کرده آن باشگاه را ندارد.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه گفت: موضوعی که می خواهم به آن اشاره کنم و بسیار مهم بوده این است که نقش رسانه‌ها در اعتلای فوتبال کشور بر همگان ثابت است ولی وجود اخبار سخیف و یا تیتر‌های سبک و غیرواقعی، هیچ کمکی به اصلاح امور فوتبال نمی‌کند. مثلا در مسابقه اخیر تیم استقلال تماشاگران این تیم الفاظ توهین‌آمیز نسبت به عوامل بازیکنان و عوامل تیم استقلال به کار بردند و مسلما مقامات رسمی مسابقه نیز مراتب به کمیته انضباطی گزارش داده‌اند. این گزارش به باشگاه استقلال اعلام شده است که اگر توضیح و دفاعی دارد بیان کند که مدیرعامل باشگاه نیز لایحه دفاعیه را ارسال کرده است.

حسن زاده ادامه داد: اینکه در یک رسانه اعلام شود «نامه عجیب کمیته انضباطی به باشگاه استقلال» و یا بنویسد «هواداران استقلال نباید علیه تیم خود شعار بی‌غیرت بی‌غیرت بدهند» و یا اینکه تیتر بزنند «کمیته انضباطی از باشگاه استقلال خواسته است درباره اهانت به خودتان توضیح بدهید» این تیترها درست نیست. چرا که اولا رفتار غیر ورزشی و الفاظ اهانت‌آمیز از تماشاگران یا سایر عوامل فوتبال حتی اگر علیه تیم بارگذاری از رایانه خودشان باشد مشمول تنبیه و مقررات انضباطی می شود. ثانیا رسانه محترمی که گزارش را ندیده است و از قضا در گزارش اصلا کلمه بی غیرت قید نشده بلکه لفظ توهین آمیز دیگری آمده است، با چه هدفی این تیتر را زده است در حالی که طبق مقررات انضباطی باشگاه استقلال مسئول رفتار تماشاگران خود می‌باشد و رفتارهای غیرورزشی علیه بازیکنان خودی و یا تیم خود، هم مشمول قانون است. مسلما توضیحاتی در لایحه باشگاه استقلال آمده است در اولین فرصت ممکن رای مقتضی صادر خواهد شد.

حسن زاده در ادامه بیان کرد: علیرغم اینکه اخیرا نامه‌ای به تمامی هیئتهای فوتبال سراسر کشور ارسال شده است، تا به تیم های شرکت کننده در مسابقات کشوری اعلام کنند که هرگونه شکایت از بازیکن غیرمجاز تیم حریف را در مهلت مقرر قانونی و با مستندات کافی و پرداخت هزینه دادرسی منعکس کنند ولی متاسفانه فراوان دیده می‌شود که شکایت‌ها اغلب در یک نامه چند سطری و بدون مستندات اعلام می‌شود که تکمیل پرونده فرآیند طولانی را در بر خواهد داشت که تقاضا داریم در اعلام شکایتها موازین قانونی را رعایت کنند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۵۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان