//
کدخبر: ۱۴۲۵۹۶ //

ضررهایی که استقلال به سپاهان زد در ورزشگاه آزادی

امیرقلعه نویی در شرایطی باید تیمش را مقابل سایپا راهی میدان کند که مهدی کیانی، مهرداد محمدی و عزت پورقاز سه مهره اصلی خود را در اختیار نخواهد داشت و این شرایط را برای سرمربی سپاهان سخت خواهد کرد.

ضررهایی که استقلال به سپاهان زد در ورزشگاه آزادی
به گزارش فرتاک نیوز،

 سپاهان در دیدار قبلی خود برابر استقلال به میدان رفت و موفق شد با نتیجه یک بر صفر در ورزشگاه آزادی به پیروزی دست پیدا کند، اما برخوردهای این دیدار سبب شد تا سه بازیکن اصلی سپاهان یعنی محمدی، کیانی و پورقاز کارت زرد بگیرند و حالا قلعه نویی در کنار مصدومانی که دارد، سه مهره اصلی خود را برابر شاگردان علی دایی در اختیار ندارد.

در پراهمیت بودن مهدی کیانی و عزت پورقاز همین بس که این دو بازیکن تاکنون در تمام رقابت های طلایی پوشان در لیگ و جام حذفی بازی کرده اند و فقط پیام نیازمند است که در این آمار با این دو بازیکن برابری می کند؛ کیانی و پورقاز ۹۰۰ دقیقه در لیگ بازی کرده اند و در سه دیدار جام حذفی طلایی پوشان هم که دو تای آن به پنالتی کشیده شد، حضور کامل داشتند.

مهرداد محمدی هم یکی از بازیکنان تهاجمی سپاهان به شمار می رود که عدم حضور او می تواند برای قلعه نویی چالش برانگیز باشد.

با این حال سرمربی سپاهان تیم خوبی شکل داده که در بازی های گذشته نشان داده می تواند با تغییر نفرات هم نتیجه مطلوب کسب کند ولی پیدا کردن جانشین مهدی کیانی با خصوصیاتی که دارد و همینطور عزت پورقاز در روزی که خالد شفیعی هم به دلیل آسیب دیدگی حضور ندارد، کار بسیار سختی پیش روی قلعه نویی خواهد بود و علی دایی می تواند از این بخت برای امتیاز گرفتن در اصفهان استفاده کند.

قلعه نویی حالا باید برای جانشینی مهدی کیانی از یکی از بازیکنان ذخیره خود که نام های سرشناسی هم در میان آنها وجود دارد، استفاده کند.

احتمالا سرمربی سپاهان به جای سیستم ۱-۴-۱-۴ که در آن تاکید ویژه ای روی نقش کیانی وجود دارد، آرایش تیمش را به سیستم ۱-۳-۲-۴ تغییر می دهد تا با نفرات بیشتری در خط دفاعی حضور داشته باشند؛ تصمیمی که در نیمه دوم دیدار برابر استقلال و دیدار برابر مس در نیمه اول مورد استفاده قرار گرفت.

مصدومیت شفیعی و محرومیت پورقاز احتمالا اولین حضور مهدی رحیمی مدافع میانی جوان طلایی پوشان را در لیگ هجدهم برای سپاهان رقم خواهد زد تا او در کنار سیاوش یزدانی زوج خط دفاعی تیم باشند و در خط میانی هم باید شاهد حضور ترکیب متفاوتی نسبت به بازی های گذشته باشیم.

غیبت مهرداد محمدی شاید شهباززاده را بار دیگر به عنوان یکی از وینگرهای تیم سپاهان مطرح کند و در خط میانی هم انتظار مثلث جدیدی وجود دارد؛ در صورتی که شهباززاده مانند دیدار برابر مس کرمان در پست وینگر جایگزین مهرداد محمدی محروم شود تا در کنار ساسان و استنلی بازی کند، شانس حضور کومان، بحیرایی و محمدی در میانه میدان سپاهان زیاد خواهد بود؛ ولی کمبود تجربه کریمی و بحیرایی شاید تغییراتی در چینش بازیکنان ایجاد کند و در این صورت بازیکنانی نظیر رسول نویدکیا که آمادگی پیدا کرده، بختیار رحمانی، جلال علی محمدی و حسین پاپی شانس حضور ثابت پیدا کنند.

علاوه بر سه محروم سپاهان، امیرقلعه نویی این روزها با مصدومیت میلاد سرلک، خالد شفیعی و محمد ایران پوریان هم روبرو شده و مصدومیت کی روش می توانست کار را برای او سخت تر هم بکند که  البته این مهاجم برزیلی مهیای بازی شده تا مشکلات قلعه نویی در آستانه دیدار برابر سایپا در کنار تغییراتی که در هیئت مدیره باشگاه رخ داده و امیرقلعه نویی را شاکی کرده، بیشتر از این نشود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۵۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان