//
کدخبر: ۱۴۱۶۱۸ //

تنها روش ممکن برای رقابت با رئال مادرید و بارسلونا

هافبک اسپانیایی معتقد است تنها روش رقابت با رئال مادرید و بارسلونا روشی است که سرمربی اتلتیکومادرید بهره می‌برد.

 تنها روش ممکن برای رقابت با رئال مادرید و بارسلونا
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از آس، ژاوی ارناندس در یک مصاحبه رادیویی درباره فوتبال، تیم‌های مورد علاقه‌اش، دیگو سیمئونه، نحوه بازی تیم‌ها، دوران پپ گواردیولا و دیگر موضوعات صحبت کرد.

هافبک اسپانیایی گفت: فوتبال کنونی خسته کننده است. تیم‌های زیادی دفاعی بازی می‌کنند. آنها فوتبال یکنواختی را به نمایش می‌گذارند. تیم‌هایی که با ترکیب ۱-۵-۴ بازی می‌کنند و نمی‌خواهند مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند حوصله مرا سر می‌برند. کاملا می‌دانم در آینده تیمم چگونه بازی خواهد کرد. این تیم، برتری خود را با در اختیار داشتن توپ نشان خواهد داد. تیم سرزنده‌ای خواهد بود، مانند زمانی که در بارسلونا حضور داشتم.

هافبک پیشین بارسلونا در ادامه به تیم مورد علاقه‌اش اشاره کرد و گفت: اتلتیک بیلبائوی بریسو را دوست دارم. همچنین رئال بتیس کیکه ستین را دوست دارم. از دیدن بازی آنها لذت می‌برم چون می‌خواهند ایده‌های جدید را به نمایش بگذارند. با این حال گواردیولا سرمربی است که توجه‌ام روی آن است. منچسترسیتی را دوست دارم و از تماشای بازی این تیم لذت می‌برم. همه چیز را آنالیز می‌کنم.

او درباره سیمئونه اظهار کرد: از لحاظ تاکتیکی پیشرفت زیادی کردیم و تقریبا بهره بردن از فضاهای خالی غیرممکن شده است. همه تیم‌ها سعی می‌کنند فضاها را ببندند. همچنین از لحاظ فیزیکی به سختی می‌توان بهتر شد. کسی که بیشترین استفاده را از این شرایط می‌برد سیمئونه است. حمله کردن جلوی دفاع تیم سیمئونه خیلی سخت است. آنها می‌دانند چگونه بازی کنند و فضاها را کاهش دهند. همه جا را پوشش می‌دهند. سیمئونه معتقد است تیمش نیازی به توپ ندارد. مهم‌ترین ویژگی سیمئونه این است که می‌داند چگونه ایده‌هایش را به بازیکنان انتقال دهد. این تنها راه رقابت با بارسلونا و رئال مادرید است و سیمئونه توانسته به آن دست یابد.

ستاره پیشین تیم ملی فوتبال اسپانیا افزود: بهترین راه بازی کردن ۱۰ نفر مقابل ۱۰ نفر است یعنی با یک بازیکن کمتر. گاهی اوقات بازی تیم‌هایی که یکی از بازیکنانشان را از دست دادند تماشا کردم و نحوه بازی دو تیم کاملا عوض شده است. فضاها خیلی زیاد است و بیشتر می‌توان تهاجمی بازی کرد. این موضوع اجازه نمی‌دهد بازی یکنواخت شود و تیم‌ها حمله می‌کنند.

ژاوی به نحوه مربیگری‌اش در آینده اشاره کرد و گفت: خودم را با بازیکنانی که در اختیار دارم وفق نمی‌دهم. من ایده کاملا مشخصی از نحوه بازی تیمم دارم. تمام تلاش خود را خواهم کرد که بازیکنانم باور کنند این بهترین راه حل است. زمانی که شروع به کار کردم بهترین بازیکنان جهان را در اختیار نخواهم داشت اما ماموریت من این است به نحوی ایده‌هایم را به بازیکنانم ارائه دهم که بتوانند آن را در زمین به اجرا درآورند. برای من از همه مهم‌تر در اختیار داشتن توپ است و سپس بهره بردن از این طریق است. من در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا رشد کردم و با این روش توانستیم به همه چیز دست یابیم. تنها پیروزی برای من مهم نیست.

بازیکن اسپانیایی درباره دوران گواردیولا گفت: در  بارسلونا همیشه می‌پرسیدم چرا. ما این امتیاز را از دست داده بودیم. گواردیولا تحول عظیمی در جهان فوتبال ایجاد کرد. یک قبل و بعد از گواردیولا وجود دارد. حریفان ابتدا فکر می‌کنند چگونه این تیم را کنترل کنند اما همیشه شکست می‌خورند. با گواردیولا می‌دانستیم تیم‌ها نسبت به ما خیلی به تاکتیک فکر نمی‌کنند. این موضوع باعث برتری‌مان می شد به خصوص برابر تیم‌های انگلیسی.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۶۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان