//
کدخبر: ۱۳۸۷۰۷ //

یادگاری مدیران سابق برای تراکتورسازی؛ ۱۵ میلیارد ناقابل جریمه!

شاهکار های مدیریتی در فوتبال ایران اگر روزی به پایان برسد، قطعا آن روز به عنوان جشن ملی باید نامگذاری شود.

یادگاری مدیران سابق برای تراکتورسازی؛ 15 میلیارد ناقابل جریمه!
به گزارش فرتاک نیوز،

  با وجود حضور انواع و اقسام مشاوران حرفه ای و زبده ای که در باشگاه های بزرگ ایران وجود دارند، اتفاق های عجیب و غیر قابل باوری در عملکرد آنها رقم می خورد که با هیچ منطق و هیچ درکی قابل بازخوانی نیست! همانند قرارداد های کاملا غیر حرفه ای و غیر اصولی که بدترین نتایج ممکن را برای تیم و آیندگان به بار می آورد.

سال هاست که هیچ برند بزرگی در حوزه تامین البسه باشگاه ها در ایران وجود ندارد و فقط شاهد برند های تحت لیسانس چین بوده ایم که با راه اندازی خط تولید خود در منیریه، کیت هایی بی کیفیت را به باشگاه ها با گزاف ترین قیمت ممکن فروخته اند؛ اگر بخواهیم به صورت کلی و با در نظر گرفتن تمامی چند و چون کیفیت این برند ها را با برند های ایرانی مورد مقایسه قرار دهیم، مطمئنا برند های ایرانی با نمره ای قابل قبول روبرو خواهند شد و برند های نامبرده تحت لیسانس چشم بادامی ها مردود خواهند شد.

شرکت چینی لی نینگ که در فوتبال ایران سفره ای بسیار بزرگ را پهن کرده است و امروز باشگاه استقلال و پرسپولیس را هم تحت پوشش خود قرار داده است، در اقدامی عجیب پرونده شکایت خود را از باشگاه تراکتورسازی به دلیل پرداختن نشدن 1 میلیون و 200 هزار دلار از قراردادش ارجاع داده است تا خطری بزرگ بیخ گوش تی تی ها باشد.

این اتفاق در دوران مدیریت شخص آجورلو در باشگاه تراکتور سازی رقم خورده است! مدیری که سرانجام رضایت به کناره گیری از باشگاه کرد تا محمدرضا زنوزی خریدار آن شود و اوضاع را در کنترل خود بگیرد؛ مشخصا شکایت لی نینگ از باشگاه تراکتورسازی به فصل 95/96 باز می گردد، چرا که این کمپانی چینی تنها برای یک فصل با تی تی ها چنین قراردادی را منعقد کرد تا علاوه بر این  پیش پرداختی 500 هزار دلاری را به عنوان حسن نیست قرمز های تبریز، دریافت کند و مجموع ارزش قراردادش با تراکتوری ها چیزی به ارزش 1 میلیون و 700 هزار دلار برسد.

اولین سوالی که مطرح می شود این است که اصل ارزش سهام شرکت لی نینگ به 5 میلیون دلار هم می رسد که قراردادی به ارزش 1.3 سهام آن منعقد شده است؟  سوال بعدی این است که لی نینگ به چه دلیل می بایست لی نینگ ناشناخته از تراکتورسازی مشهور و پر هوادار یک میلیون و 700 هزار دلار سود کسب کند؟ آیا آنها سود نام خود را گرفته اند یا بواسطه خدمات ناچیزی که ارائه داده اند  چنین امتیازی را گرفته اند؟ سوال مهم تری که بوجود می آید این است که مدیران تی تی ها اصلا به بودجه خود نگاه نکردند؟ چطور آنها چنین اشتباه بزرگی را صورت دادند؟!  آدیداس و نایکی قطعا با همین هزینه از خدایشان هم بود کیت های تراکتورسازی را تامین کنند!

این اشتباه بزرگ در دوران مدیریت باشگاه توسط ارگانی نظامی رقم خورده است و حالا که تملک باشگاه در اختیار یک شخص حقیقی است، باید جریمه پرداخت نشدن قرارداد کذائی با لی نینگ بر گردن زنوزی باشد؟! مگر 15 میلیارد تومان عدد کمی است؟! با این هزینه تی تی ها می توانند از دفاع تا نوک خط حمله خود را قدرت ویران کننده ای ببخشند! چگونه می توان این ظلم را در حق باشگاه و هواداران توجیه کرد؟!

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۸۷۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان