//
کدخبر: ۱۳۷۰۷۷ //

بررسی عملکرد لژیونر های ایرانی در فصل نقل و انتقالات

در فاصله کوتاه بین برگزاری جام جهانی و جام ملت های آسیا، لژیونر های ایرانی در سراشیبی افت به سر می برند.

بررسی عملکرد لژیونر های ایرانی در فصل نقل و انتقالات
به گزارش فرتاک نیوز،

 با وجود آنکه آمار های تیمی ایران در جام جهانی 2018 چشمگیر نبود، اما نمایش های فردی چند بازیکن امیدواری زیادی در خصوص انتقال آنها به تیم های اروپایی به وجود آورده بود. اما اوضاع مطابق میل فوتبالیست های ایرانی پیش نرفت و پیشنهاد های مهمی به دست آنها نرسید. 13 بازیکن از فهرست کارلوس کی روش در تابستان تیم خود را تغییر دادند که به جز سامان قدوس، سایرین وضعیت مناسبی در باشگاه های خود ندارند.

مهاجرت معکوس:

-518502

 

سه کاپیتان اول ایران از تیم های خارجی جدا شده و به لیگ ایران و باشگاه تراکتورسازی بازگشتند. برای این سه هزینه های فراوانی شد اما تاکنون عملکردی که از آنها انتظار می رفت دیده نشده است. دژاگه و حاج صفی در افت جدی به سر می برند و مسعود شجاعی هم کمی بهتر از این دو بوده اما هنوز با روزهای اوج خود فاصله دارد.

اماراتی ها:

امید ابراهیمی بی تردید از بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی روسیه بود که پس از پایان این تورنمنت ترجیح داد از استقلال جدا شود و در تیم رده پایین الاهلی به میدان برود. به همراه او نیمکت نشین ثابت تیم ملی در تمام مسابقات نیز راهی این تیم شد. خانزاده در الاهلی به مانند ابراهیمی عملکردی کاملا معمولی داشته اند که حتی شایعه خروج آنها از لیست نیز شنیده شود.

انگلیسی ها:

کریم انصاری فرد و سعید عزت اللهی هر دو راهی چمپیون شیپ انگلیس شدند. آنها زمان زیادی را برای پیوستن به تیم جدیدشان تلف کردند و شاید در انتظار پیشنهاد بزرگتری بودند که این اتفاق رخ نداد! عزت اللهی تنها دقایقی در ردینگ به دست آورده است و هنوز بازیکن ثابت این تیم نیست و انصاری فرد نیز کماکان اجازه کار در انگلیس را ندارد و معلوم نیست چه آینده ای در انتظار او خواهد بود.

ترکیه ای ها:

-37529

 

مجید حسینی به همراه وحید امیری راهی ترابوزان اسپور شدند. برای مدافع سابق استقلال انتخاب درستی به نظر می رسد اما عملکرد امیری با توجه به وضعیت فعلی پرسپولیس و خود او این یک انتخاب اشتباه است. وینگر سابق سرخ ها به شدت افت کرده و در بازی برابر بولیوی نیز این موضوع را نشان داد که برای فیکس شدن در باشگاهش هنوز کار بسیار سختی در پیش دارد.

پور علی گنجی در بلژیک:

مدافع فصل پیش السد که در ترکیب ثابت این تیم جا افتاده بود تلاش کرد تا به یک تیم اروپایی منتقل شود. این اتفاق هم رخ داد اما نه با یک تیم سطح بالا. یوپن آخرین تیم جدول رده بندی این کشور است و پور علی گنجی حلا با مصدومیت جدی که نصیبش شده باید چند ماهی را دور از باشگاهش سپری کند.

گرانترین لژیونر تاریخ ایران:

 

-490567

 

علیرضا جهانبخش نه به عنوان یک ستاره در جام جهانی، بلکه به عنوان پدیده اردویسه هلند راهی برایتون شد. لیگ برتر انگلیس به عنوان جذاب ترین لیگ دنیا چالشی سخت برای علیرضا بود. نکته جالب در خصوص جهانبخش این است که او به لستر سیتی نرفت تا نیمکت نشین نباشد اما این اتفاق برای او در برایتون رخ داد اما با توجه به هزینه رکورد شکن این باشگاه برای لژیونر ایرانی به نظر می رسد در ادامه فصل فرصت بازی به او خواهد رسید.

ستاره ای در لیگ 1 فرانسه:

سامان قدوس، هافبک مهاجم دوست داشتنی فوتبال ایران با همه حواشی که در انتقالش به هوئسکا و سپس آمینز رخ داد، خیلی زود خودش را نشان داد تا ثابت کند در روسیه نیز حقش بود که به عنوان مهره ثابت در ترکیب ایران به میدان رود. در میان تمام لژیونر های ایرانی، قدوس بهترین عملکرد را داشته و تبدیل به یکی از ارکان کلیدی آمینز در لیگ فرانسه شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۷۰۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان