//
کدخبر: ۱۲۹۲۸۰ //

قلعه‌نویی می‌برد ولی عصبانیست

امیرقلعه نویی علیرغم اینکه تیمش رتبه دوم جدول رده بندی را به خود اختصاص داده ولی همچنان لبخند نمی زند !

قلعه‌نویی می‌برد ولی عصبانیست
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم فوتبال سپاهان برخلاف دو سال گذشته که با ویسی و کرانچار شروع امیدوارکننده ای نداشت، امسال با امیرقلعه نویی در قامت یک مدعی ظاهر شده و در دیدار برابر فولادخوزستان هم موفق شد با کسب اولین پیروزی فصل در نقش جهان علاوه بر شکستن طلسم پیروزی در این ورزشگاه، جایگاه دومی خود را نیز از پرسپولیس بازپس بگیرد.

سپاهان با سه امتیازی که با پیروزی 3 بر 1 مقابل فولادخوزستان کسب کرد، حالا از 7 مسابقه 13 امتیازی است و رتبه دوم را پیش از برگزاری دیدار پرسپولیس برابر سپیدرود در اختیار گرفته، ولی هنوز امیرقلعه نویی از نمایش های تیمش راضی نیست.

قلعه نویی اولین بار در کنفرانس خبری پس از پیروزی در دربی اصفهان شاگردانش را مستحق جریمه از سوی مدیران باشگاه دانسته بود و یک هفته پیش هم پس از پیروزی 3 بر 1 مقابل شهرداری ماهشهر با عصبانیت بیشتری این خواسته را تکرار کرد و معتقد بود که پیراهن سپاهان برای برخی بازیکنان این تیم گشاد است !

طی 8 دیداری ( 7 دیدار لیگ برتر و یک دیدار جام حذفی) که تاکنون طلایی پوشان با قلعه نویی تجربه کرده اند، شرایط آنقدرها هم ساده نبوده؛ سرمربی با تجربه سپاهان در دیدار برابر تراکتورسازی پیروزی را در ثانیه های پایانی از دست داد و به شدت از این موضوع عصبانی بود و در دیدار برابر پارس جنوبی هم بختیار رحمانی را در دقیقه 20 بیرون کشید تا نشان دهد با هیچ بازیکنی در تیم اگر در چارچوب اهداف او عمل نکند، تعارفی ندارد.

اما این مربی اوج عصبانیت خود را در دیدار جام حذفی برابر شهرداری ماهشهر نشان داد که تیمش در 18 دقیقه سه گل زد ولی نتوانست به روند خوبش ادامه دهد و همین باعث شد تا امیرقلعه نویی به دلیل ناراحتی بیش از حد در کنفرانس خبری شرکت نکند و بازیکنانش را زیر تازیانه بگیرد.

قلعه نویی امروز هم در طول بازی و به خصوص در نیمه اول بارها به عملکرد شاگردانش معترض بود و اواسط نیمه اول وقتی کارگردان تلویزیونی از او کلوزآپ گرفته بود، او با عصبانیتی غیرمعمول در حال توصیه نکات مدنظرش به یکی از بازیکنان بود؛ توصیه هایی که اصلا دوستانه به نظر نمی رسیدند.

قلعه‌نویی می‌برد ولی عصبانیست

این مربی در کنفرانس خبری پس از بازی هم بار دیگر به این موضوع اشاره کرد که نگرش بازیکنان سپاهان در حد نام این تیم نیست و آنها پس از اینکه از حریف پیش می افتند، بازی را به حریف می دهند و همین باعث می شود که لطمه بخورند. اما چرا قلعه نویی در این فصل اینگونه با شاگردانش رفتار می کند؟

طی سه سال گذشته برانکو ایوانکوویچ با حضور در فوتبال ایران، معادلات قدرت حداقل در سطح مربیان را تغییر داده و به همین دلیل بود که رقیب دیرینه پرسپولیسی ها در پایتخت پس از منصوریان اصلا به گزینه داخلی فکر نکرد و شفر را برای سر و سامان دادن به اوضاع به ایران آوردند.
قلعه نویی پرافتخاترین مربی لیگ برتر با کسب 5 عنوان قهرمانی به شمار می رود؛ 5 عنوانی که دو قهرمانی آن همراه با سپاهان و سه قهرمانی آن هم با استقلال به دست آمده است. این مربی باتجربه طی دو سال گذشته هم به جرات می توان گفت که در قالب سرمربی دو تیم تراکتورسازی و ذوب آهن جدی ترین رقیب برانکو برای کسب قهرمانی لیگ برتر بوده است ولی در هر فصل به دلایلی رقابت را به سرمربی کروات سرخپوشان واگذار کرده است.

قلعه نویی در تراکتورسازی تا پایان نیم فصل اول قدم به قدم با پرسپولیس پیش می رفت ولی جدایی رفیعی و محرومیت این تیم از پنجره نقل و انتقالات در کنار قدرت گرفتن سرخپوشان، تمام قدرت قلعه نویی برای جنگیدن با برانکو را گرفت تا در نیم فصل دوم عملا این مربی از رسیدن به عنوان قهرمانی بازبماند. در ذوب آهن اما ماجرا به شکل دیگری پیش رفت؛ قلعه نویی نیمه اول فصل را به دلایلی که هنوز تمایلی به صحبت شفاف در مورد آنها ندارد از دست داد و در نیم فصل دوم هر چه قدر هم خوب نتیجه گرفت و حتی موفق به شکست رو در روی برانکو شد، نتوانست به پرسپولیس برسد و بار دیگر قلعه نویی که به ژنرال آبی‌ها معروف است، جام را به برانکو واگذار کرد.

قلعه‌نویی می‌برد ولی عصبانیست

داستان برای قلعه نویی مشخص است؛ او نمی خواهد برای سومین سال متوالی مغلوب برانکو یا حتی شفر شود. او می خواهد به ششمین عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر با سپاهان دست پیدا کند و در این مسیر دست به هر کاری خواهد زند تا اتفاقات نیم فصل دوم تراکتورسازی و نیم فصل اول ذوب آهن دیگر برایش تکرار نشود و شاید همین موضوع هم دلیل اصلی انتخاب سپاهان بوده است.

این درست که قلعه نویی امشب برای اولین مرتبه رضایتی نسبی از عملکرد شاگردانش نشان داد، اما هیچ چیز به غیر از قهرمانی برای این مربی که حالا باید یک تنه مقابل خارجی های نامدار بایستد، نمی تواند او را آرام کند؛ آن هم در باشگاهی مانند سپاهان که زیرساخت های مناسبی برای قهرمانی دارد، همه چیز برای قدرتنمایی دوباره قلعه نویی فراهم است؛ پس چرا نباید مقابل اشتباهاتی که مقابل رسیدن به اهدافش اتفاق می افتد بایستد؟ برای ژنرال اشتباه بازیکن یا داور فرقی نمی کند؛ برای او که دنبال ششمین تاج گذاری است، اشتباه پذیرفتنی نیست.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۲۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان