//
کدخبر: ۱۲۵۶۱ //

انریکه؛ پرخرج ترین مربی تاریخ بارسلونا

به جرات می توان گفت که در تاریخ بارسلونا هیچ مربی ای در سه سال نتوانسته همچون لوئیس انریکه خرج روی دست باشگاه بگذارد.

انریکه؛ پرخرج ترین مربی تاریخ بارسلونا
به گزارش فرتاک نیوز،

 لوئیس انریکه شب گذشته در نشست خبری پس از بازی با خیخون رسما اعلام کرد که از فصل بعد دیگر هدایت بارسا را بر عهده نخواهد داشت. البته او تا همین جا و پس از گذشته دو سال و نیم از حضورش روی نیمکت آبی اناری ها، یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ باشگاه است و توانسته 8 جام از 10 جام ممکن را کسب کرده و امسال نیز احتمال می رود بر تعداد این افتخارات اضافه شود.

با این حال مدیران بارسا از یک جهت می توانند از جدایی انریکه خوشحال باشند. در واقع انریکه بخش اعظمی از این افتخاراتش را مدیون خریدهای گرانقیمتی است که در سه سال اخیر بارسلونا با درخواست او انجام داده است. بسیاری معتقدند که با ورود انریکه، روند بازیکن سازی در این باشگاه بسیار افت کرده و اعتماد به جوانان نیز دیگر مثل دوران گواردیولا نیست.

01184507

بارسلونا از زمان حضور انریکه تاکنون 343 میلیون یورو برای خرید 16 بازیکن جدید هزینه کرده است. رقمی بی سابقه در تاریخ این باشگاه آن هم فقط در سه سال.

سال اول(2014) برای جذب تراشتگن، متیو، سوارز، راکیتیچ، فرمالن، داگلاس، براوو و هلیلوویچ، 170 میلیون یورو هزینه شد و جالب اینکه 4 تای آخری دیگر در بارسا حضور ندارد.

سال دوم(2015) با وجود محروم بودن بارسا از خرید بازیکن، این باشگاه آردا توران و ویدال را با رقم 52 میلیون یورو به خدمت گرفت و اسامی شان را در ژانویه 2016 به ثبت رساند.

تابستان 2016 نیز بارسلونا رقمی معادل 114 میلیون یورو برای جذب گومس، اومتیتی، دینیه، سیله سن، دنیس سواز و آلکاسر هزینه کرد.

بارسا با این هزینه ها در فصل جاری هنوز در سه جام شانس قهرمانی دارد؛ هرچند که در لیگ قهرمانان با توجه به شکست 4-0 از PSG، در آستانه حذف از رقابت هاست.

منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان