//
کدخبر: ۱۱۹۷۵۶ //

تیم منتخب هفته چهارم لیگ برتر/سرخابی ها بدون نماینده

تیم منتخب هفته چهارم لیگ برتر در حالی انتخاب شده است که تیم پارس جنوبی جم با ۳ بازیکن بیشترین نماینده را در ترکیب هفته دارد.

 تیم منتخب هفته چهارم لیگ برتر/سرخابی ها بدون نماینده
به گزارش فرتاک نیوز،

 هفته چهارم مسابقات لیگ برتر ایران شب گذشته به پایان رسید و پدیده مشهد با کسب برتری برابر سپیدرود رشت با ۹ امتیاز به صدر جدول مسابقات رسید. شاگردان یحیی گل‌محمدی در اولین دیدار هفته به مصاف سپیدرود رشت رفتند و با شکست ۲-۰ این تیم بحران زده عنوان صدرنشینی را به دست آوردند. در دیگر دیدار حساس این هفته تیم پارس جنوبی جم در خانه توانست بار دیگر استقلال تهران را شکست دهد و با نتیجه ۱-۰ مقابل حریف قدرتمند خود به پیروزی برسد.

در دیگر مسابقات روز پنجشنبه هم تیم فولاد خوزستان بازی باخته مقابل نساجی را با نتیجه برد ۲-۱ پشت سر گذاشت و هفت امتیازی شد. تیم پیکان هم به نتیجه‌ای بهتر از تساوی خانگی ۱-۱ مقابل شاگردان فیروز کریمی در ماشین‌سازی دست نیافت‌.

اما در روز‌ جمعه مسابقات لیگ برتر با هیجان بیشتری ادامه یافت. در اولین دیدار این روز تیم تراکتورسازی تبریز با حضور در استادیوم مملو از تماشاگر یادگار امام تبریز به مصاف سایپا تهران رفت و با تک گل دانیال اسماعیلی‌فر به اولین ۳ امتیاز خود در لیگ هجدهم دست یافت.تیم پرسپولیس تهران هم در ورزشگاه آزادی برابر نفت مسجدسلیمان قرار گرفت و به نتیجه‌ای بهتر از تساوی ۰-۰ برابر این تیم دست نیافت تا در رده سوم قرار بگیرد.  شاگردان امیر قلعه‌نویی در سپاهان هم توانستند دربی اصفهان را با برد پشت سر بگذارند و در یک جدال جذاب و نفس‌گیر ذوب‌آهن را با نتیجه ۲-۱ شکست دهند. آخرین مسابقه هفته چهارم هم در آبادان برگزار شد و تیم صنعت نفت آبادان با نتیجه ۲-۲ مقابل استقلال خوزستان متوقف شد.

ترکیب تیم منتخب هفته چهارم به شرح زیر است:

دروازه‌بان :

ایمان صادقی (سپیدرود رشت):

در روز شکست سپیدرود بی شک ایمان صا‌دقی بهترین بازیکن میدان بود.‌ دروازه‌بان جوان و با تجربه سپیدرود در اولین بازی خود برای این تیم پرطرفدار گیلانی خوش درخشید و مانع از سنگین‌تر شدن شکست سپیدرود در دومین بازی خانگی شد. صادقی اگر چه در این مسابقه دو گل دریافت کرد اما با واکنش‌های خوب خود به خصوص در نیمه دوم بازی بارها دروازه‌اش را از خطر فروپاشی نجات داد و جور اشتباهات خط دفاعی را یک تنه به دوش کشید. او در این دیدار شوت بسیار زیبای اکبر صادقی را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و دقایقی بعد با یک دبل سیو استثنایی امین قاسمی‌نژاد و محمدرضا خلعتبری را در گشودن دروازه ناکام گذاشت تا علی‌رغم شکست تیمش به عنوان دروازه‌بان برتر هفته شناخته شود.

مدافعان:

محمد ستاری(پارس جنوبی جم) :

مدافع چپ پارس جنوبی هرقدر پارسال در ترکیب ذوب آهن مقابل وریا غفوری ناکام ماند،در بازی پنجشنبه شب اجازه خودنمایی به شماره 21 استقلال را نداد. ستاری در جناح چپ پارس جنوبی با عملکرد خوبی که داشت اجازه نفوذ به فرشاد محمدی مهر و وریا غفوری را نداد و همه توپ هایی که از آن سمت به طرف دروازه پارس جنوبی رفت را دفع کرد. نتیجه عملکرد خوب ستاری در این پست چنین بود که استقلالی ها نتوانستند ارسالی از سمت او روی دروازه در طول 90 دقیقه داشته باشند. ستاری که هماهنگی خوب در سمت چپ پارس جنوبی با روح الله سیف اللهی دارد، با استفاده از قدرت پای چپش چندین بار فضا را برای فرار این بازیکن فراهم کرد و موقعیت هایی روی این صحنه ها برای پارس جنوبی ایجاد شد.

عزت‌الله پورقاز (سپاهان اصفهان):

شاید بتوان سپاهان را فاتح بزرگ هفته دانست. تیمی که با هدایت امیر قلعه‌نویی حالا مدعی شده است و توانست در دیدار چهارم خود در لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن به یک برد بزرگ دست پیدا کند. مدافع سابق تیم ملی که حالا با حضور قلعه‌نویی احیا شده است در این دیدار عملکرد خوبی از خود نشان داد. پورقاز در نیمه اول و دو دقیقه بعد از گل نخست سپاهان توانست از نفوذ خود استفاده کند و گل دوم تیمش را با ضربه سری زیبا وارد دروازه مظاهری کند. اما مدافع میانی طلایی پوشان در نیمه دوم بهتر ظاهر شد. جایی که ذوبی‌ها برای جبران گل خورده فشار زیادی را بر روی دروازه سپاهان وارد کردند و مدافعان میانی این تیم توانستند به خوبی برابر حملات ذوب‌آهن مقاومت کرده و سه امتیاز شیرین برای سپاهان به دست آوردند.

کولیبالی (نفت مسجدسلیمان):

این مدافع اهل مالی وفادارترین شاگرد عبدالله ویسی شناخته می‌شود. کولیبالی همراه با این مربی در استقلال خوزستان، سپاهان اصفهان و حالا در نفت مسجدسلیمان حضور داشته و جز بازیکنان ثابت ویسی است. این مدافع تنومند در جدال با پرسپولیس روز بسیار خوبی را پشت سرگذاشت و اجازه نفوذ و حرکت را به مهاجمان زهردار قرمزپوش علی‌الخصوص علی علیپور نداد. به همین دلیل شاگردان برانکو به سانتر از جناحین رو آوردند تا بتوانند قفل دروازه نفت را باز کنند که در این مورد هم کولیبالی موفق ظاهر شد و توانست اکثر ضربات سر را بالاتر از بازیکنان داخل زمین بزند و یک امتیاز شیرین برای تیم و مربی وفادار خود به عمل آورد.

هافبک‌ها:

حسین پورامینی(پارس جنوبی جم) :

مرد بی‌ادعای پارس جنوبی در میانه میدان نقشی محوری مقابل استقلال داشت. حسین پورامینی در اکثر نبردهای تن به تن با فرشید اسماعیلی توانست موفق عمل کند و اجازه نفوذ و دریبل را به ستاره کلیدی استقلالی ها نداد. پورامینی با ایستادگی در خط هافبک پارس جنوبی جلوی ایجاد موقعیت های زیادی را برای استقلال گرفت. در حملات نیز پورامینی با پاس هایی که برای نفرات کناری پارس جنوبی ارسال کرد، فضا را برای ایجاد موقعیت گلزنی فراهم کرد. یکی از نکات مثبت دیگر بازی پورامینی توانایی حفظ توپ او در میانه میدان بود. جایی که با نگه داشتن توپ در وسط زمین فرصت را برای فرار بازیکنان هجومی تر فراهم می کرد و در نهایت پاس های دقیقی را برایشان ارسال می کرد.

مهدی کیانی (سپاهان اصفهان):

کاپیتان فصل گذشته تراکتورسازی تبریز حالا به عنوان کاپیتان پر افتخارترین تیم ایران شناخته می‌شود. هافبک تنومند سپاهان با استفاده از تجربه‌ی بالای خود توانست تیمش را به برد دلچسب در دربی اصفهان برساند. کیانی در این دیدار پاس گل اول تیمش را هم با ارسالی زیبا به نام خود زد. درست جایی که در میانه‌های میدان ضربه خطایی برای سپاهان به دست آمد و کاپیتان طلایی پوشان با ارسال دقیق خود برای محمدی گل اول برای سپاهان به دست آمد. در ادامه و علی الخصوص در نیمه دوم ذوبی‌ها فشار زیادی را بر روی دروازه شاگردان امیر قلعه‌نویی وارد کردند که مهدی کیانی با کمک خط دفاع خود توانست بیشتر حملات را خنثی کرده و در عوض سپاهان را صاحب موقعیت‌هایی کند.

سعید صادقی (پدیده مشهد):

هافبک راست پای خونه به خونه بابل و پیکان تهران این در بازی هفته چهارم لیگ برتر ستاره پدیده بود و یکی از عوامل تاثیرگذار صعود تیمش به صدر جدول مسابقات شناخته شد. صادقی مقابل سپیدرود به دستور یحیی گل‌محمدی در خط هافبک به بازی گرفته شد و توانست بر هر دو گل تیمش تاثیر بگذارد. این هافبک جوان در دیدار مقابل سپیدرود به خوبی در عمق دفاع سپیدرود نفوذ کرده و یاران خود را صاحب موقعیت گلزنی می‌کرد. وی در نیمه اول با دریافت پاس قطری قاسمی‌نژاد از سمت راست زمین به سرعت تو را به جریان درآورد و با ارسال سانتری زیبا به محوطه جریمه سپیدرود گل اول پدیده را طرح ریزی کرد. صادقی که در نیمه دوم هم ستاره تیمش بود، توانست در دقیقه ۷۶ با ارسال کرنری کوتاه به تیر اول یونس شاکری را در موقعیت گلزنی قرار دهد و پدیده را به گل دوم برساند.

روح الله سیف اللهی(پارس جنوبی جم) :

وینگر چپ پارس جنوبی مقابل استقلال با سرعت استثنایی و تکنیک خوبش از جناح چپ بارها نفوذ کرد و روز سختی را برای آبی های پایتخت رقم زد. سیف‌اللهی که یار مستقیمش فرشاد محمدی مهر بود بارها او را دریبل زد و حتی کمک سایر بازیکنان استقلال به محمدی مهر هم در طول بازی نتوانست جلودار سیف‌اللهی شود. او در بازی دیروز چندین بار با استارت‌های سریع به محوطه جریمه رسید و اگر کمی خوش شانس بود هم می‌توانست گل بزند وهم پاس گل بدهد. نمونه‌اش هم ارسال زیبایی بود که برای صالحی انجام داد و او با بی‌دقتی موقعیت استثنایی را در نیمه دوم از دست داد و ضربه ای که خودش با اختلاف کم به سمت مخالفت رحمتی زد و با بدشانسی از کنار دروازه عبور کرد.  سیف‌اللهی قطعا یکی از دونده‌ترین بازیکنان حاضر در زمین بود و نشان داد در آینده می‌تواند یک مهره تاثیرگذار برای پارس جنوبی باشد.

اشکان دژاگه (تراکتورسازی تبریز):

کاپیتان تیم ملی ایران این روزها در ترکیب پرستاره تراکتورسازی به خوبی می‌درخشد و به دنبال این است ثابت کند که برای استراحت به ایران نیامده! دژاگه که در روز سیاه تراکتور مقابل استقلال بهترین بازیکن تیمش بود، روند خوبش را در هفته چهارم هم ادامه داد تا شاگردان توشاک با کسب برتری مقابل سایپا به اولین سه امتیاز خود دست در لیگ هجدهم دست یابند. بی شک دژاگه همراه با مسعود شجاعی به تنهایی سطح بازی تراکتور را جا به جا کرده و این تیم پرطرفدار را تاکتیک پذیر کرده‌اند. شماره ۲۱ تراکتور در جدال برابر سایپا به خوبی نبض جریان بازی را در دست گرفت و با پاس‌های هوشمندانه خود موقعیت‌هایی را برای تراکتوسازی ایجاد می‌کرد. هم‌چنین دژاگه در بسیاری از موارد با پخش کردن به موقع توپ و ایجاد مثلث همراه با دیگر یارانش مالکیت بازی را به نفع تراکتورسازی چرخاند تا به شایستگی در تیم هفته چهارم باشد.

مهاجمان:

حسن بیت‌سعید (فولاد خوزستان) :

مهاجم سابق استقلال تهران تا به اینجای کار بهترین بازیکن فولاد خوزستان به حساب می‌آید. بیت سعید در دیدار اول تیمش مقابل پارس جم هر دو گل فولاد را به ثمر رساند و حالا با درخشش برابر نساجی یک تنه شش امتیاز برای قرمزپوشان اهوازی به دست آورده است. وی در بازی با نساجی توانست از غفلت مدافعان حریف به خوبی استفاده کند و با نفوذ بین دو نفر و استفاده از هوش خود یک پنالتی برای فولاد به ارمغان آورد. در ادامه این مهاجم با تکیه با تکنیک خود توپ را تا نزدیکی محوطه جریمه پیش آورد و با شلیک آن به سمت دروازه و پس از برخورد به تیرک و سپس حامد لک، گل دوم برای فولاد به دست آمد تا سیروس پورموسوی از این دیدار سه امتیاز شیرین کسب کند.

وحید خشتان (استقلال خوزستان):

بی شک این مهاجمان جوان تا به اینجا پدیده لیگ برتر فوتبال ایران بوده است. خشتان با دو گلی که روز گذشته وارد دروازه صنعت نفت آبادان کرد، حالا با چهار گل بالاتر از دیگر مهاجمان نامدار لیگ برتر به عنوان آقای گل شناخته می‌شود. وی در دیدار مقابل نفت در همان نیمه اول از پاس کریمی نهایت استفاده را برد و با یک ضربه زیبا توپ را از بالای سر گردان رد و گل اول را برای استقلال خوزستان به ثمر رساند. او در نیمه دوم هم زهر خودش را بار دیگر با تیم میزبان ریخت و با ضربه‌ای روی پا و قدرتمند گل دوم تیمش را وارد دروازه صنعت کرد که این گل ۷ دقیقه بیشتر دوام نداشت و کرار بازی را به تساوی کشاند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۷۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان