//
کدخبر: ۱۱۷۵۶۰ //

برنامه دیدارهای امروز لیگ برتر/ سکانسی جدید از جدال استقلال و تراکتورسازی با حضور دژاگه و شجاعی

پرونده هفته سوم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام ۵ دیدار بسته می‌شود.

برنامه دیدارهای امروز لیگ برتر/ سکانسی جدید از جدال استقلال و تراکتورسازی با حضور دژاگه و شجاعی
به گزارش فرتاک نیوز،

در ادامه هفته سوم لیگ برتر فوتبال، امروز (جمعه) 5 دیدار دیگر برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتورسازی تبریز خواهد بود.

پدیده ــ صنعت نفت آبادان

شاگردان یحیی گل‌محمدی فصل را با شکست خانگی مقابل پرسپولیس آغاز کردند، اما در هفته دوم استقلال خوزستان را در بیرون از خانه بردند تا با روحیه خوب گام به مسابقه امروز بگذارند. آنها برابر تیمی قرار می‌گیرند که دو هفته اول را با تساوی پشت سر گذاشته‌اند. اگر پدیده بتواند نفت را شکست دهد، جهش خوبی در جدول داشته و هم اندوخته خوبی برای نیم فصل پیش رو خواهد داشت. نفت آبادان هم همین شرایط را دارد و با برد در زمین پدیده، بدون شکست مانده و می‌تواند به دیدارهای بعدی خود امیدوار باشد. نفت هنوز با سرمربی جدید خود طعم پیروزی را نچشیده و برتری در بازی برابر پدیده می‌تواند نگاه‌ها را به سمت این تیم جلب کند.

نفت مسجدسلیمان ــ فولاد خوزستان

تیم‌های جنوبی در شرایط خوبی با هم بازی نخواهند کرد. فولاد هفته گذشته با سه گل در ورزشگاه آزادی به پرسپولیس باخت، دیداری که خوزستانی‌ها در آن نمایش خوبی نداشتند. مسجد سلیمانی‌ها هم تنها یک امتیاز دارند و اگر روند عدم نتیجه‌گیری آنها ادامه پیدا کند، وارد بحران خواهند شد. همه تیم‌ها خوب می‌دانند که امتیازات نیم فصل اول چقدر مهم است و اگر نفت در خانه خود نتواند امتیازی بگیرد، شرایط برای آنها در ادامه فصل سخت خواهد شد. اکبر پورموسوی سرمربی فولاد خوزستان با وجود برد در هفته اول، نتوانسته تیمی راهی مسابقات کند که بتوان نشانی از مدعی را در آن دید، بنابراین این مربی که فصل گذشته با انتقادهای زیادی از سوی هواداران فولاد روبه‌رو شده،  روزهای سختی دارد و باید نتایج در خور شأن فولاد کسب کند.

سپاهان ــ پیکان

شاگردان امیر قلعه‌نویی در هفته دوم در رشت با نتیجه باورنکردنی 6 بر یک سپیدرود را شکست دادند، اما سرمربی باتجربه سپاهان خوب می‌داند تیمش برابر حریفی به برتری پر گل رسید که با انواع و اقسام حواشی روبه‌روست. سپاهان در هفته سوم برابر پیکان به خوبی محک خواهد خورد، چرا که شاگردان مجید جلالی از دو بازی اول لیگ برابر استقلال به تساوی بدون گل رسیده و سایپا را با سه گل شکست داده‌اند. اگر چه سپاهان به مراتب تیمی پرمهره‌تر از پیکان است، اما در لیست پیکان هم بازیکنان خوبی دیده می‌شوند، از چهره‌های باتجربه‌ای چون محمد قاضی تا مهدی شیری و علی حمودی.

بدون شک یکی از دیدارهای حساس لیگ برتر این دیدار خواهد بود، اگر پیکان بتواند از حریف خود امتیاز بگیرد، گام بلندی برای رسیدن به بالای جدول برمی‌دارد. سپاهان هم که با پیکان هم امتیاز است، دوست ندارد در هفته‌های ابتدایی امتیاز از دست دهد. با توجه به توقف پرسپولیس برابر استقلال خوزستان، سپاهان می‌تواند با برتری برابر پیکان به صدر جدول رده‌بندی صعود کند. شاگردان قلعه‌نویی 4 امتیازی هستند و پرسپولیس 7 امتیازی است و سپاهان در صورت برتری با تفاضل گل بهتر به صدر جدول صعود خواهد کرد. پیکان 4 امتیازی هم همین شرایط را دارد و می‌تواند با پیروزی در این بازی جای پرسپولیس را بگیرد، البته شاگردان جلالی در صورت پیروزی یک بر صفر در تمام آمار با پرسپولیس برابر خواهند شد.

استقلال ــ تراکتورسازی

مهم‌ترین بازی هفته را بدون تردید استقلال و تراکتورسازی برگزار می‌کنند. وقتی به تاریخچه این دو تیم نگاه می‌کنیم، حواشی زیادی را می‌بینیم. یکی از دلایلی که این دیدار را همیشه جذاب کرده، حضور بازیکنان و مربیانی است که در هر دو تیم حضور داشتند. لیگ یازدهم، امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی شد و این تیم را نایب قهرمان لیگ کرد، در دیداری که در تهران برگزار شد، فرهاد مجیدی که رابطه خوبی با قلعه‌نویی نداشت، پس از گلزنی شادی گلش را مقابل نیمکت تراکتورسازی انجام داد تا واکنش‌های زیادی را در پی داشته باشد، اما تیم قلعه‌نویی استقلال را با نتیجه سه بر دو شکست داد.

در بازی برگشت اما، اتفاقات زیادی افتاد. مجتبی جباری با قلعه‌نویی و ستار همدانی مشکل داشت و در راهروی رختکن با هم درگیری لفظی پیدا کردند، در همان دیدار گلوله‌های برفی از سوی تماشاگران تبریزی به سمت بازیکنان استقلال پرتاب می‌شد. استقلال هم در میان اعتراض تراکتوری‌ها به داوری، با دو گل برنده شد.

یک سال بعد این قلعه‌نویی بود که باید برابر تراکتورسازی صف آرایی می‌کرد، درگذشت مادر او و همچنین عمل جراحی روی پایش باعث شد در دیدار رفت حضور نداشته باشد، اما هواداران تراکتورسازی اعتقاد داشتند او برای اینکه با آنها روبه‌رو نشود، به تبریز نیامد. آندرانیک تیموریان سومین سکانس از تقابل‌های استقلال و تراکتورسازی است، او پس از اینکه با استقلال به مشکل خورد، نیم فصل لیگ چهاردهم به تراکتورسازی رفت. در بازی برگشت این دو تیم که در تهران برگزار می‌شد، هواداران استقلال به این بازیکن اسکناس‌ نشان دادند تا او را پولکی خطاب کنند، تیموریان هم پس از بازی به سمت تماشاگران تراکتورسازی رفت و در شادی آنها شرکت کرد تا هواداران استقلال در صفحات مجازی موضع تندی علیه او بگیرند.

سال بعد آن، قلعه‌نویی به تراکتورسازی برگشت و یک فصل و نیم هدایت این تیم را برعهده داشت. ماجرای تازه استقلال و تراکتورسازی، مهدی رحمتی بود. دروازه‌بانی که با قلعه‌نویی مشکلات زیادی داشت و در بازی برگشت لیگ پانزدهم دروازه‌بان استقلال موضع تندی علیه سرمربی سابقش گرفت، دیداری که استقلالی‌ها معتقد بودند شکست تیم‌شان به خاطر عدم تمرکز رحمتی بوده است. اگر چه سال گذشته رحمتی به سمت قلعه‌نویی رفت تا کینه‌ها فروکش کند. اینها بخشی از سکانس‌هایی از تقابل‌های جذاب استقلال و تراکتورسازی بوده است.

بازی امروز از چند جهت برای علاقه‌مندان به فوتبال جذاب خواهد بود، اول اینکه مسعود شجاعی و اشکان دژاگه با پیشنهاد مالک متمول تراکتورسازی به این تیم پیوستند. حضور این دو بازیکن در فوتبال ایران برای همه جذاب است و اگر جان توشاک سرمربی تراکتورسازی به آنها بازی بدهد، شاهد تقابل جذابی بین این دو بازیکن ملی‌پوش و استقلالی‌ها خواهیم بود. بازیکنانی که سال‌ها در اروپا و قطر بازی کرده و کمتر کسی فکر می‌کرد آنها ادامه فوتبال خود را در ایران پشت سر بگذارند. استقلال هم با جذب الحاجی گرو، نیومایر و مرتضی تبریزی کمی به وضعیت خودش سر و سامان داده است. آنها هنوز بردی در لیگ هجدهم کسب نکرده و می‌خواهند از این بازی برای پیروزی استارت بزنند.

 دیدار تیم‌های فوتبال گسترش فولاد و سپیدرود تبریز قرار بود، روز گذشته برگزار شود، اما به دلیل دیر رسیدن سپیدرود به تبریز، این بازی امروز برگزار خواهد شد.

برنامه بازی‌های امروز به شرح زیر است:

جمعه 19 مرداد

گسترش فولاد ــ سپیدرود ‌رشت، ساعت 18:15، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

داوران: سیدرضا مهدوی، جواد مداح، امیرمحمد داودزاده و کمیل غلامی

ناظر داوری: رسول فروغی

پدیده خراسان ــ صنعت نفت آبادان، ساعت 20‌، ورزشگاه امام رضا(ع)‌ مشهد

داوران: کوپال ناظمی، حمید سبحانی، محمدرسول زورقی و علی بای

ناظر داوری: رحیم رحیمی‌مقدم

‌نفت مسجدسلیمان ــ فولاد خوزستان، ساعت 20:30، ‌ ورزشگاه شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان

داوران: رضا کرمانشاهی، مهدی الوندی، قهرمان نجفی و پیمان فرخی‌مهر

ناظر داوری: یدالله جهانبازی

سپاهان ــ پیکان ، ساعت 20:30، ورزشگاه نقش جهان اصفهان

داوران: علی صفایی، فرهاد مروجی، محمد هاشمی‌نسب و روح‌الله شریفی

ناظر داوری: علیرضا کهوری

‌استقلال ــ تراکتورسازی تبریز، ساعت ‌20:30، ‌ ورزشگاه آزادی

داوران: مهدی سیدعلی، حسن ظهیری، تورج عیوض‌محمدی و جواد محمدی

ناظر داوری: حسن کامرانی‌فر

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۷۵۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان