//
کدخبر: ۱۱۳۰۹۸ //

حق به حق دار می رسد؟! ؛ پرونده مهدی ترابی پیچیده تر شد

هوشنگ نصیرزاده: ترابی با انعقاد قرارداد با چهار تیم پرسپولیس، استقلال، ملوان و سایپا سوپرمن بازی درآورده است.

حق به حق دار می رسد؟! ؛ پرونده مهدی ترابی پیچیده تر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

   هوشنگ نصیرزاده در خصوص پرونده مهدی ترابی گفت: حق با باشگاه تراکتورسازی تبریز است و مهدی ترابی با چهار تیم پرسپولیس تهران، استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز و ملوان بندر انزلی قرارداد بسته است.

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل گسترش فولاد تبریز در خصوص واگذاری این باشگاه و همچنین تبلیغات محیطی فدراسیون فوتبال و پرونده مهدی ترابی توضیحاتی را ارائه داد.

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد درباره میزان درآمد باشگاه ها از تبلیغات محیطی لیگ برتر بیان کرد:

    این موضوع در جلسات هیئت رئیسه سازمان لیگ و مجمع عمومی فدراسیون فوتبال مشخص می شود.

هوشنگ نصیرزاده درباره شرایط متقاضیان فعالیت در عرصه تبلیغات محیطی گفت:

    برای انتخاب مجری تبلیغات محیطی مزایده برگزار می شود و هر شرکت یا فردی که از لحاظ مالی پیشنهاد بهتری داشته باشد، برنده مزایده می شود. تبلیغات محیطی یا به شرکتی که در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است یا به افراد متخصص و فعال در عرصه تبلیغات واگذار می شود. درصدی هم که از میزان درآمدزایی تبلیغات محیطی به باشگاه ها می رسد برحسب میزان هواداران آنها متغیر است. مثلا باشگاه هایی مانند استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، صنعت نفت و سپاهان نسبت به تیم های سایپا و پیکان که تماشاگران کمتری دارند، به درآمد بیشتری از تبلیغات محیطی می رسند. البته در برخی کشورها این درآمد به نسبت سابقه حضور باشگا ها در لیگ برتر تقسیم بندی می شود.

هوشنگ نصیرزاده عضو علی البدل هیئت رئیسه سازمان لیگ افزود:

    اگر چنین قانونی در ایران اعمال شود تیم هایی که به تازگی از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرده اند مانند نفت مسجد سلیمان و نساجی درآمد کمتری دارند. در کل جدول تقسیم بندی درآمد تبلیغات محیطی از سوی سازمان لیگ مصوب می شود.

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد درباره انتقال امتیازی لیگ برتری این تیم به ماشین سازی تبریز اظهار داشت:

    هیچ انتقال امتیازی صورت نگرفته است و رسانه ها در این مورد اشتباه می کنند. تنها نام گسترش فولاد تغییر کرده است. همانگونه که سیاه جامگان به مشکی پوشان تغییر نام داد، نام گسترش فولاد هم به ماشین سازی تغییر می یابد. هیچ اتفاقی جز این رخ نداده است.

کارشناس حقوقی فوتبال ایران درباره آخرین وضعیت بررسی قرارداد های مهدی ترابی در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال بیان کرد:

    به نظر می رسد در این ماجرا حق با تراکتورسازی است چرا که ترابی با دراختیار داشتن دفترچه اعزام به خدمت سربازی که تاریخ آن ۱۹ تیر ۱۳۹۷ بوده است با تراکتورسازی قرارداد بسته و آن زمانی که هم که این کار صورت گرفته است، تراکتورسازی می توانسته بازیکن سرباز جذب کند. هیچ منعی هم برای مذاکره و انعقاد قرارداد برای این باشگاه وجود نداشته است. ترابی ۲ چک هم از تراکتورسازی گرفت اما در ادامه تاریخ اعزام به خدمت خود را از ۱۹ تیر به ۱۹ آبان تغییر می دهد. پس از این اقدام هم به سایپا بازگشت و با پرسپولیس قرارداد امضاء کرد.

نصیرزاده خاطرنشان کرد:

    جالب است سازمان نظام وظیفه عمومی با توجه به دفترچه دوم ترابی، او را به تیم ملوان انزلی معرفی می کند. در واقع مهدی ترابی با انعقاد قرارداد با چهار تیم پرسپولیس، استقلال، ملوان و سایپا سوپرمن بازی درآورده است. این موضوع واقعا گیج کننده است. باشگاه سایپا اشتباه می کند که می گوید ترابی حق عقد قرارداد با تراکتورسازی را نداشته چراکه در زمان انعقاد قرارداد، تراکتور اهلیت جذب بازیکن سرباز را داشته است. زمانیکه بازیکن سرباز دفترچه اعزام به خدمت می گیرد، ملاک پایان قرارداد تاریخ اعزام است نه قراردادی که با یک باشگاه امضاء کرده است. به همین دلیل تراکتورسازی تخلفی انجام نداده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: پارس فوتبال
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۰۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان