//
کدخبر: ۱۱۱۱۰۷ //

گزارش AFC از تیم ملی؛ ایران در جام جهانی قدرت خط دفاعی‌اش را نشان داد

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی در مورد عملکرد تیم ملی در جام جهانی را مورد بررسی قرار داد و به چشم‌انداز حضور این تیم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ پرداخت.

 گزارش AFC از تیم ملی؛ ایران در جام جهانی قدرت خط دفاعی‌اش را نشان داد
به گزارش فرتاک نیوز،

سایت رسمی کنفدارسیون فوتبال آسیا (AFC) با اشاره به موفقیت‌ها، ناامیدی‌ها و درس‌هایی که پنج نماینده این قاره از حضور در جام جهانی 2018 تجربه کردند، تأکید کرد اکنون این تیم‌ها توجه خود را معطوف مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 خواهند کرد.

سایت AFC نوشت: تیم ملی به‌عنوان دومین تیم برتر آسیایی بعد از استرالیا براساس رده‌بندی فیفا پا به مسابقات جام جهانی 2018 روسیه گذاشت، اما برخلاف ساکروس با خوشنامی بیشتری تورنمنت را ترک کرد. تیم ملی با ثبات سرمربیگری - کارلوس کی‌روش اکنون وارد هشتمین سال حضورش روی نیمکت تیم ملی می‌شود - به لطف عملکرد تاکتیکی استوار در روسیه، با صعود به مرحله یک هشتم نهایی آن هم از گروهی که گروه مرگ خوانده شده بود، تنها چند اینچ فاصله داشت.

سایت «AFC» در ادامه با اشاره با بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام بیست‌ویکم که به برتری یک بر صفر مقابل مراکش، شکست یک بر صفر برابر اسپانیا و تساوی یک - یک مقابل پرتغال انجامید، نوشت: ایران می‌توانست با به ثمر رساندن یک گل دیگر مقابل پرتغال برای اولین بار به مرحله حذفی جام جهانی صعود کند. با این حال تیم ملی با کسب چهار امتیاز بهترین عملکرد خود در تاریخ رقابت‌ها جام جهانی را به ثبت رساند و این در حالی بود که هیچ تیم آسیایی در جام جهانی 2018 بیشتر از این مقدار امتیاز نتوانست کسب کند. کی‌روش و بازیکنانش پس از بازگشت به تهران همانند قهرمانان مورد استقبال قرار گرفتند و شایسته‌اش هم بودند چون پس از جام جهانی 1998 فرانسه اولین پیروزی خود را در مسابقات جام جهانی کسب کردند و انتظارات را بالا بردند.

تصمیم کی‌روش برای کنار گذاشتن سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس از ترکیب تیم ملی برای جام جهانی 2018 روسیه، پیش از آغاز این تورنمنت باعث آشفتگی شد، اما این سرمربی پرتغالی آینده‌نگری کرد و مجید حسینی را که 14 سال از سیدجلال جوان‌تر بود، به ترکیب تیمش فراخواند، بازیکنی که در روسیه در بازی مقابل تیم‌های اسپانیا و پرتغال عملکرد سطح بالایی ارائه داد.

با توجه به اینکه سیدجلال حسینی و پژمان منتظری، مدافعان میانی کهنه‌کار تیم ملی به پایان دوران حرفه‌ای خود می‌رسند، آینده قلب خط دفاعی تیم ملی اکنون با حضور مجید حسینی 22 ساله و مرتضی پورعلی‌گنجی 26 ساله که یکی از بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی بود، تضمین‌شده است.

سردار آزمون هم که چهار سال پیش در مسابقات جام ملت‌های آسیا نامش را بر سر زبان‌ها انداخت، احتمالاً سرشناس‌ترین بازیکن تیم ملی در سطح جهانی است، اما باید یادآوری کرد که مهاجم روبین‌کازان تنها 23 سال دارد و می‌تواند با عملکرد خوبش در جام ملت‌های آسیا 2019 بازی خود را به سطحی دیگر ببرد.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: «ما سال فوتبالی خوبی داشته‌ایم و جام ملت‌های آسیا هم پیش‌روی‌مان است. براساس مذاکراتی که با کی‌روش داشته‌ام و جو موجود، می‌ توانیم فاتح جام ملت‌های آسیا شویم».

ایران که خط دفاعی‌اش را مقابل تیم‌های قدرتمند جهان آزمایش کرد، نشان داد که خط دفاعی قدرتمندی دارد و در روسیه در سه بازی تنها دو گل دریافت کرد، اما در عین حال در خط حمله هم بی‌نظم بود. هر دو گل آنها در جام جهانی 2018 روی گل به خودی از یک ضربه کرنر و یک ضربه پنالتی به ثمر رساند.

با وفور استعدادهای هجومی همچون سردار آزمون، مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد و علیرضا جهانبخش در تیم ملی ایران و بازیکنانی همچون علی علیپور، کاوه رضایی و مرتضی تبریزی که در تیم‌های باشگاهی‌شان عملکردی تأثیرگذار داشته‌اند، تیم ملی ایران در بازگشت به امارات برای کسب چهارمین عنوان قهرمانی‌اش در قاره آسیا به دنبال پیشرفت در عملکرد هجومی‌اش خواهد بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۱۱۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان