//
کدخبر: ۱۰۸۷۶۵ //
ابراهیمی قلب تیم من بود

از جدایی امید ابراهیمی و سوپرایز توفیقی تا جداشده های استقلال در گفت وگو با شفر

سرمربی استقلال همچنان از وضعیت تیمش نگران است و جدایی امید ابراهیمی این نگرانی ها را بیشتر کرده است.

از جدایی امید ابراهیمی و سوپرایز توفیقی تا جداشده های استقلال در گفت وگو با شفر
به گزارش فرتاک نیوز،

 وینفرد شفر در حاشیه تمرین امروز پاسخ خبرنگاران را داد که در ادامه آن را می خوانید:

 

باید تیم بسازیم

مدیرعامل باشگاه صحبت کرده و گفت فردا به ترکیه می رویم. اردوی پیش فصل برای آماده سازی بسیار مهم است. ما همه بازیکنان را نیاز داریم، نه فقط در زمین بلکه باید جلسه آنالیز داشته باشیم و برای ساختن تیم با هم صحبت کنیم. ما نیاز داریم هر روز تیم کنار هم باشد تا بتوانیم دو جلسه یا 3 جلسه تمرین کنیم. ما خیلی بازیکنان جدی داریم که باید روحیه تیمی داشته باشیم و البته برای این موضوع به اردوی تمرینی نیاز داریم تا تیم کنار هم باشد.

 

جدایی امید ابراهیمی

من خوشحالم بابت امید ابراهیمی، وقتی به ایران آمدم امید ابراهیمی یکی از بهترین بازیکنان ایران بود و در جام جهانی هم از بهترین بازیکنان تیمش بود. افتخار می کنم با این بازیکنان خوب می توانستم کار کنم، این یک کار 10 ماهه است، این فقط راجع به امید نیست و در طول این مدت خیلی از بازیکنان از سطح یک و دو به سح 5 و 6 رسیدند و در فوتبال خود پیشرفت کردند. وقتی برای مجید حسینی و امید ابراهیمی پیشنهاد می آید خوب است اما من بابت این اتفاق خوشحال نیستم چون امید ابراهیمی فرمانده و قلب تیم من بود.  ما حتما باید برای او جانشین پیدا کنیم که کار راحتی نیست چون عملکرد این بازیکن از نظر روحی و روانی هم خیلی مهم بود. زمان می گذرد و باید برای ابراهیمی جانشین پیدا کنیم و اگر نشد می توانیم از کشورهای خارجی مثل کره جانشین او را بیاوریم.

 

سورپرایز مهم توفیقی

یک سورپرایز و یک خبر مهم اینکه آقای توفیقی گفته اند می توانم دو بازیکن جدید بگیرم. در آینده نزدیک با السد بازی داریم و همه تیم هایی که در لیگ خودمان هستند می خواهند ما را شکار کنند. به بازیکن خوب نیاز داریم، نمی توانیم بگوییم امید برود، حسینی بروند و باید در همان سطح بازیکن بیاوریم. باید باشگاه قبول کند که بازیکنانی که می خواهیم را جذب کنیم.

 

می توانیم بازیکن خارجی بگیریم

در چند ماه گذشته وقتی بحث بازیکن خارجی می شد، این را می شنیدم که به دلیل مشکلات دلاری جذب بازیکن شاید راحت نباشد ولی الان خوشحالم که به من گفتند می توانیم این کار را انجام دهیم و امیدوارم بتوانیم زودتر قراردادها را امضا کنیم. ما در گذشته خوب کار کردیم و از این بابت خوشحالم. این فقط در استقلال رخ نداد، این در کارلسروهه هم رخ داد. هرجایی بودم که بعد از یک سال باشگاه های ثروتمند می آینده و بازیکنان ما را می گیرند. در آینده چیزی که لازم داریم، این است که با جوانان قرارداد خوب و بلند مدت ببندیم و به شکلی نباشد که آنها بتوانند براحتی از جمع ما جدا شوند. دقیقا اتفاقی که برای نورافکن رخ داد.

 

شاید با کالسروهه بازی کنیم

می خواهم که در صورت امکان یک بازی با تیم کارلسروهه هم داشته باشیم. باور کنید در این بازی دوستانه بالای ده هزار تماشاگر می ایند و این برای فوتبال ایران خیلی خوب است. ما می توانیم سفیر شماره یک ایران باشیم با نشان دادن خودمان در این بازی.

 

زمان برگزاری سوپر کاپ بد است

اول راجع به سوپر جام باید بگویم که در زمان بدی برای هر دو تیم قرار است برگزار شود. بهتر است که به زمان دیگری منتقل شود. اگر این فرصت باشد، شاید بتوانیم آن را در آلمان برگزار کنیم. می تواند یک کار قشنگ و پیشرفت خوب برای استقلال باشد. من یک سوال می پرسم، کدام برای فوتبال بهتر است؟ اینکه استقلال و پرسپولیس در سوپر جام بازی کنند ولی در آسیا حذف شوند یا اینکه بازی نکنند و در آسیا موفق باشند. ما دو تیم داریم که می توانند در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حاضر شوند. نکته ای که فدراسیون باید به آن توجه کند بحث بازیکنان است. آنها باید توجه کنند که ملی پوشان آماده این بازی نیستند. چون تمرین کافی نداشته اند و احتمال مصدومیت آنها در صورت بازی کردن خیلی بالاست و شاید رقابت های آسیایی را از دست بدهند. السد دو بازیکن جدید را خریده که بالا ده میلیون دلار هزینه آنها است. ما قرار است با این تیم بازی کنیم. اگر قرار باشد بازیکنان اصلی خود را در آن بازی نداشته باشیم، چگونه می توانیم برابر این تیم به میدان برویم؟

 

نمی گذارم خانه مان خراب شود

 ما مشکلات زیادی داریم ولی این مشکلات را پشت درهای بسته خودمان به بحث می گذاریم. می دانم باید چه کنیم و باشگاه هم باید در همین مسیر باشد. همان اتفاقی که در ده ماه گذشته رخ داد. من می دانم بزرگترین دشمن موفقیت این است که از خودتان راضی باشید. این بزرگترین دشمن شماست. ما یک خانه در ده ماه ساخته ایم. نمی خواهم این خانه خراب شود بلکه باید این خانه روی پایه های خوبی باقی بماند. آدم های زیادی هستند که می خواهند این خانه را خراب کنند. من می جنگم برای استقلال و هوادارانش.

 

درهای آکادمی باید به روی تیم بزرگسالان باز شود

ما یک سری دسته بندی های مختلفی داشتیم. یک سری بازیکنان برای آکادمی هستند که می توانند استعدادهای خوبی باشند و یک سری هم بازیکنانی که از آنها بهتر هستند و این یک سرمایه گزاری برای آینده است. کادرفنی تیم اصلی یا همان تیم اول باید کنترل خوبی روی تیم های آکادمی داشته باشد. آکادمی تیم دوم استقلال است. چرا فصل گذشته کسی از تیم آکادمی به تیم اول نیامد؟ به همین دلیل باید به تیم اول کمک کنیم. باید درها را باز کنیم و باید ببینیم چه کنیم تا شرایط بازیکنان برای آینده بهتر شود. باید در آینده بیشتر روی آکادمی کار کنیم. دو مربی داریم که یکی از آنها بهترین مربی آکادمی در چک بود و دیگری در جامائیکا بهترین مربی پایه بود. باید درهای آکادمی برای تیم بزرگسالان باز باشد. باید مدیران باشگاه به آکادمی بگویند که این بهترین راه برای آوردن بازیکنان جوان به تیم اصلی است. در این صورت این بازیکنان قلب و خونشان آبی است.

 

جدا شده ها از استقلال؟

لیست اولیه که ما داشتیم، تعدادشان بیشتر از افرادی بود که در تمرینات ما هستند. یک سری بازیکن هم در لیست بودند که نشد همه آنها بیایند. یک مهاجم دیگر و یک بازیکن جوان بودند که نشد به ما اضافه شوند. این ناراحت کننده بود که آنها نتوانستند به جمع ما اضافه شوند. این خیلی خوبه که باشگاه گفته می توانیم دو بازیکن جدید خارجی داشته باشیم. این را به باشگاه ارائه می کنم تا بازیکنی به ما اضافه شود. نمی توانیم لیگ و لیگ قهرمانان را آغاز کنیم بدون اینکه تیممان در سطح فصل گذشته باشد. هیچ هواداری این را نمی پذیرد. ما این تیم را به سطح بالایی آورده ایم و نمی خواهیم به سطح پایینی بیاوریم.

 

باشگاه باید بازیکنان مورد نظر من را جذب کند

اول از همه باید بگویم که خیلی از بازیکنان ما مثل ابراهیمی پیشنهادات خوبی دریافت کرده اند که باعث افتخار من و کادرفنی من است. تنها مسئله ای که می تواند باعث نگرانی من باشد این است که نتوانیم مسیری که با باشگاه می خواهیم برویم را نتوانیم برویم. این مرا کمی نگران می کند. مثلا وقتی به باشگاه می گویم این دو بازیکن را می خواهم، باید شرایط جذب آنها فراهم باشد. باشگاه از من خواست که دو بازیکن جدید را بیاورم و الان باید باشگاه این کار را انجام دهد و باشگاه باید این کار را طبیعتا انجام دهد.

 

 باید در مسیر استقلال حرکت کنیم

من این را از دکتر توفیقی خواندم که گفته ما خواهان گرفتن دو اسم جدید از سرمربی استقلال هستیم. قبل از اینکه او این حرف را بزند در یک جلسه هم به من این را گفته بود. الان به دنبال فراهم کردن شرایط جذب این دو بازیکن هستیم. دو راه مشخص است. یا در راه باشگاه استقلال حرکت کنیم یا در مسیر یک باشگاه کوچک و گمنام.

 

مشکل پاسپورتم حل شد

مشکلی که برای پاسپورت من رخ داد، چیزی بود که همه شما از آن خبر دارید. این یک نگرانی برای من شده بود. الان پاسپورتم را دارم. طبق توافقی که داشتیم، قرار شد باشگاه پیگیری کند تا ما هر وقت شرایط ایجاب کرد، از کشور خارج شویم و یا بتوانیم وارد شویم. ما درباره مسائل دیگر هم با باشگاه صحبت کردیم و امیدوارم که بتوانیم زودتر به نتایج خوبی برسیم. بارها گفته ام استقلال در قلب من جای دارد. من همیشه سعی کردم که برای تیمم بجنگم و حتی مربی بدنساز آلمانی هم طبق توافق من با باشگاه، دستمزدش را از من می گیرد. همه بازیکنان ما از عملکرد او خوشحالند. همه دوست دارند که فیلیپ بماند و همه می خواهند او بماند. ما بهترین ها را برای استقلال می خواهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۸۷۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان