//
کدخبر: ۹۸۸۳۲ //

محدودیت های ترافیکی معابر اطراف حرم امام (ره) اعلام شد

معاونت اجتماعی پلیس راهور ناجا اعلام کرد: طرح انتظامی – ترافیکی بیست و نهمین مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) از ساعت ۸ تا خاتمه مراسم در کلیه معابرهمجوار با حرم مطهر اجرا می شود .

 محدودیت های ترافیکی معابر اطراف حرم امام (ره) اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

پلیس راهور ناجا افزود: برابر هماهنگی صورت گرفته در راستای تسهیل شرکت کنندگان در بیست و نهمین مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) محدودیت ها و ممنوعیت هایی به شرح زیر از ساعت ۸ روز دوشنبه مورخ ۱۴-۳-۹۷ تا پایان مراسم توسط پلیس راهور تهران بزرگ اعمال می شود.

ممنوعیت‌های تردد:

۱. از ساعت ۸ روز دوشنبه مورخ ۱۴ – ۳ – ۹۷ تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی، تردد کلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم از پل حسن‌آباد تا پل آزادگان و بزرگراه شهید رجایی از پل آزادگان به جنوب تا جاده قدیم و بالعکس ممنوع بوده و این قبیل وسایل می‌توانند از طریق جاده حسن‌اباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و همچنین جهت تردد وسایل نقلیه سنگین به قم از طریق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه و سلفچگان و در نهایت جاده قم تردد نمایند.

۲. از ساعت ۸ روز دوشنبه مورخ ۱۴-۳-۹۷ تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم و عادی شدن وضعیت معابر، تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائرین از بزرگراه شهید هاشمی حد فاصل پل شهید صنیع‌خانی تا بهشت زهرا و از سه راهی باقرشهر تا بزرگراه خلیج فارس (تهران – قم) ممنوع خواهد بود.

۳. از ساعت ۱۳ روز دوشنبه مورخ ۱۴-۳-۹۷ تا خاتمه مراسم، در مسیر جنوب به شمال آزادراه قم – تهران از پل حسن‌آباد ا عمال محدودیت شده و فقط کاروان استان‌های قم می‌توانند به سمت شمال آزادراه ادامه مسیر دهند.

۴. تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزادراه تهران – قم، شمال به جنوب حدفاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران – قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد لیکن در شرایط خاص و حسب تشخیص رئیس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت ترافیکی در محور فوق اعمال گردیده و ضمن ممنوعیت تردد در مسیر مذکور، وسایل نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.

۵. تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی‌(ره) می‌بایستی در زمان اجرای محدودیت در روز دوشنبه مورخ ۱۴-۳-۹۷ تا خاتمه مراسم از مسیر آزادراه تهران – ساوه تردد نمایند.

۶. اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت و هدایت خودروها به سمت شرق (جاده سایت) و ادامه مسیر از باقرشهر و در نهایت جاده قدیم به سمت تهران اعمال محدودیت از دور برگردان سالمندان به جهت جلوگیری از تردد کامیون‌ها در صورت لزوم می‌باشد.

۷. لازم به ذکر است بریدگی خلیج فارس قبل از عوارضی مقابل درب پاویون مسدود و خودروهای مدعوینی که قصد ورود به حرم مطهر را دارند و از شمال به جنوب تردد می‌نمایند می‌بایست در ابتدا در فاصله ۳۰۰ بعد از عوارضی اقدام به گردش به شمال نمایند و در صورت سنگینی بار ترافیکی شمال به جنوب آزادراه تهران – قم از فاصله حدود ۸۰۰ متر بعد از عوارضی دور زده و به سمت حرم ادامه مسیر دهند.

ممنوعیت‌های توقف:

از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۴-۳-۹۷ تا پایان مراسم تخلیه کامل محدوده اطراف مطهر، ممنوعیت توقف در معابر مشروحه ذیل اعمال خواهد گردید:

۱. بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر.

۲. توقف کلیه وسایل نقلیه در مدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌ها و نیز خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا(س).

۳. توقف اتوبوس‌های شرکت واحد در بزرگراه شهید هاشمی در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر.

۴. توقف کلیه وسایط نقلیه در طول بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه راهی باقرشهر تا پل حرم (خلیج فارس)

محل‌های توقف انواع وسایل نقلیه در پارکینگ‌های اطراف حرم:

۱. پارکینگ شماره دو: این پارکینگ شامل مجموعه پارکینگ‌های اطراف متروی بهشت زهرا(س) می‌باشد. این پارکینگ‌ شامل چندین پارکینگ اطراف میدان متروی بهشت زهرا(س) می‌باشد. قطعه جنوبی آن برای استان سمنان و طول بلوار مشاهیر برای استان اصفهان در نظر گرفته شده است.

۲. پارکینگ شماره سه: واقع در پارکینگ‌های مجاور قطعات شهدا، جنب پاسگاه راهور شهید حسنی جهت پارک اتوبوس‌های استان مرکزی اختصاص یافته است. لازم به ذکر است معابر بین قطعات جهت پارک خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است.

۳. پارکینگ شماره چهار: واقع در پارکینگ مترو شاهد برای پارک موتورسیکلت‌ها و مینی‌بوس‌های تحت نظارت شرکت واحد ا توبوس‌رانی اختصاص یافته است.

۴. پارکینگ شماره پنج: واقع در پارکینگ ضلع شمالی حرم امام خمینی(ره) و طول بلوار اخلاقی برای پارک اتوبوس‌های سپاه سیدالشهدا(ع) حوزه شرق تهران می‌باشد.

۵. پارکینگ شماره شش: واقع در ضلع شمال حرم مطهر مقابل بخش شهرداری آفتاب جهت پارک اتوبوس‌های شرکت واحد اختصاص یافته است.

۶. پارکینگ شماره هشت: واقع در ضلع غربی بزرگراه خلیج فارس (روبروی حرم مطهر) برای پارک اتوبوس‌های استان قم، قزوین، البرز و سپاه سیدالشهدای حوزه غرب تهران و استان مازندران اختصاص یافته است. قسمت جنوبی به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم که پارکینگ استان قم در بخش جنوبی و پارکینگ استان مازندران در بخش شمالی در نظر گرفته شده است.

۸. پارکینگ شماره ۱۰: پارکینگ جنب حرم و همچنین ضلع شمال شرقی حرم، برای پارک اتوبوس‌های سپاه محمد رسول الله اختصاص یافته است در صورت ورود بیش از ظرفیت مذکور سرریز بار به بخش شرقی پارکینگ شماره شش منتقل خواهند شد.

مسیرهای ورودی به پارکینگ‌ها:

۱. اتوبوس‌های سپاه سیدالشهدای حوزه شرق تهران که قصد ورود به پارکینگ‌های شماره پنج را دارند از طریق محور آزادگان و پل شهید صنیع‌خانی وارد بزرگراه شهید هاشمی و بعد از پل امام علی(ع) از طریق خیابان انبار اخلاقی به بخشداری آفتاب هدایت و در پارکینگ فوق مستقر می‌گردند.

۲. اتوبوس‌های شرکت واحد از طریق محور آزادگان، پل شهید صنیع‌خانی نرسیده به پل سرلشکر صالحی از طریق جاده مزرعه وارد پارکینگ شماره شش می‌شوند.

۳. اتوبوس‌هایی که قصد ورود به پارکینگ شماره هشت را دارند:

الف) اتوبوس‌های اسلامشهر و رباط کریم می‌بایست از طریق جاده میان آباد در ضلع غربی پارکینگ هشت هدایت گردند.

ب) استان قزوین، البرز و سپاه سیدالشهدای حوزه غرب تهران می‌توانند از طریق غرب به شرق آزادگان حرکت و قبل از پل اتوبان ساوه به لاین کندرو وارد و از طریق شهرک مرتضی گرد و پس از طی مسیر در ادامه با تابلوهای هدایت مسیر از سه راه حسین آباد به پارکینگ هشت وارد می‌شوند.

ج) اتوبوس‌های استان قم پس از عبور از پل حسن آباد در آزادراه تهران – قم از طریق زیرگذر کهریزک (به صورت خلاف جهت عبور) وارد جاده نمایشگاه شده و در نهایت وارد پارکینگ شماره هشت خواهند شد.

د) اتوبوس‌های استان مازندران که در مسیر شرق به غرب آزادگان طی طریق می‌نمایند پس از ورود به لاین کندرو از طریق پل آیت الله سعیدی در مسیر غرب به شرق قرار گرفته و از طریق ورودی شهرک مرتضی گرد و عبور از جاده مرتضی گرد وارد پارکینگ شماره هشت خواهند شد.

۴. الف: استان اصفهان که از مسیر جاده قم حرکت می‌کنند، می‌توانند از طریق درب گلدسته وارد بلوار شهدا، میدان شهدای گمنام، لاله ۱۳ بلوار مشاهیر شده و وارد پارکینگ شماره ۲ شوند.

ب: استان سمنان از جاده خراسان و پل سیمان وارد کمربندی ورامین شده و سپس به سمت کهریزک حرکت و در تقاطع سالمندان وارد مسیر جنوب به شمال جاده قدیم قم می‌شوند. زائران از طریق درب گلدسته وارد بلوار الزهرا(س) و میدان شهدای گمنام شده و پس از ورود به خیابان لاله ۱۳ وارد پارکینگ ضلع جنوبی مترو خواهند گردید.

۵. اتوبوس‌های سپاه محمد رسول الله(ص) از محدوده آزادگان وارد پل شهید صنیع‌خانی و راست گرد شهید هاشمی و علامه عسگری در دور برگردان دور زده و از طریق ورودی ۱۳ آبان وارد پارکینگ شماره ۱۰ می‌شوند. در صورت تکمیل ظرفیت پارکینگ سرریز آن به پارکینگ ضلع شمال متروی بهشت زهرا(س) انتقال خواهند یافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۸۸۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان