//
کدخبر: ۹۷۸۰۴ //
معاون ستاد دیه:

۱۱۳ هزار زندانی جرائم غیرعمد در کشور آزاد شدند

معاون امور استان های ستاد دیه گفت: از بدو تاسیس این ستاد در سال 69 توسط شهید سید اسدالله لاجوردی تاکنون 113 هزار زندانی جرائم غیرعمد از زندان های کشور آزاد شدند.

113 هزار زندانی جرائم غیرعمد در کشور آزاد شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی محمدی، چهارشنبه شب در چهاردهمین جشن آزادسازی زندانیان غیر عمد خراسان جنوبی، افزود: ترویج تعاون و همکاری، کاهش آسیب های اجتماعی، آگاهی بخشی به مردم و مسئولان و کاهش هزینه های مربوط به خانواده زندانیان از مهمترین اقدامات ستاد دیه در این مدت بوده است.

به گفته وی با اقدامات انجام شده مشکلات سه قشر زندانی، خانواده و شاکیان مورد بررسی قرار می گیرد که خیران نقش اصلی را در این زمینه دارند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته، 10 هزار و 679 زندانی جرائم غیر عمد از زندان های سراسر کشور آزاد شدند که مبالغ بدهی آنها 972 میلیارد تومان بوده است.

محمدی با بیان اینکه در این آزاد سازی رشد 37 درصدی گذشت شاکیان را شاهد بودیم، افزود: از این تعداد 10 هزار و 349 نفر مرد و 330 نفر زن بوده اند.

وی ادامه داد: تاکنون با مراجعه 200 هزار و 193 نیکوکار به ستاد مرکزی دیه کشور، 10 میلیارد و 299 میلیون تومان کمک برای آزادسازی زندانیان جمع آوری شده است.

معاون امور استان های ستاد دیه اظهار داشت: همچنین سال گذشته دفاتر نمایندگی ستاد دیه در سراسر کشور 313 گلریزان را برای آزادسازی زندانیان برگزار کردند که امسال با 377 گلریزان به رشد 20 درصدی رسیده است.

وی از کمک 400 میلیون تومانی مقام معظم رهبری در سال جاری برای آزادسازی زندانیان غیر عمد خبر داد و گفت: قوای سه گانه هم در این مدت کمک هایی داشته اند که این کمک ها به تنهایی کافی نیست و باید با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به موقع از ورود این زندانیان به زندان پیشگیری کرد.

وی یادآور شد: هم اکنون 12 هزار زندانی غیر عمد در زندان های کشور وجود دارند و از آنجایی که ستاد دیه تا بدهی های زیر 200 میلیون تومان را بررسی می کند امیدواریم این آمار به زودی به صفر برسد.

اولین جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان غیر عمد در ماه رمضان سال 1369 بر پا شد و پایه های این نهاد خیریه با عنوان ستاد دیه سازمان زندان ها، با کمک شهید لاجوردی شکل گرفت.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: در حال حاضر 180 زندانی جرائم غیرعمد استان با 24 میلیارد تومان بدهی نیازمند حمایت مردم و خیران هستند.

علی هاشمی ادامه داد: با توجه به اینکه ستاد دیه پرونده های زیر 200 میلیون تومان را بررسی می کند 139 پرونده هم اکنون در دست بررسی است که نیازمند 17 میلیارد تومان کمک است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 109 زندانی جرایم غیر عمد در استان آزاد شدند که از این تعداد 74 نفر بدهی مالی، 41 نفر مهریه، سه نفر نفقه و هشت نفر بدهی دیه داشتند.

وی گفت: برای آزاد سازی این زندانیان 9 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شد که از این میزان سه میلیارد و 700 میلیون تومان گذشت شاکیان بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۷۸۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان